WhatsApp is het meest gebruikte social media kanaal ter wereld. 9 van de 10 Nederlanders met een leeftijd tot 65 jaar maakt gebruik van WhatsApp. Daarmee zijn er in totaal 9,3 miljoen Nederlanders die het platform dagelijks gebruiken, blijkt uit onderzoek van Newcom. Ook zakelijk biedt WhatsApp vele voordelen. We leggen je graag uit welke voordelen de WhatsApp widget van LeadBot voor jouw organisatie kan bieden.

WhatsApp is laagdrempelig

WhatsApp krijgt onder gebruikers een gemiddelde klantwaardering van een 8,2. Als organisatie kan je meeliften op het succes van WhatsApp door een widget te installeren. Via de WhatsApp widget kunnen websitebezoekers gemakkelijk contact opnemen via hun meest gebruikte social messaging kanaal. WhatsApp is laagdrempelig, het versturen van een appje is zo gedaan. Ook het versturen van een foto, video of bestand is eenvoudig. Dankzij de widget kan de klant zijn vraag altijd kwijt. Hierdoor hoeft de bezoeker de website niet onnodig te verlaten.

Snel reageren wordt niet verlangd

Uit onderzoek van Motivication blijkt dat jongeren tot 30 jaar liever niet bellen of het zelfs eng vinden. Zij chatten liever. Nu zou je kunnen denken dat een chatvenster dan ook een goed idee is, hierbij kunnen de websitebezoekers namelijk ook een vraag typen. Echter is bij een chatvenster de bezetting kostbaar en lastig te regelen. Nog een voordeel van een WhatsApp widget ten opzichte van live chat: bezoekers verwachten niet direct een antwoord, dat is bij een appje naar vrienden ook niet altijd zo. Hierdoor is de WhatsApp widget van LeadBot ook een mogelijkheid voor organisaties waarbij er niet kan worden voldaan aan de snelle reactietijden die de bezoeker bij een chatvenster verwacht.

Relatie opbouwen

Volgens Klue is WhatsApp een vorm van one-to-one customer communication en wordt hierdoor het contact – ook met een organisatie – als persoonlijker ervaren. Dit is een voordeel omdat persoonlijk contact ervoor zorgt dat jij als organisatie een relatie kunt opbouwen met de klant. Persoonlijk contact zorgt ervoor dat de klant zich begrepen voelt, dit is de basis voor een duurzame relatie.

LeadBot op de website van LeadLogic

 

Automatische antwoorden

Met LeadBot is het ook mogelijk om automatische antwoorden in te stellen op bijvoorbeeld veel voorkomende vragen. Hierdoor hoeft een websitebezoeker niet te wachten tot een medewerker reageert. Ook hoeven medewerkers dan niet handmatig dagelijks dezelfde vraag te beantwoorden.

Meer bestellingen dankzij WhatsApp widget

Onze opdrachtgever Visoptafel.nl genereerde +256% meer contactmomenten met potentiële kopers. Dankzij de WhatsApp widget stelde klanten meer vragen. Hierdoor werden de klanten beter geholpen, gingen zij sneller over tot een aankoop en kreeg Visoptafel.nl een beter inzicht in de klantreis. Klik hier om het hele verhaal van Visoptafel.nl te lezen.

Zo gezegd, zo gedaan

Het installeren van de WhatsApp widget is bijna net zo gemakkelijk als het versturen van een appje. Ontwerp de widget, schrijf een welkomstbericht en plaats de widget op jouw website. Mocht je hulp nodig hebben met het instellen van automatische antwoorden, meer aanvragen willen genereren met behulp van de widget of willen sparren over een persoonlijk bericht voor jouw doelgroep, neem dan gerust contact op met Paul. Bekijk in deze blog de voordelen van de WhatsApp widget ten opzichte van de live chat en zie gelijk hoe je de widget installeert!