Onze werkwijze.

Samen met onze opdrachtgevers werken wij aan structurele groei. Gezamenlijk komen we tot de beste strategie en het beste resultaat!​​
leadlogic-vacatures
rocket-ship

De basis van iedere samenwerking

Alles valt of staat met een goede basis. Daarom starten wij elke samenwerking met het neerzetten van een fundament. Allereerst beoordelen we de waardepropositie van jouw product of dienst en helpen je onderscheidend te zijn (of te blijven) binnen jouw branche. Daarnaast bepalen we meetbare doelen in de vorm van bereik, conversies en leads. Vergeet bovendien het analyseren van de doelgroep niet. Zo bepalen we via welke kanalen we jouw potentiële klanten kunnen bereiken. Om je een goed beeld te geven van hoe het verloop van onze samenwerking er ongeveer uit komt te zien, hebben we dit hier onder voor je beschreven.

01

Kennismaken.

Wij zijn LeadLogic, aangenaam! Al begrijpen we dat jij natuurlijk zo snel mogelijk van start wil gaan, laten we eerst even rustig kennismaken voordat we samen gaan bouwen aan online groei. Wij hechten namelijk veel waarde aan persoonlijk contact en geloven dat dit persoonlijke contact op een positieve manier bijdraagt aan toekomstig succes. Iedereen zet een stapje harder voor iemand die je goed kent, toch? 

Tijdens de kennismaking stellen we ons voor, bespreken we jouw product of dienst en hebben we het over de wederzijdse verwachtingen. We hebben natuurlijk voorafgaand aan het gesprek het wereldwijde web al afgestruind naar informatie over jouw organisatie. Maar jij weet natuurlijk altijd net even iets meer. Die informatie kan ons helpen om een zo goed mogelijk fundament en plan op te zetten. Kortom, elkaar en elkaars business leren kennen onder het genot van een goede kop koffie of thee bij ons, of bij jou op kantoor.

Kick-off en het fundament van de samenwerking leggen.

Aan de slag! Een medior of senior marketeer doet de opstart van het traject en zorgt voor een stevige basis. Ook al wil je natuurlijk zo snel mogelijk leads genereren of extra zichtbaar zijn, het begint allemaal bij het fundament. De medior of senior marketeer zorgt dat jouw website volledig meetbaar is, zo kunnen we op een later moment zien of campagnes écht effectief zijn en kunnen we, waar nodig, bijsturen. Van iedere euro die in online kanalen wordt gestopt, maken we de return on investment zo inzichtelijk. Daarnaast zorgt hij of zij ervoor dat de voor jou relevante tools uit ons LeadLogic Fundament worden geïmplementeerd. Lees hier meer over deze tools. Last but not least, de consultant bepaalt de strategie voor jouw organisatie, maakt hier een gedetailleerd plan van en presenteert dit plan aan jou.

02

03

Structureel groei realiseren.

Zijn we samen tot een akkoord gekomen? Start de motoren, de weg naar online groei kan beginnen. Jouw eigen junior en/of medior marketeer gaat voor jou voor een vast aantal uren en een vast bedrag per maand aan de slag, desgewenst op locatie. Je weet bij ons dus waar je iedere maand aan toe bent. Houden wij van, jij waarschijnlijk ook. Verder werken we met specialistische partners die bij kunnen springen wanneer dit nodig is. Denk dan bijvoorbeeld aan een nieuwe website, professionele fotografie of een tot in de puntjes verzorgde bedrijfsvideo. Niets staat ons dus in de weg om maximale groei te realiseren. Wat mag je van ons verwachten tijdens onze structurele samenwerking? 

Iedere maand vertellen we je wat we hebben gedaan, welke resultaten we hebben behaald en wat er voor de komende maand op het programma staat. Inclusief alle relevante grafieken en tabellen. Wel zo fijn toch?

Naast de maandrapportage, steken we ieder kwartaal samen onze ambitieuze hoofden bij elkaar. We staan uitgebreid stil bij de strategie, de gerealiseerde groei op verschillende fronten en maken een planning voor het komende kwartaal. Kortom, een presentatie waarin tastbaar wordt gemaakt wat we hebben gedaan, waar we staan en wat we gaan doen.

De campagnes voor onze opdrachtgevers staan live en het achterover leunen kan beginnen. Nee, zeker niet bij ons. Wij zeggen: stilstaan is achteruitgaan als het gaat over ons interne kennisniveau. Zo heeft iedere marketeer bij ons één dag per week de tijd om kennis bij te spijkeren. Dit kan zijn op het gebied van bijvoorbeeld de nieuwste in te zetten tools of door een duik te nemen in de marketing wetenschap om zo consumentengedrag nog beter te begrijpen. Verder houden we periodiek kennissessies, laten we workshops verzorgen door externe experts en hebben we een echte ‘Head of Quality’. Deze ‘Head of Quality’ houdt bij alle projecten een oogje in het zeil om ervoor te zorgen dat de kwaliteit die wij willen leveren gewaarborgd blijft. Over zijn muzieksmaak zijn de meningen intern nogal verdeeld, over zijn kijk op digital marketing echter niet.

Bij LeadLogic krijgen collega’s veel verantwoordelijkheid. Toch geloven wij in het belang van continue coaching en supervisie. Daarom kijkt er iedere maand een senior samen met de verantwoordelijke junior of medior mee naar jouw project. Hoe loopt het? Kunnen er dingen misschien (nog) beter?

Soms zijn wij marketeers net bouwvakkers, we hebben simpelweg gereedschap nodig om jouw organisatie online te laten groeien. Daarom maken we gebruik van ons Digital Marketing Fundament. Met behulp van dit fundament hebben we altijd de beschikking over de beste en nieuwste tools die bijdragen aan de online groei van jouw organisatie. Meer weten over de tools in ons fundament? Je leest het hier.

Marketingteam uitbreiden:
intern of via LeadLogic.

We hebben allebei torenhoge ambities en het laten groeien van jouw organisatie betekent ook indirect het laten meegroeien van het digital marketing team. Als LeadLogic zijnde helpen we graag bij de vorming van jouw marketingteam door te adviseren en te ondersteunen bij werving en teamsamenstelling. Mocht je liever de LeadLogic capaciteit voor jouw organisatie willen uitbreiden, dat kan natuurlijk ook!

04

Wil jij ook een structurele
groei realiseren?