Contentmarketing.

Val je op of blijf je ongezien? In een aantal seconden bepaalt jouw doelgroep of de content hun aandacht waard is. Het is dus ontzettend belangrijk om de overlap te vinden tussen wat je graag wilt vertellen en wat voor de lezer interessant is. Hoe? Door de juiste snaar te raken.

LeadLogic online marketing - Contentmarketing
LeadLogic online marketing - Contentmarketing

Hoe raken we die snaar met contentmarketing?

Door de inzet van contentmarketing bereiken we op een leuke en laagdrempelige manier de juiste doelgroep. Wat we doen, is ervoor zorgen dat de content in lijn ligt met jouw organisatiewaarden. We zetten een basis voor de website neer, waarbij we rekening houden met zoekmachine optimalisatie (SEO). Maar we beginnen natuurlijk niet meteen bij het schrijven van de content. Daarboven zit een strategie die ervoor zorgt dat een bericht goed is, goed scoort en makkelijk te begrijpen is. 

Bij contentmarketing draait het om het bereiken van de juiste doelgroep op een ongedwongen manier. Hier moeten we dus eerst voor weten; wie is de doelgroep? En waar liggen hun interesses?

Onderscheidende kracht van contentmarketing.

Als duidelijk is wie de doelgroep is en wat hun interesses zijn, is het tijd om te kijken waar je als organisatie voor staat. Want de content moet passen bij de interesses van jouw doelgroep, maar ook zeker bij jouw kernwaarden. Want waarin onderscheid jouw organisatie zich ten opzichte van de concurrent? En wat is jouw toegevoegde waarde? Met andere woorden: waarmee kun je opvallen? Wij zullen de laatste zijn die opdrachtgevers adviseert qua positionering tegen de marktleider of concurrent aan te kruipen. 

Wanneer de interesses van de doelgroep en de organisatiewaarden bekend zijn, is het tijd om deze samen te voegen. De basis is compleet!

LeadLogic online marketing - Contentmarketing

Hoe pakken we het verder aan?

01.

Zoekwoorden-
onderzoek.

We trappen af met een zoekwoordenonderzoek. Tijdens het onderzoek kijken we naar de vraag die jouw doelgroep heeft en hoe jij hier antwoord op gaat geven. We gaan op zoek naar relevante zoekwoorden en kijken waar kansen liggen.

02.

Schrijven en verspreiden
van de content.

De uitkomst van het onderzoek is leidend voor de content. Maar vervolgens schrijven we de pagina natuurlijk niet helemaal vol met deze zoekwoorden. Het draait er namelijk om dat de pagina fijn leesbaar is en dat de lezer eenvoudig vindt wat hij/zij zoekt. Vervolgens verspreiden we deze content op het juiste kanaal.

03.

Evalueren
en bijsturen.

Geeft de geschreven content het gewenste resultaat? Dat gaan we onderzoeken en waar nodig sturen we bij. Daarnaast bekijken we tijdens kwartaalevaluaties samen de voortgang van het project. Ook komen de werkzaamheden, resultaten en de volgende actiepunten aan bod.

Wil jij ook structurele groei realiseren
met contentmarketing?