Van pure offline speler naar de verfijnde combinatie van offline & e-commerce bij MaxxNobel

MaxxNobel produceert en verkoopt stijlvolle en kwalitatief hoogstaande hondenkussens. De hondenkussens van MaxxNobel zijn voor de hond de perfecte plek om op te slapen en voor het baasje stijlvol genoeg om in huis te laten zien. Tot op het moment van de samenwerking werden de kussens enkel in fysieke winkels verkocht en was de naamsbekendheid laag. MaxxNobel is een merk dat het belang van het online kanaal wel erkende maar zelf de expertise mist om succesvol stappen te kunnen zetten in de online wereld. 

De aanleiding

MaxxNobel probeerde in eerste instantie zelf om haar producten online aan te gaan bieden. Het doel van het online gaan met MaxxNobel, en zo naast de fysieke winkels een nieuw distributiekanaal te ontwikkelen, was het realiseren van meer verkopen. Daarnaast wilde MaxxNobel het contact met de doelgroep intensiveren en haar naamsbekendheid substantieel verhogen door naast fysiek ook online zichtbaar te zijn. Het dusdanig zichtbaar zijn dat mensen wanneer zij in de toekomst denken aan een hondenkussen, direct denken aan MaxxNobel. Niet alleen aanwezig zijn, maar ook duidelijk tonen waar het merk MaxxNobel voor staat: stijvolle en kwalitatief hoogstaande hondenkussens. Echter, het gewenste resultaat bleef uit waardoor het bedrijf op zoek ging naar expertise. 

“Bij LeadLogic werken experts die weten waar ze mee bezig zijn”
Marco Schouwink – Eigenaar MaxxNobel

De aanpak van LeadLogic

Zoals uit de aanleiding naar voren komt lag de uitdaging voor LeadLogic bij het opzetten van de online marketing en het opbouwen van het merk. Allereerst is de website drastisch verbouwd. De propositie van MaxxNobel kwam niet duidelijk naar voren op de website waardoor je op basis van de website onmogelijk zou kunnen verwachten dat klanten het merk zouden gaan associëren met termen zoals ‘hoogstaand’ en ‘stijlvol’. Na de verbouwing van de website komt de propositie van MaxxNobel nu wél duidelijk naar voren. Om de naamsbekendheid te verhogen is er ingezet op Pinterest, Instagram en Facebook waar diverse influencers worden ingezet. Deze geselecteerde influencers plaatsen berichten van de hondenkussens die vervolgens gezien worden door volgers die in relatief veel gevallen aansluiten op de doelgroep van MaxxNobel. Verder is er ook voor gezorgd dat MaxxNobel beter vindbaar is in marketplaces zoals Bol.com en zijn er effectieve Google Ads campagnes uitgevoerd. 

“Bij het team van LeadLogic had ik al direct een heel goed gevoel”
Marco Schouwink – Eigenaar MaxxNobel

De resultaten

In drie maanden tijd heeft het merk MaxxNobel 500.000 mensen bereikt door de inzet van influencers.

Mede dankzij de inzet van influencers zag MaxxNobel het aantal orders stijgen met 200%. 

“Verkopen jullie ook hondenkussens van MaxxNobel?” is nu een veelgehoorde vraag in de dierenspeciaalzaak als resultaat van de verhoogde naamsbekendheid. 

Wilt u net als MaxxNobel ook groeien? Neem dan vandaag nog contact op met Paul voor een vrijblijvend gesprek.

Paul Leune
06-12239406

Wilt u net als MaxxNobel ook groeien? Neem dan vandaag nog contact op met Paul voor een vrijblijvend gesprek.