Maandag

Is het al maandag? Ja! Tijd om aan de bak te gaan. Deze week trap ik een nieuwe werkweek om 8.15 uur af op onze locatie bij Muntz. Zoals je misschien al weet hebben we drie kantoren, één in Ermelo en twee in Amersfoort.

Vandaag start ik de dag voor onze opdrachtgever GrootJebbink in Amersfoort. GrootJebbink is een organisatie die bedrijven oplossingen biedt rondom voertuigveiligheid. Van werklampen op tractoren om te werken in het donker, achteruitrijalarmen voor heftrucks in het magazijn tot maatwerkoplossingen voor bekende bezorgdiensten. 

Normaal gesproken werk ik 8 uur per week voor GrootJebbink, maar deze periode is het net even anders omdat de interne marketeer de organisatie gaat verlaten. Daarom hebben we ervoor gekozen om de kwartaalmeeting naar voren te verplaatsen en maak ik deze week extra uren om de strategie en het budget voor het nieuwe jaar op te stellen. 

De ochtend staat in het thema van de marketingstrategie die we in 2022 gaan hanteren. Na het eten van een broodje en een ommetje in de pauze is het in de middag tijd om aan de slag te gaan met de kwartaalmeeting. Elk kwartaal presenteren wij met een interactieve presentatie wat we hebben gedaan, waar we staan en wat we gaan doen in de komende periode om groei te realiseren voor onze opdrachtgevers. Na een start te hebben gemaakt aan de presentatie heb ik nog contact met de huidige marketeer over de overdracht en praten we elkaar even bij.

Dinsdag

De dinsdag start ik vanuit huis en werk ik verder aan de kwartaalmeeting voor GrootJebbink. Ik duik in de data, bekijk de resultaten en verwerk dit in de presentatie welke morgen zal plaatsvinden. Daarnaast neem ik de plannen van de strategie mee zodat we deze kunnen presenteren en bespreken met de opdrachtgever.

De focus zal in 2022 liggen op ActiveCampaign, waarvoor we in 2021 de basis hebben opgebouwd. Over een groot deel van de producten die GrootJebbink aanbiedt gaat een langere beslissingstermijn tot een lead overgaat tot aankoop. Daarom zullen we ons focussen op zachte leads, zoals een whitepaperdownload. Zo kunnen we de leads met een geautomatiseerde, gepersonaliseerde mailflow op basis van interesse en interactie door het aankoopproces leiden sturen op sales. 

In de middag ga ik aan de slag met mijn ontwikkelingsuren. Vanmiddag staat in het teken van content. Als eerst ga ik aan de slag met ActiveCampaign voor LeadLogic zelf. Samen met Celine heb ik de taak gekregen om de mails van collega’s te controleren en te voorzien van feedback. Na een feedbackronde ga ik als laatste taak voor vandaag zelf aan de slag met het schrijven van een blog over vacaturemarketing.

Woensdag

Na een intensieve ontwikkelingsperiode is het morgen zo ver, de website voor mijn opdrachtgever Ploeger Logistics gaat live! Zoals de naam al doet vermoeden houdt Ploeger Logistics zich bezig met logistieke activiteiten binnen de zakelijke dienstverlening. Voor Ploeger heb ik mij beziggehouden met het projectmanagement, contentrealisatie en de invulling van de website. Vandaag zit ik met de directie om de final versie van de website door te lopen en akkoord te geven. Na de laatste puntjes op de i te hebben gezet is de website klaar voor de livegang.

Na een drukke ochtend is de middag aangebroken. Ik start de middag met een korte recap met Paul over Ploeger. Om 15.00 is het zover, mijn eerste kwartaalmeeting voor GrootJebbink. Na de meeting praat ik nog even bij met Mark, een collega die ondersteuning biedt bij het project van GrootJebbink, en sluiten we het kantoor gezamenlijk af. 

Donderdag

Donderdag is voor mij de laatste dag van de week omdat ik parttime (32 uur) werkzaam ben bij LeadLogic. De ochtend staat in het teken van de livegang van de nieuwe Ploeger website. Binnen online marketing worden we bij LeadLogic gelukkig van het meetbaar maken van data. Daarom start ik direct met de implementatie van ons digital marketing fundament en zorg ik ervoor dat de conversies gemeten kunnen worden. Omdat ik hier nog niet veel ervaring mee heb schakel ik senior collega Joran in om te ondersteunen met een stukje Google Tag Manager.

Na het halen van een frisse neus in de pauze staat de middag in het teken van new business van LeadLogic. Samen met Celine en Tess pakken we hiervoor de dienstenpagina’s op. Op basis van een zoekwoordenonderzoek hebben we een concept uitgewerkt hoe we nieuwe opdrachtgevers kunnen bereiken door middel van SEO. In een meeting praten we even bij over de status van het project.

Binnen LeadLogic ben ik verantwoordelijk voor de wervingscampagne van nieuwe collega’s. Daarom sluit ik de middag af met een check van de huidige campagnes en een update aan Paul en Jeroen met de resultaten van afgelopen week.