MaxxNobel.

De aanleiding
MaxxNobel probeerde in eerste instantie zelf om haar producten online aan te gaan bieden. Het doel van het online gaan met MaxxNobel, en zo naast de fysieke winkels een nieuw distributiekanaal te ontwikkelen, was het realiseren van meer verkopen. Daarnaast wilde MaxxNobel het contact met de doelgroep intensiveren en haar naamsbekendheid substantieel verhogen door naast fysiek ook online zichtbaar te zijn. Het dusdanig zichtbaar zijn dat mensen wanneer zij in de toekomst denken aan een hondenkussen, direct denken aan MaxxNobel. Niet alleen aanwezig zijn, maar ook duidelijk tonen waar het merk MaxxNobel voor staat: stijvolle en kwalitatief hoogstaande hondenkussens. Echter, het gewenste resultaat bleef uit waardoor het bedrijf op zoek ging naar expertise.


‘‘
Bij LeadLogic werken
experts die weten waar
ze mee bezig zijn.
Marco Schouwink – Eigenaar MaxxNobel

De aanpak
Zoals uit de aanleiding naar voren komt lag de uitdaging voor LeadLogic bij het opzetten van de online marketing en het opbouwen van het merk. Allereerst is de website drastisch verbouwd. De propositie van MaxxNobel kwam niet duidelijk naar voren op de website waardoor je op basis van de website onmogelijk zou kunnen verwachten dat klanten het merk zouden gaan associëren met termen zoals ‘hoogstaand’ en ‘stijlvol’.
Na de verbouwing van de website komt de propositie van MaxxNobel nu wél duidelijk naar voren. Om de naamsbekendheid te verhogen is er ingezet op Pinterest, Instagram en Facebook waar diverse influencers worden ingezet. Deze geselecteerde influencers plaatsen berichten van de hondenkussens die vervolgens gezien worden door volgers die in relatief veel gevallen aansluiten op de doelgroep van MaxxNobel. Verder is er ook voor gezorgd dat MaxxNobel beter vindbaar is in marketplaces zoals Bol.com en zijn er effectieve Google Ads campagnes uitgevoerd.Â

‘‘
Bij het team van
LeadLogic had ik meteen
een heel goed gevoel.
Marco Schouwink – Eigenaar MaxxNobel
De resultaten
In drie maanden tijd heeft het merk MaxxNobel 500.000 mensen bereikt door de inzet van influencers.
Mede dankzij de inzet van influencers zag MaxxNobel het aantal orders stijgen met 200%.Â
"Verkopen jullie ook hondenkussens van MaxxNobel?" is nu een veelgehoorde vraag in de dierenspeciaalzaak als resultaat van de verhoogde naamsbekendheid.Â