Grote stijging in omzet door inzet van (online) marketing voor Zonweringfabriek

Het is alweer ruim drie jaar geleden dat de samenwerking tussen Zonweringfabriek en LeadLogic begon (2020). Een geval van ‘time flies when you’re having fun!’ ;-). Wij gingen langs bij één van de eigenaren, Willem-Jan Wijnbergen, om terug te blikken op de samenwerking.
Zonweringfabriek - LeadLogic - online marketing

Zonweringfabriek.

Het begon allemaal in 2018, toen Willem-Jan en Niels Schotanus, beiden werkzaam bij Degalux, in de auto naar Zeeland het idee kregen om een start te maken in de zonweringbranche. Een branche die zich inzet voor duurzaamheid door middel van isolerende rolluiken. Al snel volgde een overnametraject met Degalux, en begonnen ze een geheel nieuw bedrijf: Zonweringfabriek. Een bedrijf gericht op de consument die bereid is om zelf de zonwering te installeren, voor een nette prijs. Uiteraard met ondersteuning van interactieve video’s. En dat is het begin van een mooi succesverhaal. Want ondertussen is Zonweringfabriek uitgegroeid tot één van de grootste fabrikanten van zonwering in Nederland! 

Logo Zonweringfabriek
Zonweringfabriek - LeadLogic - online marketing

De uitdaging.

Willem-Jan en Niels kwamen er na de start van Zonweringfabriek al snel achter achter dat ze een website hadden, die helemaal niet goed bleek te werken. Een enorme domper voor de ondernemers. Maar ze waren beiden gedreven en overtuigd van het idee, dus opgeven was geen optie. Tijd om een nieuwe start te maken. En deze keer goed.

Ze kwamen al snel bij LeadLogic terecht en dat bleek meteen een goede match. De nieuwe website werd gebouwd door Draad, en aan LeadLogic de taak om deze onder de aandacht te brengen bij consumenten. Willem-Jan vertelt “Je site is een winkel, wat natuurlijk mooi is om te hebben, maar je moet ook laten weten dat je deze winkel hebt en wat je kan.”

En dat is nogal een uitdaging met een splinternieuwe site. 

Onze oplossing.

Hoe zorgt LeadLogic met veel succes voor groei van Zonweringfabriek?

Rosalie is vanaf het begin af aan erg betrokken bij Zonweringfabriek en werkt wekelijks op locatie. Dit zorgde ervoor dat Rosalie snel door had hoe alles reilt en zeilt binnen de organisatie. Ook creëerde dit korte lijnen in de communicatie. Doordat ze bij Zonweringfabriek op het kantoor werken, leren de medewerkers van de LeadLogic collega’s en voelt het meer als een teamverband. Dit werkt erg fijn.

Het eerste jaar lag de focus vooral op het opvangen van de grote zoekvraag en het verbeteren van de website. Hier stortten consultants Rosalie en Joran zich dan ook meteen op, met als resultaat dat de productie al snel opgeschaald moest worden. De volgende acties werden hiervoor ondernomen:

  • Het verbeteren van de website door het schrijven van nieuwe webteksten
  • Het inzetten van linkbuilding, zodat we ook op langer termijn organisch blijven scoren
  • Inzet van Google Ads om de grote zoekvraag op te vangen
  • Advertenties op Facebook om ook de personen te bereiken die wel interesse hadden, maar (nog) niet actief op zoek waren. 
  • Inspiratiemagazine ontworpen voor meerdere conversiemogelijkheden.

De resultaten.

Rosalie en Joran wilden meteen knallen en dat was te zien in de resultaten:

  • De omzetdoelen waren het eerste jaar al in mei al gehaald en in het eerste halfjaar van 2022 was de jaaromzet al ruim verdubbeld. Voor 2023 is het doel om de omzet weer te verdubbelen. 
  • Een succesvolle, goedlopende website waarbij het aantal gebruikers in anderhalf jaar met 240% is gegroeid. 
  • Een gebruiksvriendelijke website doordat klanten nu op de nieuwe website makkelijk en zelfstandig producten kunnen bestellen.
Zonweringfabriek - LeadLogic - online marketing

‘‘

“De marketeers van LeadLogic ontzorgen ons volledig en behalen goede resultaten. Ook is het mooi om te zien dat ze zo enthousiast en betrokken zijn met Zonweringfabriek. Het voelt echt als onderdeel van ons bedrijf.”

download (5)

Willem-Jan Wijnbergen – Eigenaar Zonweringfabriek

Zonweringfabriek - LeadLogic - online marketing

Groei voor Zonweringfabriek.

Zonweringfabriek heeft duidelijke doelen voor de toekomst: Aantoonbaar de grootste zijn online in Nederland en België, en bijdragen aan een duurzamer Nederland. Willem-Jan vertelt “Ieder jaar (of zelfs maand!) zijn de doelstellingen overtroffen, en die waren al ambitieus. Dus we gaan de toekomst positief tegemoet!”

Een mooi doel, waar wij met veel plezier aan meewerken. Om dit te realiseren wordt social media meer ingezet, blijven we de website optimaliseren en worden er dashboards geïmplementeerd waar we in realtime de resultaten kunnen zien. Kortom: we hebben genoeg plannen om de doelstellingen van Zonweringfabriek weer te halen. Op naar een succesvol jaar!

Wil jij ook een structurele
groei realiseren?