Saled - van een businessplan schrijven in het vliegtuig tot een succesvolle organisatie

De samenwerking met Saled en LeadLogic begon acht jaar geleden, in 2014. Na zo’n lange samenwerking is het een goed moment voor een terugblik. Onze collega Gerrianne gaat langs bij eigenaar Stef de Graaf en bespreekt de resultaten. Het aantal bezoekers van de website ging van een paar honderd naar een duizenden per maand! Ben je benieuwd hoe LeadLogic dat voor elkaar heeft gekregen? We nemen je mee in een succesverhaal dat bijna te mooi is om waar te zijn!
Saled online marketing

Oprichter Stef de Graaf van Saled zocht een gat in de markt en vond het: duurzame LED verlichting. Het begon tijdens een goed gesprek in 2009 met een Nederlander die aan outsourcing doet in China. Na het bezoeken van talloze fabrieken, gaat Stef boordevol ideeën op weg naar huis. Tijdens de terugvlucht schrijft hij een businessplan en neemt de sprong in het diepe: Saled wordt ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Saled amsterdam arena

De eerste opdracht volgt in oktober 2010, medio april 2011 komen er meerdere opdrachten binnen en staat Stef een tweesprong: verder groeien of niet? Hij besluit de uitdaging aan te gaan en gaat voor groei. Daarbij is het essentieel om de juiste kennis in huis te hebben. Die vindt Stef bij Peter Varenkamp. Hij gelooft in Saled en begint met het aanbrengen van een duidelijke structuur in de organisatie. Vervolgens gingen ze op zoek naar een persoon die de financiële zaken zou gaan regelen. En zo sluit Bert Beekhuis ook aan bij het team van Saled.

Als LeadLogic in 2014 bij de plannen wordt betrokken, neemt de groei van de organisatie serieuze vormen aan. Per 1 juli 2022 wordt Saled Holding, Saled Nederland, Saled Europe en Saled Lease opgericht. Saled is in 2022 uitgegroeid tot een vooraanstaand leverancier van LED verlichting met een team van 24 medewerkers. En daar kunnen er nog meer bij, want Saled groeit nog steeds hard!

Benieuwd hoe LeadLogic hieraan heeft meegewerkt?
Lees dan snel verder!

In 2011 komen er zoveel opdrachten binnen, dat de Saled directie besluit het team uit te breiden met verkoopmedewerkers en monteurs. Zo krijgt de organisatie nog meer structuur en is Saled klaar om te groeien!

De uitdaging 
Om de ambities waar te maken, is het noodzakelijk om de organische vindbaarheid en naamsbekendheid te vergroten. Daarbij is het belangrijk dat er meer bekendheid komt over de unieke werkwijze van Saled. 

De directie van Saled beseft dat hierbij hulp nodig is van een professionele organisatie. Via één van de directieleden komt Saled in contact met Jeroen en Paul. Het voelt vanaf het begin af aan vertrouwd en de samenwerking met LeadLogic is een feit.

stef saled

‘Door de verlichting in bestaande armaturen te vervangen voor LED verlichting, kiezen bedrijven voor een duurzame en energiezuinige oplossing.’ legt Stef uit.

Stef de Graaf – Eigenaar Saled

Saled amsterdam arena

Onze oplossing

Hoe zorgt LeadLogic met veel succes voor groei van Saled?

Om te beginnen wordt de doelgroep duidelijk in beeld gebracht. Dat zijn gemeenten en organisaties. Daarna wordt er op verschillende manieren gebouwd aan het merk Saled door:

  • vernieuwen en verbeteren van de website
  • deelname aan vakbeurzen
  • plaatsen van artikelen in relevante magazines
  • organiseren van een symposium voor 300 beslissers in de openbare ruimte
  • LinkedIn campagnes
  • SEA campagnes gericht op kantoren, scholen en tuinbouw

Vanaf het begin werkt Paul elke twee weken een ochtend op kantoor bij Saled. Hij wordt daarbij ondersteund door verschillende collega’s vanuit LeadLogic. Ook vanuit Saled zijn er altijd medewerkers betrokken bij de projecten.
Dat heeft als groot voordeel dat de communicatie direct is en er veel openheid naar elkaar is. Zo kunnen er snel beslissingen worden genomen. Ideaal!

Stef vertelt dat de samenwerking heel erg goed bevalt: ‘De heldere communicatie en directe no-nonsense houding passen goed bij onze manier van werken.’
Het monitoren van resultaten en bijsturen als de resultaten niet volgens verwachting gaan, zorgt ervoor dat het marketingplan altijd up-to-date is.

stef saled

‘LeadLogic voelt als een onderdeel van Saled en hoort helemaal bij ons. Ik zou elke organisatie aanraden om met LeadLogic samen te werken!’ zegt Stef vol overtuiging.

Stef de Graaf – Eigenaar Saled

Het resultaat

Stef vertelt enthousiast dat het resultaat boven verwachting is:

  • De omzet en het aantal medewerkers is maar liefst verviervoudigd.
  • Saled is een vooraanstaand leverancier van LED verlichting geworden.
  • Er worden grotere projecten gerealiseerd.
    In de P1 Amsterdam Arena zijn alle oude verlichtingen verwijderd en vervangen door Saled Led verlichting.
    De Nike store Muiden werd omgebouwd met Saled Led verlichting waarbij de bestaande armaturen in de store worden hergebruikt.
    Projecten om trots op te zijn!
  • Het marketingplan is zo succesvol, dat sommige campagnes tijdelijk stil zijn gezet. Door een wervingscampagne zijn er nieuwe collega’s aangetrokken en kan de promotie weer van start.
  • Maar liefst 72% meer organische bezoekers
  • Van een aantal aanvragen per jaar via de website naar een aantal aanvragen per dag.
  • Van een paar honderd bezoekers per maand via organisch verkeer naar enkele duizenden (!) per maand


‘Zonder LeadLogic hadden we hier niet gestaan’, zegt Stef vol overtuiging.

Groei voor Saled

Saled heeft ambitieuze doelstellingen voor de toekomst:
Nog verder groeien door meer en grotere projecten te realiseren.
Bij het vertellen van zijn grootste persoonlijke droom, lichten de ogen van Stef enthousiast op: Voestalpine Bunschoten van Saled Led verlichting voorzien.

Ambitieuze doelen waar we samen aan gaan werken!

Net als Saled ook aan de slag met online groei?
Kom een kopje koffie drinken, dan kijken we samen naar hoe LeadLogic kan helpen!