E-mail marketing.

Onze e-mail inboxen zijn voller dan ooit. Merken en organisaties verspreiden meer e-mails omdat iemand (en misschien wijzelf) heeft verteld dat e-mailmarketing een van de meest effectieve marketingkanalen is. Dat is niet voor niets, e-mailmarketing is een efficiënte manier om sales te genereren.

LeadLogic online marketing - E-mailmarketing
Over ons - LeadLogic

Laten we eerlijk zijn.

Veel e-mailmarketing strategieën slaan nergens op. Ze zijn vaak overweldigend, ongeïnspireerd, en erger nog, saai om te lezen. Als je geluk hebt, verander je samen met andere ongeopende e-mails in digitaal stof in de inbox van abonnees. Laat staan dat ze überhaupt met een e-mailmarketing strategie zijn opgebouwd. Waarom kiezen we nog steeds met volle overtuiging voor e-mailmarketing als onze inboxen vol zitten met ruis?

Relevantie van e-mailmarketing.

E-mailmarketing kan in sommige gevallen tijdsverspilling zijn. Veel irrelevante nieuwsberichten belanden nou eenmaal ongeopend in de prullenbak. Toch is e-mailmarketing een van de meest kostenefficiënte tools om omzet te verhogen. Mensen geven meer uit als gevolg van e-mailmarketing, in vergelijking met anderen die geen e-mailaanbiedingen ontvangen. Sommigen klikken slechts één keer door of doen slechts één aankoop. Toch willen nieuwe klanten en terugkerende klanten deelnemen aan e-mailcampagnes en van organisaties blijven horen – of dat nu is uit liefde voor de inhoud of promotionele e-mails, ze zullen blijven terugkomen. Laten we eerlijk zijn, willen we niet allemaal 15% besparen op onze aankoop? Als we even nagaan dat het aantal e-mailgebruikers wereldwijd wordt geschat op 4,1 miljard gebruikers, weet je zeker dat je goed zit.

LeadLogic online marketing - E-mailmarketing

Hoe wij e-mailmarketing aanpakken.

01.

Doelstellingen en
strategie bepalen.

We gaan met je in gesprek over wat je wilt bereiken met e-mailmarketing. Daarbij evalueren we je huidige strategie, helpen bij het bedenken van korte- en langetermijndoelen en zorgen voor een algehele marketingstrategie die past bij jouw doelgroep. Hierbij denken we graag met je mee hoe we strategisch en operationeel kunnen meewerken aan het realiseren van groei.  

02.

Input
verzamelen.

Wanneer de aanpak staat is het tijd voor het echte werk. In de opbouwende fase gaan we aan de slag om relevante content te realiseren en uit te bouwen tot een e-mailflow die past bij de identiteit en doelstellingen van jouw organisatie. 

03.

Betrokken marketing
lijst opbouwen.

E-mailmarketing is alleen efficiënt wanneer subscribers e-mails van je organisatie willen ontvangen. Door leadgeneratie campagnes te draaien, een betrokken mailinglijst te creëren en de e-mailprestaties te optimaliseren, zorgen we voor een succesvolle e-mailmarketingcampagne.  

LeadLogic online marketing - E-mailmarketing

Waarom is e-mailmarketing zo belangrijk?

Wat nog belangrijker is, is dat je met e-mailmarketing relaties kunt opbouwen met leads, nieuwe klanten en bestaande klanten. Het is dé kans om rechtstreeks contact te hebben via hun inbox op een tijdstip dat hen uitkomt. In combinatie met de juiste berichtgeving kan e-mail een van de meest impactvolle marketingkanalen zijn. Daarnaast is het mogelijk om met marketing automation personalisatie toe te passen waardoor de e-mail gericht wordt op het individu. Dit draagt bij aan hogere open rates en helpt subscribers relevantere, geïndividualiseerde inhoud te geven.

Kortom, door een sterke e-mailmarketing strategie te creëren, kun je jouw doelgroep op een gepersonaliseerde manier bereiken, ermee in contact komen en de verkoop verhogen tegen een betaalbare prijs. 

Wil jij ook structurele groei realiseren
met e-mailmarketing?