Instagram is een van de grootste social media platformen anno 2020. In 2018 groeide het aantal gebruikers met 20% naar 4,1 miljoen en het dagelijks gebruik blijft flink stijgen. Het wordt dan ook steeds moeilijker om je te kunnen onderscheiden van de rest. Een zeer belangrijk aspect dat ervoor kan zorgen dat jouw account uitblinkt is de feed. We leggen je graag uit welke feed jou kan onderscheiden op het groeiende platform Instagram.

De perfecte feed: de puzzle feed

De feed van een Instagram account kan bepalend zijn bij de keuze van een profielbezoeker om jouw account te volgen. Hoe zorg je ervoor dat die bezoeker ervoor kiest om op de knop ‘Volgen’ te drukken? Tegenwoordig bestaan er ontzettend veel feeds, echter lijken deze feeds vrij veel op elkaar. De feed die onderscheidend is, is de puzzle feed. De puzzle feed wordt gekenmerkt door de overlappende elementen door meerdere tegels geen. Dit zorgt voor een samenhangende, maar vooral unieke uitstraling.

”Door de puzzle feed toe te passen op jouw Instagram account, creëer je een sfeer waar bezoekers 20% langer dan gemiddeld naar zullen kijken, blijkt uit een onderzoek van Instagram.”

Daarnaast vergroot het ook het aantal bezoekers op de website. Gekeken naar het LeadLogic Groeimodel is de puzzle feed een zeer goed middel om de naamsbekendheid in de kennismakingsfase aan te dikken. Dit vanwege de hoge mate van interesse in het account en het langer aanwezig zijn, wat leidt tot een hoger aantal kliks naar de website.

Van de start naar de finish

Voor de opdrachtgever MaxxNobel heeft LeadLogic een puzzle feed ontworpen. Er is goed gekeken naar de type foto’s en de boodschap die MaxxNobel wil overbrengen naar de bezoekers. Door het product duidelijk zichtbaar te maken op de foto’s, hoeven de bezoekers niet op een post te klikken om de boodschap te begrijpen. Wel is het belangrijk dat iedere post iets nuttigs bevat, zodat mensen die jouw posts in hun tijdlijn zien er ook wat aan hebben. Na de invoering van de speciale feed, heeft MaxxNobel een enorme stijging in volgers en likes meegemaakt. Ook de websitebezoeken zijn ontzettend gegroeid. De puzzle feed heeft hier een grote bijdrage aan geleverd.  De feed oogt uniek, de boodschap en uitstraling van het merk worden helder en speels overgebracht en er wordt een bepaalde bewondering gecreëerd bij de potentiële klant. Het succes achter de puzzle feed voor MaxxNobel zit hem in de interactiviteit. Potentiële klanten hebben sneller de neiging om te liken, reageren of door te klikken vanwege de onderscheidende feed. Door de puzzle feed in te zetten geef je op een unieke wijze een voorproefje van wat de klant van de website en de producten kan verwachten. De uitstraling van de puzzle feed maakt de bezoeker een stuk nieuwsgieriger waardoor, net zoals bij MaxxNobel, de bezoekers jouw account sneller zullen volgen en sneller doorklikken naar jouw website. MaxxNobel startte met nul volgers. Nu, een paar maanden verder, zijn dat er duizenden.

“Wat misschien nog belangrijker is, is dat het orderpercentage sinds het introduceren van de puzzle feed is gestegen met 200%.”

Photoshop en een dosis creativiteit

Een puzzlefeed maken is het makkelijkst in Adobe Photoshop. Er is een dosis creativiteit en inzicht voor nodig, maar wanneer jouw bedrijf hierover beschikt, kan er haast niets mis gaan. Laat jullie creativiteit het werk doen.

Mocht je toch hulp nodig hebben van experts op dit gebied? Neem dan gerust contact op met een van onze medewerkers.

Bovenstaande inzichten over de puzzle feed zouden je moeten helpen om niet alleen meer naamsbekendheid te creëren, maar ook de sales en vaste klanten zullen toenemen. Wanneer je regelmatig post en de puzzle feed blijft ontwikkelen, zullen bezoekers met bewondering naar jouw producten kijken en ze minder snel vergeten. Hoe meer mensen jouw bedrijf kennen, hoe sneller zij iets bij jou zullen kopen. Als de naamsbekendheid is bereikt, kunnen we kijkend naar het LeadLogic Groeimodel, de volgende stap zetten richting de overwegingsfase.

Puzzlefeed in stand houden met Reels

Jaa, ik hoor je al denken: maar wat doe ik dan met Reels in mijn Instagramfeed? Nou, daar hebben we twee oplossingen voor. De eerste, en degene die we het meest adviseren, is de mogelijk om zelf een thumbnail te uploaden. Dan verschijnt deze in je feed en is je puzzel nog helemaal intact! Wat je ook kunt doen is Reels verbergen in je feed, maar dat zouden wij niet direct aanraden. Reels zijn namelijk hipper dan ooit, dus stop deze dan vooral niet weg!