Zoekmachine
optimalisatie (SEO).

Stel, je bent op zoek naar een nieuwe laptop, zakelijk dienstverlener, een schilder of misschien wil je vanavond wel een uiteten in Amersfoort of Harderwijk. Wat is het eerste wat jij doet? De kans is groot dat je zoektocht begint door even snel te googelen. En met jou vele anderen.

LeadLogic online marketing - E-mailmarketing
Over ons - LeadLogic

Hoger in Google, wat is de impact?

Het eerste wat je dus doet, is een zoekmachine gebruiken om producten of informatie te vinden. Zoekmachines zoals Google spelen een belangrijke rol in het aankoopproces van consumenten en ondernemers. Als ondernemer wil je ervoor zorgen dat je tussen de zoekresultaten gevonden wordt waar je doelgroep op zoekt. Door hoger in Google te staan wordt je beter zichtbaar en vindbaar. Hoe beter vindbaar je bent, hoe groter de kans is dat mensen op jouw website klikken.

Waarom zoekmachine optimalisatie.

Misschien heb je wel eens van SEO, ofwel Search Engine Optimization gehoord. SEO is de letterlijke vertaling van zoekmachine optimalisatie. Het is een reeks regels voor het optimaliseren van een website, zodat deze een hogere positie in de organische resultaten van zoekmachines behaald.

Het werkt zo: wanneer je potentiële klanten op Google naar jouw product of dienst zoekt, biedt Google hen een lange lijst met resultaten, waardoor ze voldoende opties hebben om uit te kiezen. Wanneer je bovenaan de resultaten boven concurrenten verschijnt, kunnen meer mensen jouw bedrijf vinden en contact met je opnemen. Het resultaat? Meer relevant verkeer, aanvragen en/of verkopen.

LeadLogic online marketing - E-mailmarketing

Hoe wij zoekmachine optimalisatie aanpakken.

01.

Zoekwoordenonderzoek.

Een zoekwoordenonderzoek is de eerste stap van zoekmachine optimalisatie. Het  onderzoeken waar je doelgroep op zoekt in zoekmachines zoals Google of Bing is de basis voor de strategie. Daarnaast bekijken we je huidige posities om deze realtime te kunnen monitoren in een dashboard, speciaal voor jou gemaakt.

02.

SEO strategie uitwerken.

In deze fase gaan we aan de slag met een SEO strategie om de positie van jouw website in de zoekmachines te verbeteren om meer organisch verkeer te genereren. Dit plan is gebaseerd op verschillende fundamentele pijlers zoals technische SEO, contentstrategie, on-page SEO, linkbuilding en de gebruikerservaring.

03.

Optimalisatie.

Zoekmachines zijn voortdurend in ontwikkeling en bepalen dagelijks hoe resultaten gerangschikt worden. En ook je concurrentie staat niet stil. Met deze ontwikkelingen is het belangrijk om met je strategie in te spelen op de veranderingen om je behaalde rankings te behouden of te verbeteren.

Wil jij ook structurele groei realiseren
met zoekmachine optimalisatie?