Van de televisiewereld ging ze naar de digital marketing wereld. Als creatieve denker heeft ze altijd nieuwe ideeën om online te groeien. Ze is allround marketeer, onderneemt en drinkt haar cappuccino het liefst in de zon. Meet onze nieuwe collega Rosalie Verkerk, senior digital marketing consultant bij LeadLogic. 

Allround marketeer

Voordat ik begon aan mijn Master Marketing in Nijmegen liep ik stage in bij een startup in Amsterdam. Van digital marketing had ik toen nog weinig gehoord, laat staan van termen als SEO en SEA. Maar na een paar maanden customer journeys optimaliseren, display banners maken en social content schrijven wist ik het zeker: dit wordt mijn vak. Tijdens mijn Master leerde ik dat marketing gaat over het bouwen en behouden van langdurige klantrelaties. Iets wat nu in de snelle online wereld lastiger is dan het ooit is geweest. Maar waar ik als creatieve denker graag aan bijdraag met verrassende ideeën die opvallen. Ook krijg ik energie van het analyseren van campagnes en meedenken over marketingstrategieën. Dit heb ik de afgelopen 3,5 jaar dan ook gedaan als marketinganalist bij RTL. Ik adviseerde over de inzet van media om marketingdoelstellingen te bereiken. Ook maakte ik analyses van campagnes waar televisie, online video, social media en influencermarketing onderdeel van waren. Deze allround ervaring zet ik nu graag in voor LeadLogic, waar ik naast het strategische stuk zelf ook weer de online praktijk in mag duiken. Een leuke uitdaging en nog op fietsafstand van mijn huis ook! 

Ondernemer

Naast dat ik parttime werk voor LeadLogic heb ik ook een eigen bedrijf. Met Blooming Spaces help ik starters in deze oververhitte huizenmarkt om op een ontspannen manier te verhuizen. Dat doe ik door middel van verhuisplanningen en interieuradvies. Toen ik zelf drie jaar geleden ging verhuizen, was het als starter al lastig om een huis te vinden. En als je eenmaal een huis hebt, moet je vaak in korte tijd veel regelen. Ik ben van nature al een planner en dat heeft het verhuisproces veel makkelijker gemaakt. In mijn vrije tijd volg ik dan ook interieurcursussen en loop ik graag een rondje door de Loods 5 op zoek naar leuke accessoires. Maar een eigen bedrijf is ook een speeltuin voor marketing waar ik weer nieuwe dingen kan uitproberen. De juiste doelgroep aanspreken, overtuigen en laten converteren, marketing is naast mijn werk ook zeker een van mijn hobby’s. Daarnaast ben ik graag bezig met moestuinieren, zingen of cappuccino drinken in de zon. 

Nieuwe collega

Hoe ik bij LeadLogic terecht ben gekomen is een leuk verhaal. Ik had net vacaturemeldingen aangezet op mijn telefoon en in de eerste melding stond LeadLogic. Een vacaturesite had een crawler gebruikt, want Paul en Jeroen hadden deze niet op de vacaturesite geplaatst. Er liep namelijk al een wervingscampagne. Met één WhatsAppje mocht ik komen kennismaken en zat ik dezelfde middag nog bij Paul aan de koffie. In de dagen daarna zag ik als websitebezoeker de wervingscampagne voorbij komen. Ik was natuurlijk onderdeel van de retargeting doelgroep. Mijn gevoel van het gesprek werd bevestigd, wat een tof bedrijf om voor te werken. Wist je dat we nog nieuwe collega’s zoeken? Bekijk onze vacatures hier.