Naamsbekendheid en werkplaatsafspraken voor Autobedrijf Schouten
Autobedrijf Schouten is al jaren een gevestigde naam in de omgeving van Ermelo. Naast een showroom bomvol prachtige occasions, beschikt Schouten ook over een eigen werkplaats, wasboxen en zelfs een broodjeszaak.
Al ruim 3 jaar zetten wij ons in om Schouten (online) verder te laten groeien. Weten hoe? Lees verder!
Uitdaging
Zoals gezegd is Schouten een gevestigde naam in de omgeving. Auto’s verkopen? Dat doen zij als geen ander. Door goede service en een prachtig aanbod weten zij elk jaar weer honderden mensen blij te maken met een gebruikte auto die als nieuw voelt. Dat blijkt wel uit de positieve reviews: bijna 600 op Google en ruime 2.500 op het platform klantenvertellen.
Waarom dan de inzet van online marketing?
De opgebouwde positieve naamsbekendheid wil Autobedrijf Schouten behouden en uitbreiden. Niet alleen voor de showroom, maar ook voor de hoogwaardige werkplaats met uitstekende service. Het doel: meer werkplaatsafspraken, een constante stroom van relevant verkeer en leads via de website en meer betrokkenheid bij huidige klanten.
Aanpak
Dus ontwikkelde LeadLogic een contentstrategie voor zowel de website als LinkedIn. De blogs en artikelen zijn gericht op vindbaarheid via specifieke zoekwoorden, terwijl de LinkedIn-posts bijdragen aan naamsbekendheid, betrokkenheid en het informeren over de diensten van Schouten.
Naast organische content zetten we ook betaalde campagnes in, waaronder:
- Google Ads Search
Met search-campagnes vangen we relevante zoekopdrachten op en zorgen we voor maximale zichtbaarheid op het juiste moment, waardoor de kans op conversies en nieuwe klanten toeneemt.
- Remarketing Display campagnes
Om websitebezoekers opnieuw te bereiken en betrokken te houden.
- Werkplaatscampagne in Meta
Deze campagne richt zich op twee doelen: het aantrekken van nieuwe klanten en het opnieuw benaderen van bezoekers die eerder interesse toonden in de werkplaats op de website. Zo vergroten we de kans dat zij een afspraak maken.
Tot slot versturen we maandelijks een nieuwsbrief om abonnees te informeren over nieuwe voorraad, diensten en producten. Hiermee blijven we top-of-mind, versterken we de betrokkenheid en stimuleren we herhaalaankopen en cross-sell.
Resultaat
Als online marketing bureau zie je het liefst 1:1 accurate conversiedata. Met een fysieke showroom en werkplaats is dat natuurlijk lastig. Toch zien we een mooie groei in alle data en conversie die we wél kunnen meten. Zo steeg het aantal werkplaatsafspraken via de website tot ruim 700 en het totaal aantal conversies tot 1.475. Ook groeide het aantal vertoningen tot ruim 4 miljoen over 2024, waarmee we bouwden aan de naamsbekendheid van Autobedrijf Schouten.
Maar we gaan verder!


Ook groei realiseren in naamsbekendheid en conversie?
Wil je net als Autobedrijf Schouten groeien in naamsbekendheid, websitebezoek en conversie? Senna en Thomas denken graag met je mee. Neem contact op en dan plannen we een vrijblijvende kennismaking in.




