Onze stories

Neem een pauze en lees onze stories!

De wereld achter influencer marketing

Bloggers, vloggers, YouTubers, social media accounts, je ontkomt er niet aan. In de loop der tijd hebben deze online ‘influencers’ een enorme, toegankelijke achterban ontwikkeld. We leggen je graag uit hoe je deze sociale toegankelijkheid als krachtig marketingmiddel kan inzetten voor jouw organisatie.

Lees verder »

GIF’s gaan jou helpen om aandacht te krijgen

En niet onbelangrijk, om deze aandacht ook te behouden. De reden mensen social media gebruiken, is door de jaren heen flink veranderd. Tegenwoordig wordt social media ook wel omschreven als het grootste storytelling-platform ter wereld. Het wordt dan ook steeds lastiger om jou advertentie op te laten vallen. Marketeers worden flink op de proef gesteld door de toename van fake news, maar ook information-overload wordt een steeds grotere bedreiging. De uitdaging voor marketeers is dan ook om naar effectievere manieren te zoeken om de aandacht te kunnen trekken van hun doelgroep en deze vervolgens ook vast te kunnen houden. 

Lees verder »

De impact van een nieuwe en moderne website

Je kent het wel, je hebt momenteel een website die op zich prima functioneert, maar niet per se groeit in bezoekers en/of conversies. Je behaalt resultaten die eigenlijk wel beter mogen, maar investeren in een compleet nieuwe website lijkt te veel van het goede.  Zo ook bij Result Mediation.

Lees verder »

Wat kan een perfecte Instagram feed betekenen voor jouw organisatie?

Instagram is een van de grootste social media platformen anno 2020. In 2018 groeide het aantal gebruikers met 20% naar 4,1 miljoen en het dagelijks gebruik blijft flink stijgen. Het wordt dan ook steeds moeilijker om je te kunnen onderscheiden van de rest. Een zeer belangrijk aspect dat ervoor kan zorgen dat jouw account uitblinkt is de feed. We leggen je graag uit welke feed jou kan onderscheiden op het groeiende platform Instagram.

Lees verder »

Betrokkenheid met jouw klanten door social messaging

Social messaging apps, denk aan WhatsApp, Facebook Messenger en Snapchat, zijn een effectieve manier om verbinding te krijgen met jouw klant. In Nederland hebben miljoenen mensen iedere dag toegang tot deze apps, dus het wordt steeds belangrijker dat ook jouw organisatie hiervan gaat profiteren.

Lees verder »

Het belang van online design voor digital marketing

Het online design van jouw digital marketing, hoe belangrijk is dat nu eigenlijk? Is het de investering in tijd en geld waard om als organisatie een strak en consistent online design te communiceren richting de doelgroep? We spraken met Robbert Mastebroek, een ervaren digital designer en partner van LeadLogic, over het belang van online design voor digital marketing. Robbert heeft in het verleden onder meer gewerkt aan online design projecten voor Bose, Shell en Adidas.

Lees verder »

Bespaar kostbare tijd met Moqups

Je zou graag een bepaalde pagina of misschien wel je hele website in een ander design willen zien en wil dit graag communiceren naar de designer waar je mee werkt. Want, je hebt wel een bepaald beeld bij hoe het volgens jou moet gaan worden. Je begint een briefing te typen en komt tot de conclusie dat dit tekstueel toch best wel lastig uit te leggen is. Begrijpt de designer op deze manier wel wat ik bedoel? Krijg ik het gewenste resultaat? De tool Moqups is dé uitkomst als het gaat om verwachtingsmanagement op het gebied van design. We vertellen je er graag meer over.

Lees verder »

TikTok: de kansen op dit nieuwe social media platform

Je hebt er misschien al van gehoord, TikTok. Een relatief nieuw en sterk groeiend social media platform dat voor bepaalde organisaties ongetwijfeld kansen gaat bieden op het gebied van digital marketing. Natuurlijk verkennen ook wij dit platform en kijken we naar de mogelijkheden als het gaat om adverteren. Zit jouw doelgroep ook al op TikTok? We nemen je mee in de ins en outs.

Lees verder »

Gebruik digitale radio om je doelgroep te bereiken

Digital radio, digitale radio, DAB of DAB+? Allerlei termen voor streaming- en on demand-diensten. Diensten die hebben geholpen aan de enorme groei van de muziekindustrie. Denk bijvoorbeeld aan Spotify, JUKE en Deezer. In 2030 wordt verwacht dat deze markt wereldwijd 847 miljoen gebruikers zal tellen, die samen $28 miljard omzetten. Wat kan dit voor jou betekenen? We praten je graag bij over de mogelijkheden van digitale radio voor de marketingmix van jouw organisatie.

Lees verder »

De impact van voice search op het zoekgedrag van klanten

‘Hoi Siri, wat is de impact van voice search op het zoekgedrag van onze klanten?’ Dit heb je vast en zeker al eens iemand zien doen. Praten tegen de telefoon. Dat ziet er misschien nogal vreemd uit, maar deze mensen zijn zo gek nog niet. Voice search, oftewel spraakgestuurde zoekodprachten zijn momenteel steeds meer onder de aandacht. In Amerika heeft maar liefst 1 op de 4 huishoudens al een smart speaker. Het is de trend van 2020. De gesproken zoekopdracht heeft het potentieel om de digitale markt op zijn kop te zetten. Deze trend mag je als ondernemer dus niet missen. Benieuwd wat voor rol voice search speelt op het zoekgedrag van jouw klanten? Lees dan snel verder! 

Lees verder »

Google introduceert Google Gallery Ads

Mensen zijn steeds meer op beeld gericht, in plaats van tekst. Google komt daarom met iets nieuws: Gallery Ads. Deze vorm van adverteren bestaat uit verschillende afbeeldingen waartussen geswiped kan worden. Dit biedt dus veel nieuwe mogelijkheden!

Lees verder »

Online marketing tips nu het coronavirus de economie raakt

Het Coronavirus. Een aantal sectoren ondervinden de eerste economische gevolgen van de maatregelen. Een situatie zoals deze is uitzonderlijk en daarom liggen er bij veel organisaties, op het RIVM na, vaak geen draaiboeken klaar over hoe om te gaan met deze situatie. Laat staan hoe je hier als digital marketeer mee om moet gaan. Toch denken wij dat deze tijden van onzekerheid juist ook kansen kunnen bieden, deze kansen delen we graag met je.

Lees verder »

De toegevoegde waarde van chatbots voor jouw bedrijf

Ongetwijfeld ben je ze al wel eens tegengekomen; de chatbots. Ze helpen je bij vragen, problemen of zelfs het bestellen van producten. Maar wat kan een chatbot voor jouw onderneming betekenen? Een belangrijk onderdeel naar klanten toe, is de service die je kan bieden. Maar het dagelijks beantwoorden van alle vragen kost een hoop tijd. Chatbots worden hierdoor steeds populairder. In deze blog lees je hoe een chatbot bij kan dragen aan het succes van een onderneming. 

Lees verder »

De voor- en nadelen van SEO

Overweeg jij om met jouw bedrijf zoekmachine optimalisatie in te zetten?
Of ben je hier misschien al mee bezig, maar weet je nog niet goed wat nou de voor- en nadelen zijn? Lees hieronder de belangrijkste inzichten!

Lees verder »

Van nieuwsbrief naar marketing automation met ActiveCampaign

Waar je vroeger vaak nog één boodschap verstuurde naar je volledige klantenbestand, is dit anno 2020 echt not done wanneer je klantenbestand uit verschillende doelgroepen bestaat. Met de constante ontwikkelingen van diverse marketingtools lukt het steeds beter om per doelgroep, doelgroepsegment, of zelfs per persoon de meest relevante boodschap te tonen via diverse kanalen.

Lees verder »

Betaalbare animaties? Partner RK Media biedt uitkomst!

Animaties kunnen een perfecte toevoeging zijn aan landingspagina’s of toffe campagnes. Echter, ondernemers zijn zich vaak onvoldoende bewust van de effectiviteit en zijn in de veronderstelling dat het ontwikkelen van een animatie een grote investering vergt. RK Media bewijst het tegendeel en dit is waarom wij graag samenwerken. Benieuwd hoe? Wij leggen het je uit.

Lees verder »

Advanced Web Ranking: inzicht in de zoekmachine prestaties

Hoe presteert je organisatie in de diverse zoekmachines die het wereldwijde web rijk is? We vinden het belangrijk dat je hier als organisatie van op de hoogte bent zodat we samen weten waar er nog kansen liggen. Advanced Web Ranking is een tool die dit inzicht mogelijk maakt. We vertellen je welke inzichten deze tool precies te bieden heeft. Voor ons in ieder geval voldoende inzichten om deze tool standaard toe te voegen aan het fundament van LeadLogic.

Lees verder »

De essentie van een online marketing strategie op basis van het groeimodel

In de eerdere blog artikelen heb je al kennis kunnen maken met de verschillende fasen uit het groeimodel. Hopelijk is het je duidelijk geworden dat er aan elke fase een specifieke doelstelling gekoppeld is. Zo stond in het eerste artikel het creëren van naamsbekendheid centraal, lag de nadruk in het tweede artikel op het communiceren van een sterke boodschap en was het derde artikel juist weer gericht op het genereren van conversies.

Lees verder »

Zo creëer je ambassadeurs voor jouw bedrijf

Vandaag kijken we naar de vijfde en laatste fase van het Online Groeimodel: ambassadeurs. Iedere organisatie wil ze hebben, ambassadeurs van jouw bedrijf. Personen die je bedrijf promoten en aanbevelen bij anderen. Maar hoe zorg je ervoor dat je ambassadeurs krijgt? Lees hieronder de belangrijkste inzichten die jou kunnen helpen bij het verkrijgen van ambassadeurs.

Lees verder »

SalesFeed: herken je websitebezoekers

Al enige tijd is het mogelijk om via diverse tools bedrijven te herkennen die de website bezoeken. Echter, recent hebben we een test gedaan met SalesFeed die het herkennen van website bezoeken naar een compleet ander niveau brengt. Wat is SalesFeed en waarom zou je deze tool moeten gebruiken? We spreken Wilfred Handgraaf van SalesFeed, hij geeft in een interview antwoord op deze vragen.

Lees verder »

Fotografie met aandacht voor online

Tegenwoordig zijn campagnes steeds vaker multichannel en is het dus belangrijk dat er fotomateriaal beschikbaar is dat zowel geschikt is voor de website als voor de campagnes en daarnaast gebruikt kan worden in bijvoorbeeld een brochure of een factsheet. Waar moet een goede foto eigenlijk aan voldoen? We spreken met onze partner Jan Erkelens.

Lees verder »

Futy WhatsApp: het alternatief voor live chat

Gesprekken via de chat zijn erg arbeidsintensief en de bezetting regelen is ook niet altijd even gemakkelijk. Daarnaast is het voor veel bedrijven met een relatief laag aantal website bezoeken simpelweg niet interessant om een medewerker full-time beschikbaar te stellen voor de live chat. Een interessant alternatief voor live chat is dan de Futy WhatsApp widget.

Lees verder »

Waarom klantloyaliteit jouw bedrijf helpt groeien

Een trouwe klantenkring die herhalingsaankopen doet is goud waard voor een bedrijf. Toch vergeten bedrijven deze groep mensen vaak en investeren ze veel meer geld in het bereiken van potentiële nieuwe klanten. Een gemiste kans. Wij inspireren je graag over klantloyaliteit. Lees je mee?

Lees verder »
Intentiefase

Hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep overgaat tot een conversie?

Nadat je aan de slag bent geweest met een ijzersterke communicatieboodschap in de overwegingsfase, is het nu tijd voor de volgende fase: de intentiefase. De doelgroep is ondertussen al bekend met jouw organisatie en zoekt naar een specifieke dienst of een specifiek product. Dit is hét moment dat jij nadrukkelijk zichtbaar bent op plekken waar een potentiële klant gaat zoeken en ze daar overtuigt om over te gaan tot een conversie. Wij vertellen je graag een aantal mogelijkheden om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep ook daadwerkelijk overgaat tot die conversie.

Lees verder »
Overwegingsfase

4 tips voor een ijzersterke communicatieboodschap in de overwegingsfase

Binnen de overwegingsfase overweegt de potentiële klant een aankoop of conversie te verrichten. Het is belangrijk dat je in deze fase het verhaal van jouw organisatie op de juiste wijze communiceert. Vanuit het verhaal van jouw organisatie kunnen veel verschillende soorten marketinguitingen gecreëerd worden. Denk bijvoorbeeld aan social mediaberichten, blogberichten of een mailing waar elke keer een stukje van het verhaal terug komt. Wij geven je graag een aantal tips voor het samenstellen van een ijzersterke communicatieboodschap!

Lees verder »

Wil jij ook samen met ons groeien?

Vraag het groeimodel direct aan