Heeft jouw organisatie de ambitie om met ‘online’ te groeien?

Investeren in online groei, maar wél met blijvend resultaat

Haak aan bij het online groeimodel dat op gefundeerde wijze zorgt voor structureel meer omzet

Het LeadLogic
online groeimodel

Al meer dan 60 organisaties ervaren het succes van dit groeimodel.

Dit zijn de voorwaarden om te kunnen groeien als organisatie

Paul Leune | eigenaar LeadLogic

Wij zien veel organisaties online marketing inzetten op onderbuikgevoel terwijl je met online marketing juist inzichtelijk kan maken wat een campagne kost en oplevert. 

Daarom stellen wij een datagedreven werkwijze als voorwaarde in ons werk. Zo bespreken we met onze klanten wat een lead mag kosten en gebruiken we dit als voorwaarde in de campagnes. Dit zorgt voor transparantie en betere resultaten. Door middel van een dashboard geven wij je inzicht in het resultaat van iedere euro die je in de online marketing investeert, zodat je altijd zelf kunt bekijken hoe het ervoor staat.

Je hebt vast en zeker ambitie met jouw organisatie. Veel van onze klanten vertalen die ambitie naar tastbare doelen zoals stijgenende omzet, efficiënt werken en een stabiele groei. 

Door de inzet van online marketing, dragen we bij aan die ambitie. We bepalen altijd een aantal KPI’s (key prestatie indicatoren) die de basis zijn voor het LeadLogic Groeimodel. Denk aan bereik, het aantal contactmomenten, kosten per conversie en het aantal leads. Door de KPI’s te bepalen weet jij waarin je investeert.

Wat is je ambitie? Wat zijn de doelstellingen van jouw organisatie?

Voordat we gaan werken aan het digitaal groeimodel stellen wij samen vast welke doelstelling we willen behalen. Van hieruit stellen we de juiste key prestatie indicatoren (KPI’s) vast.

Door middel van een online dashboard heb jij altijd inzicht in de KPI’s en zie je wat de resultaten zijn.

In elke fase van het groeimodel zijn beleving en onderscheidend vermogen belangrijk. Een beleving creëer je door aandacht te hebben voor de toon, de stijl en de identiteit van jouw organisatie. Zo onderscheidt jouw organisatie zich van de concurrent en heb je een streepje voor bij de klant!

Kleine ontevredenheid?! We leggen het je uit. Om te kunnen groeien met jouw organisatie heb je ambities. Ambities die wij ondersteunen met tastbare KPI’s en de daarbij passende marketinginzet. Maar bij die ambities blijft het niet. Misschien ken je het gevoel:

Je hebt een mooi doel behaald en bent zeer tevreden. Dat gevoel duurt maar even, want daarna wil je weer verder. De kleine ontevredenheid steekt weer de kop op, want je wilt nóg meer optimaliseren, nóg meer verbeteren. En wij willen precies voor zulke klanten werken, want wij willen ook altijd nóg meer groeien! Cliché maar waar; stilstaan is achteruitgang.

Het online groeimodel voor elke organisatie

Ontdek hoe dit model voor structureel meer omzet kan zorgen

Ben je benieuwd hoe ons groeimodel kan werken voor jouw organisatie? Onze specialist legt het je graag uit.

We leggen je hieronder de vijf fases uit. 

Het groeimodel per fase

kennismaking

Speel in op vraag

Door slim in te spelen op vragen die potentiële klanten al in een vroeg stadium hebben, kun jij zorgen dat je online zichtbaar bent voor jouw doelgroep. Zo kun je op een efficiënte wijze de juiste mensen laten kennismaken met jouw product of dienst. 

Kennismakingsfase

overweging

Vertel het verhaal

Als mensen weten welk product of dienst jij verkoopt, betekent dit niet automatisch dat ze dit ook bij jou zullen aanschaffen. Want ze kunnen net zo goed naar de concurrent gaan. Juist daarom moet jouw organisatie zich onderscheiden. 

Daarom is het belangrijk dat jouw verhaal wordt overgedragen. Zo weten mensen welke organisatie er achter het product of dienst schuilt. Dit verhaal kan op verschillende manieren geuit worden, denk aan socialmedia, blogberichten of mailings. Telkens laten we een stukje van jouw organisatie zien en wek je interesse op bij de potentiele klant.

intentie

Overtuig de gebruiker

De bezoeker is ondertussen bekend met jouw organisatie of zoekt een specifiek product of specifieke dienst. Dit is hét moment om aan te sturen op de conversie. Op de website, een mailing, in advertenties; in elk medium leg jij in deze fase focus op het converteren van de online bezoekers. Verleid ze met jouw aanbod en geef ze alle reden om bij jou klant te worden.

intensie@4x.png

Loyaliteit

Bouw een klantrelatie op

Veel bedrijven stoppen met hun marketinginzet als er iets verkocht is. Zonde, want juist na de order is het belangrijk om direct te starten met een klantrelatie. Je houdt de klant op de hoogte van het bestelproces maar kijkt ook of je in de toekomst kan sturen op herhaalaankopen. 

Als een klant eenmaal bij jou heeft gekocht en tevreden is, zal de stap naar weer een aankoop makkelijker zijn. Dat is veel effectiever dan weer een nieuwe doelgroep aanboren die jouw bedrijf nog niet kent.

loyaliteit@4x.png

Ambassadeurs

Overtref de verwachtingen

Loyale klanten komen terug, ambassadeurs maken actief reclame voor jouw organisatie. 

Dat klinkt misschien als utopie, een klant die zo blij is met jouw organisatie dat ze reclame voor jou gaan maken. Toch is dit zeker mogelijk. Als je echt wilt groeien met jouw organisatie, dan start je met het creëren van fans. Overtref de verwachting van de klant, kwalificeer loyale klanten en biedt hen alle tools om ambassadeur te worden.

ambassadeur@4x.png

MEER OMZET

Structurele groei

Met dit online groeimodel werk je aan een structurele groei. Wij denken graag met je mee hoe dit model past binnen jouw organisatie. Neem vandaag nog contact met ons op, dan nemen we samen het groeimodel door.