Maak kennis met Lammert - mede-eigenaar van LeadLogic

Lammert Heek headshot
Lammert Heek
Eigenaar & digital marketing specialist
4 min
13 dec 2021
thumbnail Maak kennis met Lammert - mede-eigenaar van LeadLogic

Na ruim 2,5 jaar LeadLogic zullen de meesten mij wel kennen. Misschien goed, vaag, een beetje, heb je mijn hoofd wel eens op LinkedIn voorbij zien komen of ken je mij nog niet. Daarom stel ik mij graag nog even voor. Mijn naam is Lammert, inmiddels 26 jaar oud en gek op alles wat te maken heeft met online marketing, sales, commercie en ondernemerschap. Gelukkig is dat niet het enige en vind ik hiernaast ook nog veel dingen leuk. Ben je benieuwd geworden naar mijn reis tot nu toe en mij als persoon? Lees dan snel verder! 

Throwback 

Het was 18 januari 2019. Ik ontving het eerste berichtje van Jeroen via LinkedIn met de vraag of ik het interessant vond om eens vrijblijvend kennis te maken bij hem en Paul op kantoor. Op dat moment was ik zo’n 3 jaar fulltime aan het werk als online marketeer bij Muntz. Een tof bureau waar ik veel heb mogen leren en mijzelf heb kunnen ontwikkelen. Toch kriebelde het en was ik toe aan een volgende stap. Na meerdere gesprekken en een aantal maanden verder heb ik de overstap gemaakt en ben ik in juni 2019 gestart als Senior Digital Marketeer.

Ruimte en vrijheid zijn woorden waarmee ik deze eerste periode kan omschrijven. Ik kon mijn eigen klanten kiezen, had voldoende tijd om deze klanten te laten groeien en kon daarnaast mijn eigen rol binnen de organisatie pakken.

Als ik terugblik op deze periode verschijnt er vrijwel altijd een glimlach op mijn gezicht. We waren toen met nog geen 10 medewerkers, werkten vanuit één kantoor en waren op sommige vlakken nog niet zo professioneel zoals ik dat vanuit mijn vorige werkgever gewend was.

Nu, 2,5 jaar later, is dat wel anders. We zijn uitgegroeid tot een serieuze speler in de markt, zijn verdriedubbeld in het aantal collega’s en flink gegroeid in het aantal opdrachtgevers. Deze opdrachtgevers bedienen we vanuit één van de drie kantoren in Ermelo of Amersfoort. Het geeft mij elke dag nog energie dat ik een aandeel heb gehad in deze groei.

Niet alleen met LeadLogic maar ook persoonlijk heb ik groei doorgemaakt. Inmiddels mag ik mijzelf mede-eigenaar van LeadLogic noemen. De ontwikkelingen van de afgelopen 2,5 jaar hebben samen met mijn passie voor ondernemerschap, sales en mijn aandeel in de groei, ertoe geleid dat Paul en Jeroen mij het aanbod hebben gedaan om mede-eigenaar van LeadLogic te worden. De ambitie om een eigen agency te hebben heb ik tijdens mijn werkende leven altijd al gehad. Voor mij was er dan ook geen reden om niet in dit avontuur te stappen.

Naast dat ik nog steeds met plezier voor een aantal klanten werk, ben ik binnen LeadLogic verantwoordelijk voor de commerciële kant. Ik houd mij bezig met onze sales-strategie, werkwijze binnen sales-trajecten en ben voor collega’s aanspreekpunt op dit gebied.

Gek op groei 

Ik houd van groei. Persoonlijke groei, gezamenlijk met opdrachtgevers groei realiseren maar ook vooral het laten groeien van LeadLogic. De partnerships met Mandelo en Muntz en daarmee de uitbreiding naar Amersfoort zijn ontwikkelingen waar ik erg trots op ben. Daarnaast kan ik er ook erg genieten wanneer er groei gerealiseerd wordt bij opdrachtgevers. Gezamenlijk de klant naar een hoger niveau tillen, doelen behalen en de klant uiteindelijk zien groeien geeft mij een hoop energie.

Liefde voor muziek en meer 

Naast de liefde voor mijn werk ben ik een echte muziekliefhebber. Mijn muzieksmaak gaat overigens alle kanten op. Van Hardstyle, Deephouse en Worship naar André Hazes. Met de vrijmibo kan ik de foute vrijdagmiddag knallers van Joran vaak ook nog wel waarderen. Mijn liefde voor muziek is overigens een beetje uit de hand gelopen. In de afgelopen jaren heb ik een grote Hardstyle playlist binnen Spotify opgebouwd, die door ruim 14.500 personen gevolgd wordt. Door o.a. deze playlist heb ik partnerships opgebouwd met inmiddels ruim 100 artiesten. Op die manier help ik artiesten groeien en genereren zij naamsbekendheid en streams. Een mooi voorbeeld hiervan is een Oostenrijkse DJ  die inmiddels onder contract staat bij één van de grootste Hardstyle labels. Ook dit zijn voorbeelden van groei waar ik blij van word.

Muziek helpt mij overigens ook bij mijn werk. Ik kan hele plannen en strategieën opstellen en tegelijkertijd mijn playlisten grijs draaien. Muziek geeft mij net als groei een hoop energie.

In mijn vrije uurtjes ga ik graag naar de sportschool, spreek ik met vrienden af en ben ik veel samen met mijn vriendin Emma. De zaterdagen breng ik vaak door op het voetbalveld, waar ik graag ga kijken bij mijn club IJsselmeervogels. De club waar ik zelf drie seizoenen als keeper in de a-selectie heb mogen spelen. Omdat ik de kans kreeg om mede-eigenaar te worden, heb ik de keuze gemaakt om te stoppen met voetbal op niveau. Ik wilde me 100% kunnen focussen op LeadLogic. Een keuze waar ik tot de dag van vandaag geen spijt van heb gehad. Op zondag ben ik vaak in Nijkerk te vinden. Ik geloof in God en ga op zondag graag naar de Mozaïek. Daar vind ik rust en kan ik alle drukte van de afgelopen week van me afschudden om vervolgens weer fris en met goede energie aan een nieuwe week vol leuke uitdagingen te beginnen.

Een blik vooruit 

Waar staan we over 2,5 jaar? Dat vraag ik mij oprecht wel eens af. Het maakt me nieuwsgierig en vooral enthousiast. Soms is het goed om even terug te blikken, echter is vooruit kijken iets dat beter bij mij past. Ik kijk ernaar uit om samen met het LeadLogic team verder te groeien. Ik hoop dat we de komende periode nog meer talenten aan ons weten te binden, groei bij hen te zien en tegelijkertijd ons mooie bedrijf uit te bouwen en onze positie in de markt verder te verstevigen.

Zijn zaken als ontwikkeling, groei, vrijheid en ondernemerschap nou termen waar jij ook warm van wordt en heb je ook nog enige affiniteit met online marketing? Schroom dan niet om mij of één van mijn collega’s een berichtje te sturen! We hebben namelijk nog een aantal toffe vacatures openstaan!

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief