Mensen zijn steeds meer op beeld gericht, in plaats van tekst. Google komt daarom met iets nieuws: Gallery Ads. Deze vorm van adverteren bestaat uit verschillende afbeeldingen waartussen geswiped kan worden. Dit biedt dus veel nieuwe mogelijkheden! 

 

Wat kan dit betekenen voor jouw bedrijf?

Het gebruik van Gallery Ads kan zowel voor business-to-business als business-to-consumer bedrijven van grote toegevoegde waarde zijn. Door dat er gebruikt wordt gemaakt van meerdere foto’s, kan er ook meer worden weergegeven in een advertentie. Deze manier van adverteren is echter wel alleen beschikbaar voor mobiele weergaven.

De business-to-business toepassing

Wanneer een bedrijf vooral gericht is op B2B markt binnen haar branche, kan het gebruik van Gallery Ads helpen bij het aanspreken van de juiste doelgroep. Door het gebruik van meerdere afbeeldingen kan een bedrijf inzicht geven in haar eigen processen en strategieën. Met Gallery Ads zijn we in staat om landingspagina’s op een aantrekkelijke manier uit te lichten binnen de zoekresultaten. Dit kan door verschillende elementen te tonen die op de landingspagina te vinden zijn. Vanuit LeadLogic kunnen we Gallery Ads bijvoorbeeld toepassen voor onze groeimodel pagina. We kunnen er dan voor kiezen om meerdere illustraties van de verschillende fases van ons Groeimodel te vertonen. Een ander voorbeeld, bij een landingspagina over conversie optimalisatie zouden bijvoorbeeld de stappen van dit proces uitgelicht kunnen worden.

De business-to-consumer toepassing

Binnen een bedrijf dat actief is in de B2C markt, kan Gallery Ads worden ingezet met een ander uitgangspunt. Hierbij zou er voor gekozen kunnen worden om meerdere producten te tonen binnen een advertentie. Wanneer we na een lange dag werken met een aantal collega’s op zoek gaan naar een leuk restaurant, zouden Gallery Ads goed van pas kunnen komen. Het restaurant dat gebruik maakt van Gallery Ads zal het snelst onze aandacht vangen met de foto’s van de gerechten die ze serveren. Dit zal er waarschijnlijk niet alleen voor zorgen dat we meer zin krijgen in avondeten, maar op deze manier kunnen voor-, hoofd- en nagerechten aantrekkelijk worden gepresenteerd.