Accounts instellen
Om ons werk aan je website, advertentie- of social media accounts uit te kunnen voeren, hebben wij toegang nodig tot je accounts. Wees gerust, hiervoor hoef je niet je wachtwoord te delen, maar kun je ons als partner toevoegen. Op deze pagina leggen wij uit hoe je ons toegang kunt verlenen aan ieder specifiek account.
Kies het kanaal dat je wilt instellen
Google Analytics
1.1 Hoe geef ik LeadLogic toegang tot Google Analytics?
Om toegang te verlenen dien je een e-mailadres toe te voegen in het gebruikersbeheer.
- Stap 1. Open het beheermenu
- Stap 2. Klik bij accountinstellingen op Toegangsbeheer voor account
- Stap 3. Voeg een gebruiker toe door middel van de blauwe (+) button.
Je kunt zelf kiezen wat de benodigde rechten worden. Wij adviseren om alle rechten, behalve gebruikers beheren, te geven. Zodoende houd je zelf je account in de hand.
1.2 Google Analytics Metings-ID
Voor sommige zaken hebben we je tracking ID nodig. Je Google Analytics ID is altijd zichtbaar onder de propertynaam van je domein. Je kunt jouw propertynaam vinden in de accountselectie.
- Stap 1. Open het beheermenu
- Stap 2. Klik op gegevensstreams
- Stap 3. Klik op jouw website-URL
- Stap 4. Kopieer de Metings-ID
Je hoeft niets te doen met het Stream-ID.
Google Ads
2.1 Google Ads koppeling
Om je account toe te voegen aan ons manager account, dienen we je uit te nodigen door middel van je Tracking ID. Je krijgt via een mail van Google Ads van ons een uitnodiging .
- Stap 1. Log in op je Google Ads account
- Stap 2. Stuur je klant ID door naar je contactpersoon
Je Google Ads ID is standaard zichtbaar in het hoofdscherm, rechtsboven naast het menu en jouw bedrijfsnaam.
2.2 Toegangverzoek
Nadat je je Google Ads Klant ID heeft toegestuurd dien je te wachten op een toegangsverzoek van je contactpersoon (zie afbeelding).
- Stap 1. Klik in de mail op de button ‘Verzoek accepteren’.
- Stap 2. Accepteer het koppelingsverzoek op de geopende landingspagina.
LeadLogic wordt nu toegevoegd als partner. Je kunt te allen tijde de toegang weer intrekken door middel van het menupunt “Toegang tot account”
Google Tag Manager
3.1 Maak een Google Tag Manager account aan
Om alles op je website te kunnen tracken, zonder tussenkomst van jouw websitebeheerder, dien je Google Tag Manager te installeren. Via Google Tag Manager kun je alles op je website meten en volgen, om zodoende het beste uit je marketing middelen te halen.
* Heb je al een Google Tag Manager account? Dan kun je verder gaan naar 3.2.
- Stap 1. Ga naar tagmanager.google.com en selecteer Account maken.
- Stap 2. Vul je bedrijfsnaam in bij 'Accountnaam'
- Stap 3. Voer je URL in bij 'Containernaam'
3.2 Google Tag Manager delen
Om toegang te verlenen dien je een e-mailadres toe te voegen in het gebruikersbeheer.
- Stap 1. Open het beheermenu
- Stap 2. Klik bij account op ‘Gebruikersbeheer’
- Stap 3. Voeg een gebruiker toe door middel van de blauwe (+) button in de rechterbovenhoek.
Je kunt zelf kiezen wat de benodigde rechten worden. Wij adviseren om alle rechten, behalve gebruikers beheren, te geven. Zodoende houdt je zelf uw account in de hand.
Let op! Geeft niet zo maar iedereen (publicatie) toegang tot je Google Tag Manager. Iemand met publicatietoegang kan je volledige website via code beheren.
4.1 Hoe regel ik toegang tot mijn Facebook account?
Om je pagina en advertenties op de juiste manier te onderhouden dien je een businessmanager* in te stellen. Zodoende kun je alles rondom Facebook beheren.
* Heb je al een Bedrijfsaccount? Dan kun je verder gaan naar 4.3.
- Stap 1. Ga naar business.facebook.com/ en selecteer Account maken.
- Stap 2. Voer je business naam in en bevestig uw identiteit via de Facebook-aanmeldgegevens van het account met beheerrechten.
- Stap 3. Volg de instructies om een bedrijfsaccount te maken
4.2 Maak een Facebook bedrijfsaccount
Je hebt nu een (leeg) Facebook Businessmanager. De Facebook Businessmanager wordt je nieuwe omgeving waar je al je Facebookgerelateerde zaken gaat beheren.
- Stap 1. Voeg je Facebookpagina toe, dit kan alleen wanneer je paginabeheerder bent.
- Stap 2. Voeg je advertentieaccount toe/maak een advertentieaccount aan. Je kunt hier direct je facturatiegegevens volledig maken.
- Stap 3. Voeg collega’s toe (dus geen partners), om het beheer van je account niet bij één individu neer te leggen.
4.3 Facebook partner koppeling
Om LeadLogic als partner toe te voegen aan je account, dienen we je uit te nodigen door middel van je advertentieaccount- en je pagina-ID. Je krijgt via de Facebook businessmanager van ons een uitnodiging.
- Stap 1. Geef je Facebook ID’s (zie 4.4) door aan je contactpersoon.
- Stap 2. Wacht op de uitnodiging van LeadLogic
- Stap 3. Log in op je Facebook Businessmanager.
- Stap 4. Accepteer het koppelingsverzoek op de geopende landingspagina.
Je kunt te allen tijde de toegang weer intrekken door middel van het menupunt: Bedrijfsinstellingen > Gebruikers > Partners
4.4 Facebook account ID
Je Facebook ID is direct zichtbaar in de bedrijfsmanager van je pagina. Je hebt twee ID’s, een advertentie ID (mits er een advertentieaccount is aangemaakt) en een pagina ID. Beide staan onder de bedrijfsnamen weergegeven.
Je kunt simpelweg op het ID klikken om het direct naar je klembord te kopiëren en naar je contactpersoon door te sturen.
Wordpress
6. Hoe voeg ik LeadLogic toe aan mijn website?
Om je website te kunnen beheren en optimaliseren hebben we toegang tot je website nodig. Met een eigen account voor iedere persoon die een website beheert kunt je altijd in de logbestanden zien wat er gewijzigd is.
- Stap 1. Ga naar de WordPress omgeving en selecteer Gebruikers > Nieuwe toevoegen.
- Stap 2. Voeg de gebruikersnaam toe (bijvoorbeeld LeadLogic of de naam van je contactpersoon) met de rol ‘Beheerder’
- Stap 3. Zorg dat de checkbox ‘Gebruiker toevoegen zonder dat er een e-mail voor bevestiging wordt verstuurd’ niet aangevinkt is.