Op 1 mei kwam Lysanne binnenlopen om met volle moed haar eerste week te starten als Junior Digital Marketing Consultant. We kunnen haar natuurlijk niet zo maar aan de neus voorbij laten gaan. Maak kennis met Lysanne! 

Meet Lysanne:

Hi! Mijn naam is Lysanne, 24 lentes jong en vanaf 1 mei ben ik aan de slag bij LeadLogic! Na anderhalf jaar bij een duurzame organisatie gewerkt te hebben die producten aanbiedt als alternatief voor wegwerpplastic, was het tijd voor een nieuwe stap. Zo gezegd, zo gedaan. Na kort wikken en wegen was het tijd om op LeadLogic af te stappen. Want, een club mensen met een bak vol marketingkennis, wie wil dat nu niet? Na het sturen van mijn ‘oldschool sollicitatiemail’ mocht ik langskomen om kennis te maken, wat natuurlijk een stuk persoonlijker is.

Maar eerst, waarom LeadLogic?

In mijn vorige functie werkten we samen met een marketingbureau om de capaciteit uit te breiden. Dit marketingbureau werkte met een team consultants die allemaal een eigen specialisme hadden. Dikke credits voor de kennis die deze mensen hadden, maar ik miste het stuk persoonlijkheid en verdieping in de campagnes. Dit kwam omdat de communicatie bij verschillende personen los opgepakt moest worden waardoor de boodschap niet goed overkwam. En hoe kun je impactvolle campagnes draaien als je niet weet hoe het hart van de organisatie klopt?

Tijdens de kennismaking met Paul en Jeroen merkte ik al snel dat LeadLogic is waar ik behoefte aan had toen ik aan de klantzijde werkte. Vanuit LeadLogic wordt gewerkt met een vaste consultant die het complete aspect van marketing beheerst en het complete traject begeleidt. Zo heeft elke consultant kennis op alle vlakken en wordt deze uitgebreid door kennis te delen met elkaar. Op deze manier is het mogelijk om klanten en de bijbehorende cases écht te leren kennen waardoor het vermarkten van de producten of diensten betekenisvoller wordt. Na de kennismaking had ik gelijk een goed gevoel, hier wil ik werken!

Een korte terugblik

Na het afronden van de middelbare school wilde ik graag iets leren waar ik echt wat mee kon. Vroeger was ik altijd bezig met knutselen, knippen en plakken. Al snel wist ik dat Grafisch Vormgever wilde worden, dus deze opleiding lag voor de hand. Tijdens deze opleiding miste ik echter de ‘waarom’ achter het ontwerp en de vervolgstappen. Want, wat gebeurt er met mijn ontwerp nadat ik deze gemaakt heb en wat voor resultaten levert dit op?

Als vervolg op mijn opleiding Grafisch Vormgever ben ik begonnen met de opleiding Digitale Media en Communicatie aan Hogeschool Utrecht. Hier heb ik onder andere geleerd om de schakel tussen strategie, commercie en realisatie in balans te houden. Na een stage in de mooie Caribbean bij een evenementenbureau, een leerzame afstudeerstage en een minor psychologie was ik klaar om in de marketingwereld aan de bak te gaan!

En wat nog meer?

Naast het werk heb ik een liefde voor planten, stekjes en alles wat erbij hoort. Een wandeling in het bos of over het strand met onze teckel Bert is voor mij geen straf. Burgerlijk he ;-). Gelukkig kan ik ook erg genieten van diner avondjes met vrienden, een goed glas wijn of een terrasje in de zon (een combinatie van die drie mag natuurlijk ook, winning!).

Om mee af te sluiten

Werk jij graag aan uitdagende marketingvraagstukken en denk jij na het lezen van mijn verhaal ‘hey, LeadLogic lijkt wel iets voor mij’? Bekijk dan snel de openstaande vacatures of plan een kennismaking in. Wie weet zie ik je dan wel snel! Natuurlijk begrijpen we dat je ook benieuwd bent naar wie wij zijn en wat doen. Check daarvoor onze projecten!