Hallo! Hier lees je meer over mijn werkweek als Online Marketing Consultant. Nou ja, als ik volledig eerlijk ben, mijn werkweek als: Online Marketeer, Contentmarketeer en Employer Brand Marketeer. Want als ik zo naar mijn werkweek kijk, zijn dat de rollen die ik vervul. Benieuwd? Lees dan snel verder!

Maandag – een pure dag

Mijn week begint standaard vanuit huis met de uren voor PUUR* Makelaars. Ik probeer mijn week namelijk altijd thuis te beginnen en te eindigen. Want inderdaad, die flexibiliteit krijg je bij LeadLogic. Heerlijk, toch? Gek genoeg vinden de meeste collega’s thuiswerken niet zo fijn. Wat ik best begrijp. Alleen thuis, waar ik in een relaxte werkomgeving zit, met een heerlijk achtergrondmuziekje op en waar ik geen afleiding heb, kan ik me toch echt goed focussen. Door dit te combineren met drie dagen op kantoor of bij de klant werken, heb ik voor mij de perfecte werkweek. Eigenlijk de 3-2-2 regel: drie dagen op kantoor, twee dagen thuis en twee dagen weekend.

Maar goed, terug naar mijn pure dag. Bij PUUR* Makelaars focus ik op een aantal marketingactiviteiten: e-mailmarketing, social advertising, SEA en SEO. Deze week stond e-mailmarketing en social advertising op de planning. Mijn to-do list: mailflow uitbouwen in MailChimp, e-mailtemplates optimaliseren en Meta-advertenties inrichten. Verder heb ik elke week een bijpraatmoment met mijn contactpersonen. We bespreken de belangrijkste ontwikkelingen en benodigdheden. Tussendoor had ik een meeting met de webdesigner om conversieoptimalisatie te bespreken en als laatste schreef ik een update met al mijn werkzaamheden van de dag. En geloof me, dan is de dag meer dan om ;).

Dinsdag – een dag vol passie

Na maandag komt… dinsdag. En naar deze dag keek ik al een tijdje uit. Ik mocht namelijk een socialmediatraining geven aan de Passie. Iets wat ik óntzettend leuk vind om te doen. In mijn functie als Online Marketing Consultant gaat het werk soms verder dan de ‘standaard’ werkzaamheden. We worden bijvoorbeeld ook weleens gevraagd om evenementen bij te wonen, om bedrijfsuitjes gezelliger te maken of om trainingen te geven.

De Passie, een evangelische scholengemeenschap, is al enige tijd mijn opdrachtgever. Mijn werkzaamheden focussen zich vooral op de betaalde campagnes voor leerlingenwerving. Maar daarnaast help ik ook de socialmediamedewerkers om de kanalen naar een hoger niveau te tillen. Dat ging zo goed, dat alle scholen behoefte hadden aan een socialmediatraining. Voor hen erg waardevol en voor mij onwijs leuk – een echte win-win.

In de ochtend keek ik wel nog even naar de campagnes en voerde ik optimalisaties door. Rond 12:00u ging ik vol enthousiasme naar Houten voor de training. Toen ik daar aankwam, sloot ik mijn laptop aan en zette ik alles klaar. Ik had LeadLogic waterflesjes en notitieboekjes mee, en om te snacken lekkere snoepgroenten. Rond 12:30u stroomden de deelnemers binnen en om 13:00u begon de training. Ik nam de groep mee in de geheimen van effectieve online aanwezigheid en vertelde hen alles over strategisch contentmanagement. Benieuwd hoe de training ging? Lees hier mijn LinkedIn-bericht.

Woensdag – een aangename dag

Woensdag is mijn cheat-dag. En nee, niet met hamburgers en milkshakes, maar met mijn ‘andere baan’. Gelukkig niet echt ergens anders, maar bij onze zusteronderneming Buro Aangenaam. Ken je Buro Aangenaam nog niet? Neem dan snel een kijkje op onze website.

Elke woensdagochtend werk ik samen met mijn collega Romy voor Atlas Power. Hier richten wij ons op contentmarketing, vacaturecampagnes en de hele werken-bij omgeving. Uiteraard met één doel: een sterk werkgeversmerk! Zodoende stelden we een Facebook- en Instagrampost op, richtten we een LinkedIn- en Meta-ad in en schreven we een interview met een medewerker uit. Ja, ja, we werken hier hard ;).

In de middag mocht ik met een andere collega werken, Celine. Aka de Content Queen. Samen werken wij voor De Boterlap Groep. Deze week plaatsten we een nieuwe TikTok-, Instagram- en Facebookpost, richtten we een vacaturecampagne in via Meta én werkten we de vacatureteksten bij.

Donderdag – content, content, content

Op donderdag stap ik weer terug in mijn LeadLogic-rol. En voor het eerst in lange tijd werkte ik in Amersfoort. Daar hebben wij namelijk ook kantoorruimte. Ik was eigenlijk vergeten hoe gezellig het is om daar te werken. Allereerst is het kantoor supergezellig en inspirerend. Daarnaast zitten we aan de Stadsring, midden in het centrum. Het bruist daar altijd heerlijk van mensen die werken of winkelen. Ik werkte dit keer samen met Merel en Anoek in Amersfoort. Allemaal aan eigen opdrachtgevers, maar alsnog gezellig met elkaar.

In de ochtend werkte ik voor Xenz. Een Nederlandse fabrikant van hoogwaardige badkamerproducten. Voor Xenz heb ik de rol Contentmarketeer. Ik beheer de LinkedIn-pagina en schrijf alle content voor e-mailmarketing – iets wat ik ook erg leuk vind. In content kan ik mijn creativiteit kwijt. Zij het in schrift, zij het in beeld. Zodoende stelde ik een post op en bouwde ik de mailflow uit in Copernica.

Tussen het werk door liepen Anoek, Merel en ik een rondje door het centrum van Amersfoort om de hersenen een break te geven en tijdens de lunch haalden we heerlijke sushi bij de Plus. Om 13:00u was het weer tijd om aan het werk te gaan.

In de middag stonden mijn Quiek-uren gepland. Quiek is een familiefysio in Harderwijk en daar richt ik me voornamelijk op content. Ik stelde daarom een Instagram- en Facebookpost op en werkte de contentkalender bij. Om 17:00u was de werkdag weer voorbij en reed ik terug naar huis.

Vrijdag – jetz geht’s los, en slimmer

En voor ik het wist, was het alweer vrijdag. Deze week was het toevallig een erg leuke vrijdag. Om 17:30u begon namelijk DAS OKTOBERFEST! Iets wat elk jaar terugkomt. Iedereen is verkleed in lederhosen of dirndls en er is bier genoeg – dé gouden formule voor feest en gezelligheid.

Maar eerst een teamdag. Elke laatste vrijdag van de maand hebben wij een teamdag. Tijdens deze dag staat kennisdeling centraal. We bespreken hot topics, nieuwe trends, advertentiemogelijkheden en casussen. Soms komen er ook sprekers uit het werkveld om te praten over bepaalde onderwerpen. Dit keer kregen we Roderick over de vloer die ons meenam in de wereld van kleurprofielen en Dieuwertje en Jos die ons vertelden over audiovisuele advertenties. Beide erg interessant!