Je kent het wel, je hebt momenteel een website die op zich prima functioneert, maar niet per se groeit in bezoekers en/of conversies. Je behaalt resultaten die eigenlijk wel beter mogen, maar investeren in een compleet nieuwe website lijkt te veel van het goede. Zo ook bij Result Mediation.

Result Mediation is met 1200 mediations per jaar marktleider in het voeren van zakelijke- en arbeidsmediations. Deze mediations komen voornamelijk vanuit verwijzingen van partners en niet direct via de website.

Overgaan op een nieuwe website?

De website die Result Mediation had was redelijk verouderd en maakte gebruik van een niet al te gebruiksvriendelijk WordPress-thema. Hierdoor waren de gewenste wijzigingen niet altijd mogelijk. We merkten dat de posities in zoekmachines en de conversieresultaten niet op het gewenste niveau kwamen en dat de website over een andere boeg gegooid moest worden.

Overwegingen bij een overstap op een nieuwe website

De afweging voor een nieuwe website gaat niet over één nacht ijs. Samen met de opdrachtgever bespreken we de huidige situatie, de huidige problemen van de website en de kansen bij een nieuwe website. Na goede strategische sessies is het besluit genomen om aan de bak te gaan.

Bij de afweging of een website vernieuwd wordt of compleet nieuw opgebouwd wordt, kijken we naar de volgende punten:

  • Hoe gebruiksvriendelijk is de website aan de voorkant voor de bezoeker?
  • Hoe gebruiksvriendelijk is de website aan de achterkant in het beheer?
  • Hoe sterk is de business momenteel afhankelijk van de SEO-resultaten?
  • Welke conversie-kansen zijn er die nog doorgevoerd kunnen worden op de huidige website?
  • Welke gewenste functionaliteiten zijn momenteel nog niet mogelijk?

Voldoet de website nog aan de gebruikseisen van 2020? Zoals:
Mobielvriendelijk, werkzaam op iedere browser, snelle laadtijd, visueel aantrekkelijk.

Het bouwen van een nieuwe website

Voor Result Mediation was de conclusie dat er een nieuwe website opgezet ging worden. Met een nieuwe website zou de organisatie qua moderniteit en professionaliteit een flinke voorsprong op de concurrentie moeten krijgen. Wat betreft zoekmachine optimalisatie (SEO) konden we met een goed georganiseerde migratie de resultaten ook onder ogen zien.

Nieuw design, nieuwe content en een nieuwe aanpak

Result Mediation had nog niet veel business vanuit de website, hierdoor was er de mogelijkheid om direct grove wijzigingen te maken, zonder dat de vaste bezoeker hierdoor in verwarring zou raken. De werkwijze voor het (deels) overstappen naar een nieuwe website is namelijk wel afhankelijk van de impact die het kan hebben op de bezoeker. Een bol.com of Coolblue zal er bijvoorbeeld niet zomaar voor kiezen om de website in een totaal ander design en een andere structuur te gieten, omdat de bestaande klanten gewend zijn aan de website en structuur. Bij Result Mediation was dit niet het geval.  We konden het dus echt over een nieuwe boeg gooien. Dat betekende onder andere content verbeteren, nieuwe marketingfunnels introduceren en conversie-tactieken doorvoeren. In samenwerking met webbouwer (en één van onze partners) Draad zijn we het traject gestart.  Met Draad pakken we het gehele proces van begin tot eind op. LeadLogic staat voor het volledige online marketing raamwerk en de strategie. Draad staat voor het design, de techniek en de volledige bouw van websites. Samen met de klant werken we in een driehoeksverhouding aan een website die voor alle partijen als optimaal wordt gezien.  Na het bespreken van functionaliteiten en look & feel, heeft Draad het design opgesteld. Nadat alle drie de partijen vertrouwen hebben in de volledigheid van het design kan de bouw beginnen.

SEO-migratie

Naast het managen van de bouw van de nieuwe website, managen we ook de volledige migratie van de oude naar de nieuwe website. Het overzetten van alle content op de website gaat namelijk verder dan kopiëren & plakken. Samen met Result Mediation wordt er gemanaged wie er verantwoordelijk is voor de creatie van nieuwe teksten, afbeeldingen en vullen van de pagina’s. Zo zorgen we dat alles netjes is gevuld voor wanneer de website over wordt gezet.  Dat overzetten wordt verzorgd door middel van een complete SEO-migratie, waarmee de website technisch zo wordt overgezet dat zoekmachines snappen dat er veranderingen zijn doorgevoerd. Zodoende wordt het gratis organische verkeer op peil gehouden.  Bij een foutieve migratie van oud naar nieuw is een daling van 40% in organisch verkeer echt niet vreemd. Dit wil je voorkomen als organisatie, want dat betekent vaak dat je een groot deel van je totale verkeer en dus ook omzet verliest! Het kan soms maanden duren voordat je weer terug bent op de posities die je voor de livegang bezat. Zonde! Want met een goede migratie kan dit voorkomen worden.

De impact van de nieuwe website

De goed georganiseerde samenwerking heeft geleid tot een professioneel en doordachte website.  De website is in code en structuur volledig opgeschoond. Nieuwe SEO-technieken zijn doorgevoerd, waarmee de zoekresultaten in Google zijn aangevuld met extra functionaliteiten. Zo zijn er nu veelgestelde vragen zichtbaar, direct in de zoekresultaten van Google. Hierdoor valt de website van Result Mediation beter op.  Alle pagina’s zijn vanuit totale conversie-gedachte opgesteld, waardoor ieder type pagina een eigen opzet heeft. Zodoende zijn er specifieke trainings-, diensten- en kennismakingspagina’s ontwikkeld. Alle pagina’s zijn opgesteld met een ander doel en hebben dan ook verschillende structuren.  Om meer resultaat uit de website te halen zijn er enkele maatregelen genomen om de conversie te optimaliseren. Daar is dan ook rekening mee gehouden bij de bouw van de website. Er is bijvoorbeeld gefocust op betere call-to-actions om bezoekers op te roepen om in contact te komen en daarnaast is er gewerkt aan scanbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van de pagina’s.

Na de livegang in september 2019 zijn de resultaten goed gemonitord. De resultaten in een notendop:

  • De reacties van je klanten en partners waren eensgezind: ”Vooruitgang in professionaliteit!”.
  • Op het gebied van SEO hebben we alle posities kunnen behouden en werken we aan verdere groei.
  • Qua conversie zijn het aantal ingevulde contactformulieren verdubbeld ten opzichte van een vergelijkbare periode met de oude website.

Sinds de livegang wordt er doorlopend gewerkt aan nieuwe optimalisaties van pagina’s en nieuwe content. Daarnaast zetten we diverse online kanalen campagnematig in om meer relevante bezoekers en conversie te genereren. Zo helpen we Result Mediation online naar een hoger niveau.

Zie hier de oude website

Zie hier de nieuwe website