Van een matige organische vindbaarheid naar ijzersterke posities in de zoekmachines

Overtocht.nl is de ferryspecialist in Nederland en België. Ze werken samen met 65 ferrymaatschappijen met ruim 650 routes in Europa en Noord – Afrika. Het team van Overtocht bestaat uit meerdere reisadviseurs met vele jaren ervaring in de reisbranche. Zij helpen geïnteresseerden op weg bij het vinden van de juiste reisroute en helpen hen bij het creëren van de ultieme vakantie. Overtocht.nl organiseert overtochten voor mensen met de auto, caravan, motor, bus, camper, fiets of te voet. Ongeacht of men reist met een gezin, groep, huisdier of met een mindervalide passagier. Het is allemaal mogelijk.

De aanleiding

Organische vindbaarheid boosten, dat was de aanleiding dat Overtocht.nl op zoek ging naar een marketingbureau. “Er zijn veel bureaus die keurig hun ding doen, rapportages maken, maar verder niet echt betrokken zijn bij het bedrijf. Dat was bij LeadLogic anders. Paul en Jeroen waren oprecht geïnteresseerd in wat Overtocht.nl doet en dat maakte het erg leuke gesprekken als ondernemers onderling”, aldus eigenaar Chris Mulder. Dit was voor Overtocht.nl een doorslaggevende factor om te kiezen voor LeadLogic. 

Overtocht.nl beschikte al over een website, maar daar was ook alles mee gezegd. Er moest veel gebeuren, want een sterke basis ontbrak. Denk hierbij aan organische vindbaarheid, socialmediakanalen, nieuwsbrieven, advertising. Een mooie en veelzijdige klus voor ons om op te pakken!

Chris-Mulder-345x270

‘‘

Paul en Jeroen waren
oprecht geïnteresseerd
in wat Overtocht.nl doet
en dat maakte het
leuke gesprekken als
ondernemers onderling.

Chris Mulder –
Eigenaar Overtocht.nl

LeadLogic online marketing - Joran

De aanpak

Vanaf de start van de samenwerking werkte Joran twee dagen op het kantoor van Overtocht.nl. Hij nam de marketingafdeling mee in het verhaal en de werkwijze van LeadLogic. Chris: “Naast dat we alleen geld betaalden voor onze online marketing, werden onze medewerkers ook getraind zodat ze LeadLogic konden ondersteunen in hun werkzaamheden. Die combinatie maakte dat ik overtuigd was van mijn keuze voor LeadLogic”. 

Doordat Overtocht.nl een tussenpartij is zijn de marges lager, hierdoor is SEA (zoekmachine advertising) vaak een probleem. Daarom is de focus gelegd op SEO. 

Onze marketingkennis en de productkennis van Overtocht.nl: de ideale match

Door de coronacrisis waren de eigen medewerkers van Overtocht.nl minder druk dan normaal, dus daar werd optimaal gebruik van gemaakt. De productkennis van de medewerkers van Overtocht.nl en de marketingkennis van LeadLogic was een ideale match. Onder toeziend oog van Joran schreven de eigen medewerkers veel SEO-teksten voor de website. Dit was voornamelijk uitgebreide content over specifieke landen, havens, maatschappijen en diverse overtochten. Joran leverde de juiste zoekwoorden aan, de medewerkers van Overtocht.nl schreven de teksten, Joran controleerde de teksten weer en voorzag ze van feedback. Deze samenwerking zorgde voor een snelle realisatie van veel SEO-teksten. 

Later sloot er ook junior consultant Amber aan ter ondersteuning voor het schrijven van de SEO-teksten. Chris: “Het stukje training is niet alleen belangrijk voor Overtocht.nl zelf, maar ook voor de medewerkers. Hierdoor weten ze waarom ze het doen. Ze krijgen feedback van Joran: ‘Dit moet je anders doen om die reden’, en iedere week zien ze de cijfers. Hierdoor werden ze super enthousiast, omdat het ook hun werk was. Zo houd je ze gemotiveerd.”

De resultaten

Een stijging van 89% in top 3 posities binnen Google.

Een stijging van 77% in top 5 posities binnen Google.

Getrainde eigen medewerkers die in staat zijn succesvolle SEO-teksten te schrijven.

Wil jij ook een structurele
groei realiseren?