Contentstrategie.

Content is overal. We kunnen bijna wel stellen dat mensen overspoeld worden met content. Hierdoor wordt men dus  selectiever in wat ze wel of niet bekijken en lezen. Maar hoe zorg je er dan voor dat die mensen die jij wil bereiken, aandacht hebben voor jouw content? Daar heb je een doordachte contentstrategie voor nodig.

LeadLogic online marketing - contentstrategie
LeadLogic online marketing - contentstrategie

De juiste contentstrategie.

Het begint dus allemaal met het uitwerken van de juiste contentstrategie. Deze contentstrategie bepalen is maatwerk en is voor iedere onderneming anders. Daarom kijken we eerst naar waar jij als opdrachtgever behoefte aan hebt. Wat zijn je doelen? Wie wil je bereiken en hoe gaan we dit aanpakken? Vanuit daar werken we verder.

 

Onze aanpak.

01.

Doelstellingen en
strategie bepalen.

Doelen zorgen voor een stip aan de horizon en zijn een meetpunt bij evaluaties en optimalisaties. Doelen zijn de start van elke strategie, want ze geven focus aan ons werk en zo weet jij waar je aan toe bent. Alleen met een duidelijke strategie en een concreet plan is structurele groei mogelijk. Bij contentmarketing draait het om het bereiken van de juiste doelgroep op een ongedwongen manier. Het is dus van belang om te weten hoe jouw doelgroep eruit ziet. Voor wie maak je de content? Hoe oud is die persoon ongeveer? Wat zijn de uitdagingen waar hij of zij tegenaan loopt? En hoe kun jij daarbij van dienst zijn?

02.

Input
verzamelen.

Wanneer je weet wie je wil bereiken en waar de interesses van die mensen liggen, kun je daarop inspelen. De organisatiewaarden zijn hierbij ook zeker van belang. Want de content moet passen bij de interesses van de doelgroep, maar ook zeker bij de kernwaarden van de organisatie. Daarna is het tijd om de juiste kanalen te bepalen. We weten ondertussen wie de doelgroep is en op welke kanalen ze actief zijn. Om hun te bereiken, kunnen verschillende soorten media gebruikt worden. Denk aan website, online platformen, magazines, social media en chat.

03.

Betrokken marketing
lijst opbouwen.

Na alle data en onderzoeken komen we aan bij de content formats. De formats zijn de thema’s die we gaan toepassen op de platformen om de doelgroep te bereiken. Door deze formats te hanteren, wordt er herkenbaarheid gecreëerd. En dan zijn we aangekomen bij het laatste gedeelte: het maken van de content. In de ogen van onze contentmarketing liefhebbers natuurlijk het leukste deel. Bij het maken van content kun je denken aan posts op social media, blogs, audio, video’s, e-mails et cetera. Weten hoe we deze fase oppakken? We leggen het je hier uit.

Wil jij ook structurele groei realiseren
met een juiste contentstrategie?