Google Analytics 4

Ontdek waarom je nu over moet stappen op Google Analytics 4 en welke stappen er gezet moeten worden voor een juiste implementatie.

Liever een training volgen en zelf de implementatie verzorgen? Bekijk dan onze Google Analytics training.

Google Analytics 4
LeadLogic online marketing - Diensten - Bereik creeeren

Waarom je over zou moeten stappen op Google Analytics 4.

Google heeft een nieuwe versie van Analytics geïntroduceerd: Google Analytics 4. We hebben de belangrijkste redenen om snel over te stappen op Google Analytics 4 voor je op een rij gezet:

Om Google Analytics 4 op een juiste wijze te implementeren en tegelijkertijd je historische data te behouden, moeten er een aantal stappen gezet worden. Je ontdekt ze hieronder 👇🏻

De 3 stappen voor een juiste implementatie van Google Analytics 4

01.

Export historische data.

Aangezien jouw huidige Google Analytics data per 1 januari 2024 gaat verdwijnen is het zaak dat we een export maken van de belangrijkste historische data. Denk hierbij aan het totaal aantal bezoekers, bezoekers per kanaal en de belangrijkste conversies. 

Deze data exporteren we naar Google Drive en maken we vervolgens visueel in een overzichtelijk dashboard. 

Hierdoor blijf je nog steeds inzicht houden in je historische data en kunnen de belangrijkste statistieken met voorgaande jaren vergeleken worden.

02.

Aanmaken nieuw G4 property

Nadat de export is afgerond maken we een nieuw GA4 property aan. Dit property maken we aan binnen je huidige Google Analytics account. Op die manier heb je direct toegang tot de nieuwe omgeving. Vervolgens implementeren we het nieuwe GA4 property via Google Tag Manager op je website. 

Vanaf dat moment wordt de standaard data zoals het aantal bezoekers, bezoekers per kanaal en statistieken per pagina gemeten. 

03.

Conversies meetbaar maken

Wanneer Google Analytics 4 geimplementeerd is op je website wordt de standaard data gemeten. Echter wil je ook inzicht hebben in gebeurtenissen en conversies. Dit kunnen klikken op belangrijke buttons zijn, een klik op het telefoonnummer of ingevulde offerteformulieren. 

Het instellen van gebeurtenissen en conversies is een stukje maatwerk dat zeer relevant is omdat deze data pas echt inzicht biedt in de prestaties van je website. 

Deze klanten maken al gebruik van Google Analytics 4

LeadLogic - Online marketing bureau Harderwijk
LeadLogic online marketing (17)-min

Aan de slag met GA4? We helpen je graag!

Hoe eerder je start met de implementatie van Google Analytics 4 hoe beter. We kunnen dan namelijk direct data opbouwen in je nieuwe Analytics omgeving.

Heb je zelf de kennis, tijd of capaciteit niet om Google Analytics 4 op een juiste wijze te implementeren? 

Vraag dan direct ons implementatiepakket aan en één van onze consultants neemt direct contact met je op. 

Prijsindicatie aanvragen 👉🏻