Hi! Ik ben Romy, 24 jaar oud en ik woon in het gezellige Kampen. In november 2022 studeerde ik af en in januari begon mijn eerste ‘grote-mensen-baan’ bij niet alleen LeadLogic, maar ook Buro Aangenaam. Ik ga namelijk 50/50 aan de slag als Junior Digital Marketing Consultant én Employer Brand Marketeer. Ik hoor je al denken hoe zit dat dan, twee werkgevers? Nou, daar vertel ik je in deze blog graag wat meer over!

Reislustige (online) marketeer

Maar eerst even wat meer over mezelf en hoe ik mijn passie voor marketing vond. Ik ben altijd erg reislustig geweest en toen ik na de HAVO nog geen idee had wat ik wilde doen, was de keuze snel gemaakt: een tussenjaar om even ‘goed over mijn toekomst na te denken’, maar dan wel in het buitenland. Hier heb ik mijn talen bijgespijkerd en maakte ik de keuze om International Business and Languages te studeren. Zo kon ik de talen goed toepassen en kreeg ik ondertussen een beeld van de ‘business wereld’. Tijdens deze studie mocht ik naar het buitenland voor een stage en minor en hier ontdekte ik langzaam mijn passie voor marketing.

Toen ik de keuze voor een master moest maken, viel deze al snel op marketing, maar dan wel online marketing. Dat was alleen niet zo makkelijk te vinden in Nederland, dus besloot ik naar masters in het buitenland te kijken. En ja hoor, ik vond een studie die mij wél aansprak: Digital Marketing. Dus pakte ik mijn spullen weer en verhuisde ik voor een jaar naar het mooie Portsmouth in Engeland om daar mijn master te doen (zo vervelend 😉).

Tijd om de kennis toe te passen

Na veel kennis te hebben opgedaan van online marketing, was het nu tijd om het toe te passen. Dus, op zoek naar een baan! Tijdens mijn zoektocht kwam ik al snel LeadLogic tegen: een jong bedrijf, met doorgroeimogelijkheden en veel ruimte om jezelf te ontwikkelen. Verder was de functie als de spin in het web binnen de online marketing précies waar mijn interesse lag, dus snel solliciteren! Na een gezellig gesprek met Merel kwam ik al snel meer te weten over het bedrijf en werd ik steeds enthousiaster. Dus toen ik werd uitgenodigd om een casus te maken en tot slot voor het laatste gesprek met Jeroen kon mijn geluk niet op.

Twee werkgevers?

Aan het einde van mijn gesprek met Jeroen kreeg ik de vraag: “Zou jij het zien zitten om 50/50 te werken voor LeadLogic en Buro Aangenaam?”. Ho, dit had ik niet verwacht en wat is Buro Aangenaam eigenlijk? Na een uitleg van Jeroen over het bedrijf en de werkzaamheden had ik er al snel een beter beeld bij. Zoveel verschil binnen de bedrijven is er namelijk niet; het is in handen van dezelfde eigenaren en ze werken op dezelfde kantoren. Maar waar LeadLogic de marketing richt op de klanten, focust Buro Aangenaam zich alleen op (potentiële) medewerkers. Dit zorgt voor afwisseling in mijn werkzaamheden, wat mij erg aansprak. Dus een volmondige “Yes, I do!” volgde snel.

De toekomst

Ondanks dat ik pas net ben begonnen, word ik langzaam al betrokken bij projecten. Erg spannend die eerste opdrachten, maar zeker iets om naar uit te kijken. Verder zal ik de aankomende tijd ook veel theeleuten met collega’s, om zo langzaam iedereen te leren kennen. Ik kijk ernaar uit om lekker te knallen, veel te leren en vooral plezier te maken! Zie jij een marketingbaan met veel afwisseling ook wel zitten? Neem dan even een kijkje naar de leuke vacatures van zowel LeadLogic en Buro Aangenaam.