Welk resultaat behaal jij met je advertenties? Dat is natuurlijk belangrijk om te weten. Vooral voor een kanaal als LinkedIn waar de kosten per klik vaak hoger liggen en de CTR lager. Maar wat als we je vertellen dat je bij naam kan zien of je wel de juiste bedrijven bereikt?

Inzicht in bedrijven en functies LinkedIn

Wil je naast je algemene cijfers van de campagne ook inzichtelijk hebben wie je bereikt, dan krijg je daar bij LinkedIn extra informatie over. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Facebook- of Google Ads geeft LinkedIn je informatie over de demografische resultaten van je advertenties.

Welke bedrijven klikken er op jouw LinkedIn advertenties?

LinkedIn biedt demografische gegevens voor de volgende categorieën:

  • Functie
  • Functietitel
  • Bedrijf
  • Bedrijfstak
  • Senioriteitsniveau
  • Bedrijfsgrootte
  • Locatie
  • Land

De bedrijven die je bereikt en die er klikken zijn vaak al snel interessant. Zo kom je erachter of jij wel de bedrijven bereikt die je wilt bereiken!

Waar gebruik je deze informatie voor?

Je kan met deze gegevens nagaan of de mensen die jij bereikt wel passen in je doelgroep. Zo kan je je campagnes aanscherpen. Ook kan je zien welke doelgroep er het beste presteert, zodat je daar weer meer op kan focussen en meer uit je budget kan halen.

Wat wij hieruit leren?

Voor onze campagnes kijk ik standaard naar drie dingen:

  1. Bereik ik bedrijven die ik wil bereiken?
  2. Welke doelgroepen (bijv. functie/senioriteit) vallen positief op vanuit de resultaten?
  3. Welke doelgroepen wil ik in het vervolg uitsluiten?

 

Een goed voorbeeld vanuit punt nummer 3 is het uitsluiten van onze eigen organisatie, iets wat we in dit voorbeeld nog niet gedaan hadden. Zo blijkt dat veel van onze consultants regelmatig de advertenties aanklikken en zo de data manipuleren.

Ook aan de slag met LinkedIn campagnes? We helpen je uiteraard graag. Laat ons weten wat jouw doel is via het formulier of stuur eens een appje.

Wil jij weten welke bedrijven ook jouw website bekijken? Met Leadinfo kan je bedrijven herkennen die op jouw website komen, om zo nog meer inzicht te krijgen in wie jij bereikt.