We weten bij LeadLogic als geen ander dat goede fotografie belangrijk is om de kwaliteit uit te stralen waar jij met jouw product of dienst voor wil staan. Dit is dan ook de reden dat we samenwerken met Stijn Peperkamp en hem voor onze klanten kwalitatief hoogstaande foto’s laten maken. Ik sprak met onze partner Stijn Peperkamp van Stijn Visuals en vroeg hem naar zijn achtergrond, het belang van fotografie voor digital marketing en hoe hij de samenwerking ervaart.
Linkedin

Het belang van fotografie volgens Stijn Peperkamp

Kun je eens wat over jezelf vertellen? “Ik ben Stijn Peperkamp, 21 jaar en ik woon in Amersfoort. Na mijn opleiding audiovisueel-medewerker in Hilversum, ben ik sinds april 2019 zelfstandige geworden onder de naam Stijn Visuals. Vanaf dat moment ben ik bezig met waar mijn passie ligt: het maken van foto’s en video’s voor klanten. Te denken valt dan aan bedrijfsfoto’s, productfoto’s, portretfoto’s en bedrijfsvideo’s. Al vanaf jongs af aan was ik bezeten van camera’s en alles wat met fotografie te maken had. Mijn eerste camera kocht ik toen ik pas dertien jaar oud was. Het mooiste aan fotografie vind ik dat je momenten kunt vastleggen die altijd bewaard blijven.”

“Mensen willen zien hoe een product eruit ziet, hoe de sfeer ergens is en willen een impressie zien van de dienstverlening. Slecht fotomateriaal doet afbreuk aan de waargenomen kwaliteit van jouw organisatie.”

Waarom is volgens jou fotografie zo belangrijk voor digital marketing? “Naar mijn idee is fotografie de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden, ook in digital marketing. Mensen willen zien hoe een product eruit ziet, hoe de sfeer ergens is en willen een impressie zien van de dienstverlening. Het is enorm belangrijk dat je dit op een zo goed mogelijke manier overbrengt. Het zou zonde zijn wanneer je jouw kwalitatief hoogstaande product of dienst niet als zodanig online over kunt brengen door een gebrek aan goed fotomateriaal. Dit doet logischerwijs afbreuk aan de waargenomen kwaliteit van jouw organisatie. Daarnaast heeft onderzoek aangetoond dat mensen het simpelweg aantrekkelijker vinden om informatie tot zich te nemen middels foto’s en video’s. Het zorgt dus ook voor een hogere betrokkenheid, iets wat tegenwoordig belangrijk is met talloze adverteerders die schreeuwen om aandacht van de potentiële klant.”

Hoe is de samenwerking tussen jou en LeadLogic ontstaan? “Ik kwam via een Facebook advertentie in contact met LeadLogic. Ik zag een snelgroeiend digital marketing bureau met redelijk wat interessante klanten in mijn regio. Zij hadden een parttime fotograaf vacature openstaan en ik besloot er daarom direct op te reageren. Na wat mailcontact te hebben gehad, ben ik op gesprek geweest op het kantoor in Ermelo. Nadat ik een fotografie testopdracht had gedaan en het voor beide partijen goed voelde, zijn we tot een overeenkomst gekomen. Sinds april hebben LeadLogic en ik officieel een partnership en maak ik op locatie foto’s en video’s voor een aantal klanten van LeadLogic.”

Hoe ziet een dag eruit dat je voor LeadLogic op pad gaat? “Een dag fotograferen voor LeadLogic is erg divers! Ik reis naar klanten door het hele land om producten en diensten zo goed mogelijk vast te leggen. Ik krijg mijn opdrachten altijd aangeleverd vanuit marketeers van LeadLogic wanneer zij constateren dat een bepaalde klant behoefte heeft aan nieuw fotomateriaal. Na het maken van een afspraak met de klant, bepaal ik welke apparatuur ik nodig heb en plan ik mijn reis. Wanneer ik de foto’s heb gemaakt op locatie, bewerk ik ze tot een mooi eindresultaat en lever ik ze op. Tot nu toe heeft dit tot positieve reacties geleid!”