Investeren in groei met blijvend resultaat.

Maak gebruik van ons online groeimodel dat op gefundeerde wijze zorgt voor structureel meer omzet.
Groeimodel_samenwerken aan structurele groei

Het online groeimodel voor iedere organisatie

Al meer dan 80 organisaties ervaren het structurele succes van dit online groeimodel. Ben je benieuwd hoe ons groeimodel kan werken voor jouw organisatie?

Dit zijn de voorwaarden om structureel te kunnen groeien

Wij zien dat veel organisaties marketing inzetten op hun onderbuikgevoel. Zonde, want met marketing kan je op basis van data juist super inzichtelijk maken wat een online campagne kost en uiteindelijk oplevert. 

Dit is ook de reden dat wij een datagedreven werkwijze als voorwaarde stellen in ons werk. We bespreken met onze opdrachtgevers wat een lead mag kosten en gebruiken dit als voorwaarde in de campagnes. Deze werkwijze zorgt voor transparantie en betere resultaten. 

Door middel van een dashboard geven wij inzicht in het resultaat van iedere geïnvesteerde euro. Op deze manier de opdrachtgever altijd zelf bekijken hoe het ervoor staat.

Iedere ondernemer heeft ongetwijfeld ambitie als het gaat om zijn/haar organisatie. Veel van onze opdrachtgevers vertalen die ambitie naar tastbare doelen zoals een stijgende omzet, efficiënt werken en een stabiele groei. Door de inzet van digital marketing, dragen we bij aan die ambitie. 

Maar wat houdt die ambitie precies in? En wat wil wil je bereiken in de komende maanden/jaren? 

Voordat we gaan werken aan het online groeimodel, stellen we samen vast welke doelstelling(en) we willen behalen. Op basis hiervan bepalen we passende KPI’s die aansluiten bij ons groeimodel. Denk aan bereik, het aantal contactmomenten, kosten per conversie en het aantal leads. Door de KPI’s te bepalen, weet jij waarin je investeert.

Door middel van een online dashboard heb jij altijd inzicht in de KPI’s en de bijbehorende resultaten.

In elke fase van het groeimodel zijn beleving en onderscheidend vermogen belangrijk. Een beleving creëer je door aandacht te hebben voor de toon, stijl en identiteit van jouw organisatie. Op deze manier kan je jezelf onderscheiden van de concurrent en dat resulteert gegarandeerd in een streepje voor bij de klant.

Kleine ontevredenheid?! Ja. Je hebt ambitie om te groeien met jouw organisatie. Ambities die wij ondersteunen met tastbare KPI’s en de daarbij passende marketinginzet. Maar bij die ambities blijft het niet.

Misschien ken je het gevoel. Je hebt een mooi doel behaald en bent er super tevreden over. Helaas duurt dat gevoel maar heel kort, want daarna wil je gelijk weer verder. Hier steekt de kleine ontevredenheid de kop op, want je wilt nóg meer optimaliseren en nóg meer verbeteren. 

Het mooie is: wij willen precies voor zulke klanten werken. Groeien is voor ons ook een blijvend doel. Lekker cliché, maar waar: stilstaan is achteruitgang.

Het groeimodel per fase

Kennismakingsfase

Kennismaking

Speel in op de vraag

Door slim in te spelen op vragen die potentiële klanten al in een vroeg stadium hebben, kun jij zorgen dat je online zichtbaar bent voor jouw doelgroep. Zo kun je op een efficiënte wijze de juiste mensen laten kennismaken met jouw product of dienst. 

Overweging

Vertel het verhaal

Als mensen weten welk product of dienst jij verkoopt, betekent dit niet automatisch dat ze dit ook bij jou zullen aanschaffen. Want ze kunnen net zo goed naar de concurrent gaan. Juist daarom moet jouw organisatie zich onderscheiden. 

Daarom is het belangrijk dat jouw verhaal wordt overgedragen. Zo weten mensen welke organisatie er achter het product of dienst schuilt. Dit verhaal kan op verschillende manieren geuit worden, denk aan socialmedia, blogberichten of mailings. Telkens laten we een stukje van jouw organisatie zien en wek je interesse op bij de potentiele klant.

intensie@4x.png

Intentie

Overtuig de gebruiker

De bezoeker is ondertussen bekend met jouw organisatie of zoekt een specifiek product of specifieke dienst. Dit is hét moment om aan te sturen op de conversie. Op de website, een mailing, in advertenties; in elk medium leg jij in deze fase focus op het converteren van de online bezoekers. Verleid ze met jouw aanbod en geef ze alle reden om bij jou klant te worden. 

Loyaliteit

Bouw een klantrelatie op

Veel bedrijven stoppen met hun marketinginzet als er iets verkocht is. Zonde, want juist na de order is het belangrijk om direct te starten met een klantrelatie. Je houdt de klant op de hoogte van het bestelproces maar kijkt ook of je in de toekomst kan sturen op herhaalaankopen. 

Als een klant eenmaal bij jou heeft gekocht en tevreden is, zal de stap naar weer een aankoop makkelijker zijn. Dat is veel effectiever dan weer een nieuwe doelgroep aanboren die jouw bedrijf nog niet kent.

loyaliteit@4x.png
ambassadeur@4x.png

Ambassadeurs

Overtref de verwachtingen

Loyale klanten komen terug, ambassadeurs maken actief reclame voor jouw organisatie. 

Dat klinkt misschien als utopie, een klant die zo blij is met jouw organisatie dat ze reclame voor jou gaan maken. Toch is dit zeker mogelijk. Als je echt wilt groeien met jouw organisatie, dan start je met het creëren van fans. Overtref de verwachting van de klant, kwalificeer loyale klanten en biedt hen alle tools om ambassadeur te worden.

Wil jij ook een structurele
groei realiseren?