Amber kon niet wachten om te starten bij LeadLogic. Begin december was het dan zover en is ze ‘part of the team’. Maar wie is Amber, wat gaat ze bij LeadLogic doen en waarom marketing? Tijd om even kennis te maken. 

Na een maand te staan popelen was het 1 december eindelijk zo ver. Mijn eerste dag bij LeadLogic als junior digital marketing consultant was aangebroken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier oprecht heel erg naar uit heb gekeken. Simpelweg om het feit dat ik nu de mogelijkheid heb om mijn kennis te delen met bedrijven die graag online groei willen realiseren. Er is zoveel mogelijk op online gebied en er zijn zoveel organisaties die simpelweg nog niet bekend zijn met hun online kansen. Eigenlijk zonde toch? Maar goed. Laat ik mezelf nu eerst maar eens voorstellen!

Who’s this

Nu komt het hoor. Ready? Hi! Mijn naam is Amber, 21 jaar en sinds juni afgestudeerd aan de opleiding Commerciële Economie op het Windesheim. Ik heb onlangs (weer) het ouderlijk nest verlaten en woon nu in het kippendorp van Nederland. In de volksmond ook wel Barneveld genoemd 😜. Tijdens mijn studie heb ik verschillende bijbanen, maar ook stages gehad waarbij ik mijn passie voor marketing al heb kunnen uitvoeren. Mijn passie voor marketing uit zich op verschillende vlakken. Ik vind het bijvoorbeeld heel erg leuk, maar ook interessant om mijzelf bezig te houden met neuromarketing. Er zijn zoveel handelingen die een persoon onbewust uitvoert. Hier kan je op het gebied van marketing ook op in spelen. Op die manier kan je op een laagdrempelige manier de klant triggeren en hopelijk resulteert dit natuurlijk in een (of meerdere) conversie(s). Tijdens mijn bijbanen heb ik vooral veel geleerd op het gebied van sociale media. Facebook, Instagram, LinkedIn. Snapchat, Tik Tok. Noem maar op. Voor nu hoop ik bij LeadLogic vooral meer te gaan leren over de ontelbare mogelijkheden van SEO en SEA. Tot aan de techniek toe. Hiermee hoop ik een totaalplaatje te kunnen bieden tegenover de klant. Mijn doel is dan ook om zoveel mogelijk kennis op te doen door van iedereen wat te leren.

De route naar

Tijdens mijn opleiding heb ik, in het laatste jaar, ervoor gekozen om een excellente marketing route te volgen. Dit houdt eigenlijk in dat je verschillende masterclasses volgt en die keer erop een casus oplost welke relateert aan het voorgaande onderwerp. Ik ben de route gaan volgen om zo mijn kennis op het gebied van marketing verder uit te breiden. Je bent nooit te oud om te leren toch? 😉 Deze kennis zal ik weer kunnen toepassen voor opdrachtgevers van LeadLogic. Neem als voorbeeld de kennis die ik opgedaan heb op het gebied van personalisatie. Wist jij dat in veel gevallen 20% van je klanten zorgt voor 80% van je omzet?

Tijdens deze route heb ik Rosalie leren kennen. Ook junior digital marketing consultant bij LeadLogic. Rosalie stelde mij voor om bij LeadLogic te komen solliciteren. Na LeadLogic online opgezocht te hebben, heb ik Paul een appje gestuurd om mijn enthousiasme voor te leggen. Na een aantal gesprekken te hebben gevoerd en een meeloopdag te hebben gehad, zit ik nu hier. Vanaf het eerste moment kwam LeadLogic bij mij over als een enthousiaste organisatie die weet wat zij doen. En niks is minder waar. De collega’s, die ik tot nu toe heb ontmoet, zijn allemaal super enthousiast en behulpzaam. Ik moet wel zeggen dat ik het heel erg jammer vind dat ik nog niet iedereen heb ontmoet door Covid. Maar dat is helaas niet anders.

Vino & Nacho’s

Wanneer de klok op vrijdag 17.00 luidt, is het voor mij tijd om een lekkere fles wijn open te trekken. Rood, wit, rose. Deze meid is van alle markten thuis. Zo gaat een speciaalbiertje er ook altijd wel in. Mochten de terrassen (hopelijk snel) weer open gaan dan kan je mij daar zeker vinden. Het liefst nog met een schaal warme nacho’s. Daar mag je mij ‘s nachts zeker voor wakker maken. Voor nu maak ik ze heerlijk thuis. Het liefst met mijn eigen gemaakte guacamole. Helemaal top!