LeadLogic is door vakblad FONK voor het tweede jaar op rij opgenomen in hun jaarlijkse lijst bureaus met de meest tevreden opdrachtgevers. In de FONK150 komt het complete spectrum van de Nederlandse bureauwereld aan bod. Van klein tot groot en van gespecialiseerd tot allround. Alleen de beste bureaus in hun categorie worden gepubliceerd in de uiteindelijke lijst. Bureaus worden door hun klanten beoordeeld op 13 onderdelen, waaronder effectiviteit, creativiteit en het functioneren als business accelerator. LeadLogic scoort met een gemiddelde van 9,55 nog hoger dan vorig jaar. En behoort hiermee dus weer tot de 150 beste agencies van Nederland.
Een prestatie om trots op te zijn, zegt ook mede-eigenaar Lammert Heek: “Dik 25.000, dat is het aantal marketingbureaus in Nederland. Zelfs als je de zzp’ers die daar ook bij zitten niet meetelt, heb je het over een enorm aantal. Als je volgens je opdrachtgevers dan bij de beste 150 bureaus hoort, is dat een prestatie om heel trots op te zijn. En dan is het ook nog eens het tweede jaar op rij. Zoals topsporters weten, is het moeilijker om aan de top te blijven dan om er te komen. Aangezien wij online marketing ook een beetje als topsport zien, kunnen we het daar alleen maar mee eens zijn.”
Beoordeling door onze opdrachtgevers
Vakblad FONK stelt de hun ranglijst elk jaar samen op basis van grootschalig klanttevredenheidsonderzoek van Nederlandse bureaus. Opdrachtgevers beoordelen hun bureau op aspecten als effectiviteit, creativiteit, snelheid, proactiviteit en de rol als sparringpartner. In dat licht zijn we blij dat LeadLogic ook dit jaar weer een plek heeft weten te veroveren in deze lijst met de beste bureaus van Nederland.
In het tweede jaar in de FONK150 maakt LeadLogic een flinke sprong in resultaat. Vorig jaar scoorde het over alle categorieën gemiddeld een 8,88. Dit jaar is dat een nog mooier cijfer: een 9,55! Dit artikel updaten we zodra de volledige uitslag bekend is.
Waardering die verder gaat dan cijfers
Voor ons draait het niet zozeer om de lijst zelf, maar vooral om waar die voor staat. Het is een teken dat onze opdrachtgevers ons werk waarderen, dat we niet alleen groeien in omvang maar ook in kwaliteit en impact, en dat we de rol van echte partner steeds beter weten te vervullen. Dat vraagt om discipline, focus en aandacht voor de lange termijn. Eigenschappen die we ook in ons dagelijks werk toepassen.
“Dat onze opdrachtgevers ons opnieuw zo hoog waarderen, zegt alles,” vertelt mede-oprichter Paul Leune. “Het is niet het begin, maar de continuïteit die telt. We zien marketing niet als eindpunt, maar als middel om organisaties duurzaam verder te helpen. Het is mooi om te zien dat de club jonge mensen waar we dit mee doen, hier nog elk jaar stappen in maakt.”
Werkwijze maakt het verschil
Bij LeadLogic draait het om samenwerking, resultaat en vooruitgang. We werken met vaste consultants die de organisaties van onze opdrachtgevers door en door kennen. Zodat we niet naast, maar mét hen werken aan groei. Onze werkwijze is data-gedreven, strategisch en persoonlijk tegelijk. Daarin nemen we onze opdrachtgevers ook pro-actief mee in alle nieuwe mogelijkheden die AI biedt. Dat maakt dat klanten ons niet zien als leverancier, maar als verlengstuk van hun eigen team.
We willen al onze opdrachtgevers bedanken voor het vertrouwen en de prachtige beoordelingen, en ons team voor de energie en toewijding waarmee ze elke dag het verschil maken.
Woensdag 26 november publiceert FONK de volledige uitslag in hun magazine en is er een feestelijke uitreiking voor de winnaars in de concertzaal van Felix Meritis in Amsterdam.




