Onze stories

Neem een pauze en lees onze stories!

Online marketing tips nu het coronavirus de economie raakt

Het Coronavirus. Een aantal sectoren ondervinden de eerste economische gevolgen van de maatregelen. Een situatie zoals deze is uitzonderlijk en daarom liggen er bij veel organisaties, op het RIVM na, vaak geen draaiboeken klaar over hoe om te gaan met deze situatie. Laat staan hoe je hier als digital marketeer mee om moet gaan. Toch denken wij dat deze tijden van onzekerheid juist ook kansen kunnen bieden, deze kansen delen we graag met je.

Lees verder »

De toegevoegde waarde van chatbots voor jouw bedrijf

Ongetwijfeld ben je ze al wel eens tegengekomen; de chatbots. Ze helpen je bij vragen, problemen of zelfs het bestellen van producten. Maar wat kan een chatbot voor jouw onderneming betekenen? Een belangrijk onderdeel naar klanten toe, is de service die je kan bieden. Maar het dagelijks beantwoorden van alle vragen kost een hoop tijd. Chatbots worden hierdoor steeds populairder. In deze blog lees je hoe een chatbot bij kan dragen aan het succes van een onderneming. 

Lees verder »

De voor- en nadelen van SEO

Overweeg jij om met jouw bedrijf zoekmachine optimalisatie in te zetten?
Of ben je hier misschien al mee bezig, maar weet je nog niet goed wat nou de voor- en nadelen zijn? Lees hieronder de belangrijkste inzichten!

Lees verder »

Van nieuwsbrief naar marketing automation met ActiveCampaign

Waar je vroeger vaak nog één boodschap verstuurde naar je volledige klantenbestand, is dit anno 2020 echt not done wanneer je klantenbestand uit verschillende doelgroepen bestaat. Met de constante ontwikkelingen van diverse marketingtools lukt het steeds beter om per doelgroep, doelgroepsegment, of zelfs per persoon de meest relevante boodschap te tonen via diverse kanalen.

Lees verder »

Betaalbare animaties? Partner RK Media biedt uitkomst!

Animaties kunnen een perfecte toevoeging zijn aan landingspagina’s of toffe campagnes. Echter, ondernemers zijn zich vaak onvoldoende bewust van de effectiviteit en zijn in de veronderstelling dat het ontwikkelen van een animatie een grote investering vergt. RK Media bewijst het tegendeel en dit is waarom wij graag samenwerken. Benieuwd hoe? Wij leggen het je uit.

Lees verder »

De essentie van een online marketing strategie op basis van het groeimodel

In de eerdere blog artikelen heb je al kennis kunnen maken met de verschillende fasen uit het groeimodel. Hopelijk is het je duidelijk geworden dat er aan elke fase een specifieke doelstelling gekoppeld is. Zo stond in het eerste artikel het creëren van naamsbekendheid centraal, lag de nadruk in het tweede artikel op het communiceren van een sterke boodschap en was het derde artikel juist weer gericht op het genereren van conversies.

Lees verder »

Zo creëer je ambassadeurs voor jouw bedrijf

Vandaag kijken we naar de vijfde en laatste fase van het Online Groeimodel: ambassadeurs. Iedere organisatie wil ze hebben, ambassadeurs van jouw bedrijf. Personen die je bedrijf promoten en aanbevelen bij anderen. Maar hoe zorg je ervoor dat je ambassadeurs krijgt? Lees hieronder de belangrijkste inzichten die jou kunnen helpen bij het verkrijgen van ambassadeurs.

Lees verder »

SalesFeed: herken je websitebezoekers

Al enige tijd is het mogelijk om via diverse tools bedrijven te herkennen die de website bezoeken. Echter, recent hebben we een test gedaan met SalesFeed die het herkennen van website bezoeken naar een compleet ander niveau brengt. Wat is SalesFeed en waarom zou je deze tool moeten gebruiken? We spreken Wilfred Handgraaf van SalesFeed, hij geeft in een interview antwoord op deze vragen.

Lees verder »

Fotografie met aandacht voor online

Tegenwoordig zijn campagnes steeds vaker multichannel en is het dus belangrijk dat er fotomateriaal beschikbaar is dat zowel geschikt is voor de website als voor de campagnes en daarnaast gebruikt kan worden in bijvoorbeeld een brochure of een factsheet. Waar moet een goede foto eigenlijk aan voldoen? We spreken met onze partner Jan Erkelens.

Lees verder »

Futy WhatsApp: het alternatief voor live chat

Gesprekken via de chat zijn erg arbeidsintensief en de bezetting regelen is ook niet altijd even gemakkelijk. Daarnaast is het voor veel bedrijven met een relatief laag aantal website bezoeken simpelweg niet interessant om een medewerker full-time beschikbaar te stellen voor de live chat. Een interessant alternatief voor live chat is dan de Futy WhatsApp widget.

Lees verder »

Waarom klantloyaliteit jouw bedrijf helpt groeien

Een trouwe klantenkring die herhalingsaankopen doet is goud waard voor een bedrijf. Toch vergeten bedrijven deze groep mensen vaak en investeren ze veel meer geld in het bereiken van potentiële nieuwe klanten. Een gemiste kans. Wij inspireren je graag over klantloyaliteit. Lees je mee?

Lees verder »

Hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep overgaat tot een conversie?

Nadat je aan de slag bent geweest met een ijzersterke communicatieboodschap in de overwegingsfase, is het nu tijd voor de volgende fase: de intentiefase. De doelgroep is ondertussen al bekend met jouw organisatie en zoekt naar een specifieke dienst of een specifiek product. Dit is hét moment dat jij nadrukkelijk zichtbaar bent op plekken waar een potentiële klant gaat zoeken en ze daar overtuigt om over te gaan tot een conversie. Wij vertellen je graag een aantal mogelijkheden om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep ook daadwerkelijk overgaat tot die conversie.

Lees verder »

4 tips voor een ijzersterke communicatieboodschap in de overwegingsfase

Binnen de overwegingsfase overweegt de potentiële klant een aankoop of conversie te verrichten. Het is belangrijk dat je in deze fase het verhaal van jouw organisatie op de juiste wijze communiceert. Vanuit het verhaal van jouw organisatie kunnen veel verschillende soorten marketinguitingen gecreëerd worden. Denk bijvoorbeeld aan social mediaberichten, blogberichten of een mailing waar elke keer een stukje van het verhaal terug komt. Wij geven je graag een aantal tips voor het samenstellen van een ijzersterke communicatieboodschap!

Lees verder »

Wil jij ook samen met ons groeien?

Vraag het groeimodel direct aan