Bouwen aan online en offline merkbekendheid op lokaal niveau​

Quiek Familie Fysio is - zoals de naam al doet vermoeden - een fysiotherapiepraktijk voor de hele familie waar fysieke aandacht centraal staat. Quiek is opgericht door Domini Meijer in 2003 en is ondertussen een heus begrip geworden in Ermelo en omgeving. Echter, dit was voorheen absoluut nog niet het geval. Hoe zorg je voor online en offline merkbekendheid op lokaal niveau? Je leest het hieronder! 

De aanleiding

Een fysiotherapiepraktijk in een dorp? Dan kent iedereen je. Niets was minder waar. Domini kreeg voorheen vaak van mensen te horen dat ze Quiek Familie Fysio nog helemaal niet kenden. Dit resulteerde in het feit dat veel mensen de praktijk simpelweg niet overwogen wanneer zij een behandeling nodig hadden en vervolgens een keuze maakten uit één van de andere praktijken in de regio. De hoogste tijd dus om daar verandering in te brengen. Op een manier zodat we door middel van een mooie wisselwerking tussen offline en online marketing er voor zorgen dat heel Ermelo en omgeving weet dat Quiek bestaat, waar het precies voor staat en wat het als organisatie te bieden heeft. Het bedrijf miste de benodigde online expertise en was daarom op zoek naar een partner, deze vond Quiek in LeadLogic. 

Logo Quiek transparant
domini-meijer

‘‘

Het allerfijnste aan de
samenwerking met
LeadLogic vind ik de
snelheid waarin zaken
opgepakt worden.

Domini Meijer –
Eigenares Quiek Familie Fysio

quiek-kinderfysio

De aanpak

Voordat we aan de slag gingen met online marketing campagnes, hebben we eerst de verschillende doelgroepen uiteen gezet. Nadat de verschillende doelgroepen duidelijk waren, is er een planning gemaakt. Met als doel om de offline activiteiten af te stemmen met de online activiteiten, zodat we in één periode dezelfde doelgroep zouden bereiken via verschillende kanalen. 

Vervolgens zijn we gestart met het opzetten van diverse online marketing campagnes via Facebook en Instagram voor de verschillende doelgroepen die voor Quiek relevant zijn. Denk onder andere aan mensen met hand- en polsklachten, senioren en aan de doelgroep voor eGym: een persoonlijk beweegprogramma voor mensen die herstellende zijn van bijvoorbeeld een zware operatie of kinderen die problemen hebben met de motoriek. 

Naast de online campagnes heeft Domini hard aan de weg getimmerd om Quiek offline op de kaart te zetten. Zo verzorgen ze de blessurebehandelingen bij de voetbalclub FC Horst, zijn ze sponsor van het korfbalteam in Ermelo, staat er een groot reclamebord van Quiek op het voetbalveld en schitteren ze regelmatig in de lokale krant. 

De afgelopen maanden hebben we stapsgewijs telkens andere advertenties ingezet om de verschillende doelgroepen diverse soorten advertenties te laten zien om zo op een duurzame gevarieerde manier te bouwen aan de naamsbekendheid van Quiek in de regio. 

domini-meijer

‘‘

Het is prettig dat
LeadLogic zich echt
verplaatst in de klant en
telkens weer met ideeën
komt die aansluiten bij
onze behoeftes. Ik ben
dan ook erg tevreden
over deze goede
samenwerking.

Domini Meijer –
Eigenares Quiek Familie Fysio

De resultaten

Een substantiële stijging in het aantal gemaakte afspraken. 

Een sterk gestegen naamsbekendheid in de regio Ermelo. 

Gehoord van diverse klanten: "Ik zie jullie regelmatig voorbij komen op Facebook". 

Wil jij ook een structurele
groei realiseren?