Beterbad - van kleine opdrachten naar grote projecten

Ruim 1,5 jaar geleden begon de samenwerking tussen Beterbad en LeadLogic. Sinds de start zijn er zoveel mooie resultaten geboekt, dat het tijd is om daar eens bij stil te staan.
Klantcase Beterbad - LeadLogic

Onze collega Gerrianne gaat langs bij Harmen Kleefman, sinds vier jaar werkzaam bij Beterbad als Supply Chain Manager.

“Het resultaat van de samenwerking met LeadLogic is absoluut de moeite waard! Eerst ging het om opdrachten voor een enkele badkamerrenovatie. Maar nu weten ook hotels en vakantieparken Beterbad te vinden. Een perfect voorbeeld van wat meer online zichtbaarheid heeft betekend voor de groei van Beterbad.” 

Beterbad

Beterbad is al ruim 40 jaar expert op het gebied van badkamerrenovatie.

Het is een echt familiebedrijf: van verschillende generaties zijn er familieleden werkzaam. Binnen de organisatie heeft iedereen echt ‘hart voor de zaak’, zoals dat zo mooi heet. Ook de klanten waarderen dat. Want in al die jaren bouwden ze een uitgebreid klantenbestand in Nederland op. Het team is uitgegroeid naar maar liefst 50 medewerkers en het einde van de groei is nog lang niet in zicht!

‘‘

Enthousiast vertelt Harmen:
"LeadLogic kwam met een compleet en duidelijk plan, met uitleg over de verschillende fases. En prijstechnisch was het voorstel ook erg interessant."

Harmen Kleefman - Supply Chain Manager bij Beterbad

Klantcase Beterbad - LeadLogic

De uitdaging

Harmen merkte op dat de markt veranderde en dat het nodig was om daarin mee te bewegen. Het verschoof langzaam van offline naar online. Hij begreep dat online zichtbaarheid en een duidelijke profilering heel belangrijk was om succesvol te blijven. Om genoeg leads te verzamelen, werden nieuwsbrieven verstuurd en kwam er een accountmanager bij. Maar dit gaf niet het gewenste resultaat. Er was hulp nodig.

Harmen vroeg meerdere marketingbureaus om een plan van aanpak. Van LeadLogic kwamen Lammert en Merel langs om uitleg te geven over onze werkwijze. Door de goede voorbereiding, heldere uitleg en de concrete voorbeelden, was Harmen snel overtuigd. LeadLogic en Beterbad sloegen de handen ineen en de samenwerking was een feit!

Onze oplossing

Hoe zorgt LeadLogic met veel succes voor groei van de Beterbad?

Om te beginnen, realiseerden we in samenwerking met de webdesigners van onze partner Mandelo een nieuwe website. Door het marketingplan te betrekken bij het ontwerp van de website, slaan we twee vliegen in één klap: de website is goed vindbaar en gebruiksvriendelijk. De belangrijkste focus is het verbeteren van de online vindbaarheid met daarbij een duidelijke profilering ten opzichte van concurrenten. Dat doen we door:

  • SEO optimalisatie: Beterbad moet online vindbaar zijn
  • SEA campagnes op belangrijke zoekwoorden via Google Ads
  • Salesfunnel inrichten
  • LinkedIn campagnes gericht op vakantieparken en hotels
  • Een pilot met adverteren op Bing

 

Onze digital consultant Twan gaat hiermee aan de slag. Door vaste contactmomenten en de heldere en transparante communicatie is het contact laagdrempelig. Regelmatig overleggen houdt elkaar scherp en zorgt ervoor dat je snel kunt schakelen als dat nodig is. 

‘‘

"De kwartaalevaluaties zijn een fijne aanvulling. Zo krijg je goed inzicht in wat je investeert en of je de goede kant op gaat" vertelt Harmen.

Harmen Kleefman - Supply Chain Manager bij Beterbad​

Klantcase Beterbad - LeadLogic

Iedere maand blikken we met elkaar terug in een maandrapportage, opgesteld door Twan. Hierin staan onder andere de resultaten van de verschillende campagnes en het aantal leads. Harmen deelt dit intern en bespreekt wie welke leads opvolgt. Hij merkt dat de betrokkenheid binnen het team hierdoor enorm is toegenomen. Een mooie ontwikkeling!

De kwartaalevaluaties geven nog uitgebreider inzicht in de resultaten. Zo kan er bijgestuurd worden als campagnes niet naar verwachting presteren en kunnen we dingen juist extra aandacht als iets goed uitpakt.

Daarnaast blijft Beterbad als organisatie op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van online marketing. “We hebben echt een digitale stap vooruit gezet” zegt Harmen tevreden.

Het resultaat

Harmen vertelt bevlogen over de enorme ontwikkelingen en groei binnen Beterbad:

  • De naamsbekendheid is enorm toegenomen. Binnen een  jaar steeg het aantal websitebezoekers met maar liefst 33%!
  • De projecten zijn groter en diverser.
  • Er komen wekelijks aanvragen binnen voor offertes en brochures. 
  • De organisatie is aangepast op de groei: er zijn extra monteurs aangenomen om te werken aan de grotere projecten. Daarnaast zijn er twee accountmanagers aangenomen om de leads op te volgen.

Groei voor Beterbad

Beterbad wil blijven groeien. Voor de toekomst is daarom belangrijk om Beterbad duidelijk te blijven profileren in de concurrerende markt. ‘Daarbij hebben we hulp nodig van de kennis en expertise die LeadLogic in huis heeft.’ zegt Harmen vol overtuiging. Zo zijn er plannen om beeldmateriaal breder in te zetten door nog meer professionele foto’s te gebruiken en te gaan werken met video’s. Ook worden er campagnes ontwikkeld voor Facebook en Instagram, om zo voor nog meer naamsbekendheid te zorgen. Kortom: duidelijke plannen om Beterbad te laten groeien!

Net als Beterbad ook aan de slag met online groei?
Kom een kopje koffie drinken, dan kijken we samen hoe LeadLogic kan helpen!