Hi! Mijn naam is Mathyn, 24 jaar oud en ik woon in Kampen. Op dit moment doe ik een voltijd studie Commerciële Economie aan Hogeschool Saxion in Deventer. Tijdens mijn studie ben ik mij gaan verdiepen in Digital Marketing. Ik merkte al snel dat ik het interessant vond en zocht een stagebedrijf waar ik veel kon leren en dat aansloot op dat vakgebied. Zo kwam ik bij LeadLogic terecht. Na een succesvolle stage waarin ik veel heb kunnen leren, kreeg ik de mogelijkheid om bij LeadLogic te blijven als Talent.

Hoe kwam ik bij LeadLogic?

Tot voor kort wist ik eigenlijk niet precies wat ik wilde na mijn studie. Commerciële Economie is een aardig brede opleiding, dus ik wist ook niet echt waar ik terecht kon en wat bij mij zou passen. Toch heb ik altijd wel het gevoel gehad dat Digital Marketing het best bij mij past, ondanks dat ik maar een paar lessen had gehad en er niet echt een beeld bij had wat het precies inhield. In mijn derde studiejaar stond een minor op het programma. Ik koos er dus voor om de minor Digital Marketing te volgen, zodat ik meer verdieping zou krijgen op dat gebied. Tijdens de minor kwam ik erachter dat ik de juiste keuze had gemaakt en dat ik met name Google Ads leuk vond om mee bezig te zijn.

Na mijn minor moest ik op zoek naar een stagebedrijf. Ik wilde dat dit bedrijf aansloot bij de minor, zodat ik al een kleine voorsprong had in kennis. Via mijn vader en Lammert Heek, die ik kende van zijn periode bij onze partner Muntz, ben ik bij LeadLogic terechtgekomen en heb ik Jeroen een mail gestuurd. Na een kennismakingsgesprek en een case, kon ik starten met mijn stage.

Wat is er zo leuk aan marketing?

Gedurende de stage zag ik dat de kennis van de minor niet in de buurt kwam van de kennis die ik heb opgedaan bij LeadLogic. Juist hierdoor ben ik het eigenlijk alleen maar leuker gaan vinden. Ik kreeg snel het vertrouwen om te gaan werken met grote budgetten. Iets dat ik in het begin eigenlijk best wel spannend vond om te doen. Maar het continu blijven monitoren, analyseren, zoeken naar nieuwe mogelijkheden is hetgeen dat ik zo leuk vind aan dit vak. Het staat nooit stil en in principe kan het van dag tot dag verschillen. Het succesvol laten verlopen van campagnes door leads binnen te halen blijft altijd een lekker en goed gevoel.

Combinatie werk en school

Je kunt je misschien voorstellen dat de combinatie tussen school en werk niet altijd even fijn is. Dit is met name tijdens de tentamenweken het geval. Je hebt dan veel te leren, maar je hebt ook verwachtingen vanuit het werk. Af en toe is het lastig hierin de juist balans te vinden. Ik werk standaard 1 dag in de week voor LeadLogic, maar eigenlijk komt dit meestal wel uit op 2 of 3 dagen per week uit. Ik probeer daarvan in ieder geval 1 dag op kantoor te zijn. Doordat thuiswerken bij LeadLogic heel normaal is, is voor mij de combi makkelijker te maken. Zo vul ik de uren die ik over heb gemakkelijk op met werk. Ik hoef me dus nooit te vervelen!

Wat doe ik dan naast werk en school?

Ondanks de drukke planning is er zeker nog vrije tijd over. Ik ben gek op voetbal en ben dus ook in het weekend daar de hele tijd mee bezig. Naast dat ik zaterdag vaak bij mijn amateurclubje te vinden ben heb ik een seizoenkaart bij Ajax waar ik dan vaak op zondag te vinden ben. Gelukkig zijn er veel collega’s die dezelfde clubliefde hebben (uitzonderingen daargelaten😉), dus dat is vaak voer voor leuke gesprekken tijdens de lunch.

Op de vrijdag- of zaterdagavond (of allebei 😜) ben ik vaak in de kroeg te vinden met vrienden. Verder tennis ik ongeveer twee keer in de week. Ook kan ik mijzelf prima vermaken met een avondje achter de PlayStation. Maar nu het festivalseizoen weer begint, zal ik ook regelmatig te vinden zijn op verschillende festivals waar we altijd met een vaste groep vrienden heen gaan.

Ben jij net als ik ook enthousiast over marketing, en wil jij ook werken voor dit toffe marketingbureau? Check dan snel de vacatures op de website en plan een kennismakingsgesprek!