“What’s next?” – De vraag die mij na het afronden van mijn studie bezighield. Ik ben Boudewijn van Overloop, 25 jaar en ik woon in het prachtige Zwolle. Sinds november 2022 werk ik als junior digital marketing consultant bij LeadLogic. In deze blog vertel ik je meer over de kickstart van mijn carrière in online marketing.

Net even anders

Geen ouderwetse sollicitatie. Geen saaie motivatiebrief. Gewoon een prettige, informele kennismaking met een goeie bak koffie. In oktober maakte ik voor het eerst kennis met LeadLogic. Ik had een gesprek met Merel, ook junior digital marketing consultant bij LeadLogic. Ze vertelde mij alles over de werksfeer, vrijheid en mooie opdrachtgevers. Nog geen twee uur na het gesprek ontving ik een enthousiaste mail met de uitnodiging om een testopdracht te maken. Zo zat ik een week later weer op kantoor in Ermelo, een ideaal moment om te checken of die werksfeer wel écht zo goed is (en geloof me, dat is ie).

De testopdracht is een leuke manier om nóg beter kennis te maken met LeadLogic. Je zit tussen je toekomstige collega’s, luncht samen en je kan alles vragen wat je wil. Voor mij bevestigde deze dag mijn toch al goede gevoel. En dat was wederzijds, want nog geen maand later kon ik al starten als Junior Digital Marketing Consultant!

In de startblokken

Een mooie job bij een leuk bedrijf. Iets doen wat mij écht ligt. Een baan waar ik mijn creativiteit en ondernemerschap in kwijt kan. Maar eerlijk is eerlijk, dit vinden ging niet vanzelf. Na het afronden van mijn studie ben ik van de ene in de andere job gerold, niet wetende wat ik wilde of waar ik goed in was. Na een kleine break en een reis door Latijns-Amerika had ik het, marketing! Zo stond ik voor ik het wist in de startblokken, aan het begin van mijn marketingcarrière.

Waarom marketing?!

Bekijk je mijn cv of LinkedIn dan denk je waarschijnlijk, waarom marketing?! Een bachelor Ondernemerschap en Retail Management en nauwelijks marketingervaring. Toch is bij mij tijdens mijn studie een flinke interesse in het marketingvak ontstaan. Voornamelijk tijdens stages en in mijn vrije tijd (waar ik wel eens met social media, e-mailmarketing en design bezig was).

Maar welke kant ga ik op, wat voor specialisme kies ik? Bij LeadLogic krijg ik de mogelijkheid om mij te ontwikkelen als marketing consultant in de breedste zin van het woord. Ruimte genoeg dus om erachter te komen waar ik écht pro in ben of wil worden. Daarbij komt dat 20% van de werktijd altijd in het teken staat van ontwikkeling. Voor nu gebruik ik deze tijd voor het bijspijkeren van mijn algemene marketingkennis. Maar in de toekomst zou ik heel graag meer willen leren over neuromarketing. Marketing en communicatie met gebruik van psychologie en neurowetenschappen. Interessant, toch?

Ohja…

Natuurlijk doe ik ook nog wel eens wat naast mijn werk. Ik reis graag, van citytrips tot backpacken, het liefst zie ik de hele wereld! Daarnaast hike en wielren ik graag en zie je mij regelmatig op een terras of op een festival.

Lets go!

Werken aan structurele groei voor organisaties én voor mij. Dát is waar LeadLogic voor staat. Mocht je nu denken dat lijkt mij ook wel wat, check dan even de openstaande vacatures!