Begonnen op het vmbo, doorgestroomd naar de havo en vervolgens meerdere avontuurlijke uitstapjes gemaakt naar het buitenland tijdens de studie Bedrijfskunde. Na mijn studie ben ik in het internationale werkveld doorgegroeid en vervolgens een totaal andere weg ingeslagen in de marketing bij LeadLogic. In mijn voorstelblog zal ik vertellen hoe dit alles tot stand is gekomen.

Even voorstellen

Ik ben Floris de Bont, 24 jaar en woonachtig in Ermelo, met het kantoor van LeadLogic om de hoek. Ik woon samen met mijn vriendin en werk inmiddels een aantal maanden bij LeadLogic. Benieuwd hoe ik hier terecht ben gekomen en wat ik precies doe? Lees dan verder.

Kleine omweg

Na de basisschool ben ik begonnen aan het vmbo, dit ging mij goed af en ik besloot de havo er achteraan te doen. Na het afronden van de havo wist ik niet wat ik wilde en koos ik voor de meest brede opleiding: Bedrijfskunde natuurlijk! Na de opleiding eerst een jaar in Utrecht gevolgd te hebben, startte ik het jaar daarna op Windesheim en daar rondde ik de studie in sneltreinvaart af. Ik kon het dus wel .

Avontuurlijke carrière in het buitenland

Tijdens mijn studiejaren aan Windesheim voelde ik al snel dat er meer bestond dan studeren in het koude Nederland. Ik ging mij oriënteren op de mogelijkheden om mijn studie gedeeltelijk in het buitenland te doen en zocht het avontuur op. Ik besloot om niet één, maar twee keer de sprong te wagen en naar het buitenland te gaan. Eerst trok ik een halfjaar naar het prachtige Sicilië, waar ik studeerde aan de universiteit van Palermo. Naast het studeren genoot ik natuurlijk ook wel een beetje van de rijke cultuur, de smaakvolle keuken en de warme mensen. Het was een periode van studeren in combinatie met roadtrips over het hele eiland. Naast de studie heb ik in deze periode veel zelfontwikkeling doorgemaakt en ben ik gegroeid als persoon. Toen ik weer terug was in Nederland, kreeg ik toch het verlangen om weer weg te gaan en heb ik de kans aangegrepen om mijn afstudeerstage in Spanje te volgen bij een makelaarskantoor. Onder het genot van zon, zee en paella leerde ik niet alleen over de makelaardij en het implementeren van een CRM systeem, maar ontdekte ik ook mijn eigen veerkracht en doorzettingsvermogen.

Ondernemen, avonturen en digital marketing: mijn reis naar Leadlogic

Na mijn afstuderen wist ik dat mijn avontuurlijke kant nog niet genoeg zijn zin had gehad. Mijn droom was een internationale carrière waarbij ik mijn passie voor reizen en mijn zakelijke vaardigheden kon combineren. Zo kwam ik terecht als international consultant bij een IT-bedrijf, waar ik mijn stempel drukte door innovatieve oplossingen te implementeren en trainingen verzorgde door heel Europa. Hoewel ik veel waardevolle ervaringen opdeed, begon mijn creatieve kant te kriebelen. Ik wilde een branche waarin ik meer vrijheid had om mee te denken met strategie en om te zorgen voor groei binnen bedrijven.

En dus begon ik in december met het opzetten van mijn eigen bedrijf, een bloeiend locatiebureau dat bemiddeling biedt voor film- en fotoshoots. Hier kon ik mijn ondernemersgeest de vrije loop laten gaan en kon ik mijn creativiteit kwijt. In dit traject liep ik tegen onderdelen van marketing aan die mijn interesse wekten en waardoor ik mij realiseerde dat er binnen de digitale marketing nog veel te leren viel.

Ik greep de kans toen ik solliciteerde bij Leadlogic en mijn enthousiasme en ideeën deelde. Zonder marketingervaring kreeg ik de kans om mij aan te sluiten bij een dynamisch bedrijf waarin ik mijn creativiteit en meedenkend vermogen kon inzetten om klanten te helpen groeien en waarin ik mijn kennis binnen de digitale marketing kon verhogen. Inmiddels werk ik voor vier verschillende klanten en heb ik kennis opgedaan over allerlei onderdelen van digitale marketing en leer ik iedere dag weer iets bij!