Google Analytics 4

Ontdek waarom je nu over moet stappen op Google Analytics 4 en welke stappen er gezet moeten worden voor een juiste implementatie.

Liever een training volgen en zelf de implementatie verzorgen? Bekijk dan onze Google Analytics training.

Google Analytics 4
LeadLogic online marketing - Diensten - Bereik creeeren

Waarom je over zou moeten stappen op Google Analytics 4.

Google heeft een nieuwe versie van Analytics geïntroduceerd: Google Analytics 4. We hebben de belangrijkste redenen om snel over te stappen op Google Analytics 4 voor je op een rij gezet:

Om Google Analytics 4 op een juiste wijze te implementeren en tegelijkertijd je historische data te behouden, moeten er een aantal stappen gezet worden. Je ontdekt ze hieronder 👇🏻

De 3 stappen voor een juiste implementatie van Google Analytics 4

01.

Export historische data.

Aangezien jouw huidige Google Analytics data per 1 januari 2024 gaat verdwijnen is het zaak dat we een export maken van de belangrijkste historische data. Denk hierbij aan het totaal aantal bezoekers, bezoekers per kanaal en de belangrijkste conversies. 

Deze data exporteren we naar Google Drive en maken we vervolgens visueel in een overzichtelijk dashboard. 

Hierdoor blijf je nog steeds inzicht houden in je historische data en kunnen de belangrijkste statistieken met voorgaande jaren vergeleken worden.

02.

Aanmaken nieuw GA4 property

Nadat de export is afgerond maken we een nieuw GA4 property aan. Dit property maken we aan binnen je huidige Google Analytics account. Op die manier heb je direct toegang tot de nieuwe omgeving. Vervolgens implementeren we het nieuwe GA4 property via Google Tag Manager op je website. 

Vanaf dat moment wordt de standaard data zoals het aantal bezoekers, bezoekers per kanaal en statistieken per pagina gemeten. 

03.

Conversies meetbaar maken

Wanneer Google Analytics 4 geimplementeerd is op je website wordt de standaard data gemeten. Echter wil je ook inzicht hebben in gebeurtenissen en conversies. Dit kunnen klikken op belangrijke buttons zijn, een klik op het telefoonnummer of ingevulde offerteformulieren. 

Het instellen van gebeurtenissen en conversies is een stukje maatwerk dat zeer relevant is omdat deze data pas echt inzicht biedt in de prestaties van je website. 

Deze klanten maken al gebruik van Google Analytics 4​

LeadLogic - Online marketing bureau Harderwijk
LeadLogic online marketing - Google Analytics 4

Aan de slag met GA4? We helpen je graag!

Hoe eerder je start met de implementatie van Google Analytics 4 hoe beter. We kunnen dan namelijk direct data opbouwen in je nieuwe Analytics omgeving.

We kunnen jouw organisatie op meerdere manieren ondersteunen. 

  • Volledige implementatie door onze Google Analytics 4 specialisten 
  • 1-op-1 coaching. Je voert de implementatie zelf uit in samenwerking met één van onze GA4 specialisten
  • Je volgt onze Google Analytics 4 training en voert vervolgens zelf de implementatie uit

 

Ontdek hieronder meer over de verschillende mogelijkheden.

Google Analytics 4 ondersteuning

Volledige implementatie

Zelf de kennis, tijd of capaciteit niet om de overstap naar Google Analytics 4 succesvol door te voeren? Kies dan voor volledige implementatie door onze Google Analytics 4 specialisten. 

Vul het onderstaande formulier in en ontvang o.b.v. jouw website een vrijblijvende prijsindicatie. 

1-op-1 coaching

Wil je graag zelf de implementatie uitvoeren maar kun je ondersteuning vanuit een Google Analytics 4 specialist gebruiken? Door middel van 1-op-1 coaching begeleiden we jou of jouw marketingafdeling bij de implementatie van Google Analytics 4. 

GA4 training

Wil je Google Analytics 4 graag zelf implementeren, maar ontbreekt het nog aan de nodige kennis? Meld je dan aan voor onze Google Analytics 4 training. Tijdens deze training worden de belangrijkste stappen toegelicht. Daarnaast ontvang je na de training een concreet stappenplan.

Ontdek onze Google Analytics 4 training

Prijsindicatie aanvragen