Fysieke aanwezigheid LeadLogic zorgt voor soepele communicatie

Innius is een onderneming die software voor machinefabrikanten en machinegebruikers verkoopt in de industrie. Met deze software kan er snel gesignaleerd worden of er een storing is, maar bijvoorbeeld ook wanneer er een machine toe is aan onderhoud. Dit zorgt voor een perfecte afstemming tussen de machines. Het bijkomende voordeel? Minder verspilling van bijvoorbeeld voedsel en lagere energiekosten. Een mooi product dus, en dat moet aan de man gebracht worden.

De aanleiding

Met deze gedachte stapte Innius naar Leadlogic toe. Het is tijd om stappen zetten op het gebied van online marketing. De concurrentie staat niet stil, dus de stap naar de inzet van online marketing is van groot belang. In het verleden zette Innius verschillende salestechnieken in zoals koude telefonische acquisitie en e-mailmarketing, maar zonder succes. Innius wil zich nu echt focussen op betere online zichtbaarheid en het structureel werven van kwalitatieve leads, oftewel: potentiële klanten. Iets waar wij ze goed bij kunnen helpen, op locatie wel te verstaan. 

 

Onze junior marketing consultant Melony is momenteel werkzaam voor Innius. De wens van Innius? Een marketeer op locatie. Bij LeadLogic is dit geen enkel probleem en moedigen we dit juist aan. Binnen ons bedrijf zijn er verschillende marketeers die bij een opdrachtgever op locatie werken. Melony zit nu wekelijks op kantoor bij Innius om daar haar marketing werkzaamheden uit te voeren.

Logo innius detachering
Richard Innius

‘‘

Door fysiek aanwezig te
zijn loopt communicatie
veel soepeler. Wij hebben geleerd
hoe Melony ons best kan helpen,
en zij ziet wat onze actuele
prioriteren zijn. Hierdoor kunnen
we ons snel op deze
prioriteiten focussen.

Richard Crowter - User Experience Designer & Marketing Coordinator

partners en tools-online marketing tools

De aanpak

Waarom werken op locatie zo handig is? Melony: “Ik vind het fijn om op locatie te werken. Je kan snel schakelen dus heb je ook veel kortere lijntjes. Ook krijg ik veel beter mee wat er speelt waardoor ik extra betrokken raak bij het bedrijf. Je bouwt een band op met de mensen daar. Wanneer je op afstand werkt heb je vaak alleen contact met je contactpersoon en verder spreek je eigenlijk niemand anders die daar ook werkt. Nu zie ik ook andere medewerkers en maak ik bijvoorbeeld tijdens de lunch een praatje met iemand anders. Op deze manier krijg je vaak waardevolle informatie over het bedrijf te horen.”

Ook voor de opdrachtgever Innius bevalt deze samenwerking goed: “Door fysiek aanwezig te zijn loopt communicatie veel soepeler. Wij hebben geleerd hoe Melony ons best kan helpen, en zij ziet wat onze actuele prioriteren zijn. Hierdoor kunnen we ons snel op deze prioriteiten focussen.” 

Melony staat er niet alleen voor wanneer zij op locatie bij haar opdrachtgever werkt. Bij ons kunnen de marketeers altijd terecht bij hun collega’s met vraagstukken. Zo haal je eigenlijk de expertise en kennis van heel LeadLogic in huis.

Lijkt het hebben van een
marketeer op locatie je interessant?

Kom dan eens kennismaken onder het genot van een bakje koffie. Dan kijken we wat voor jou de mogelijkheden zijn.