Van Ginkel b.v. - meer aanvragen en hogere posities in Google

Ruim twee jaar geleden klopte Van Ginkel B.V. aan bij LeadLogic. En dat was het begin van een mooi succesverhaal. Een goed moment om eens terug te blikken.
Van-Ginkel-Huren-Verhuur-kranen-hoogwerkers-verreikers-shovels-heftrucks

Van Ginkel b.v.

Van Ginkel b.v. Rental & Sales is in 2004 opgericht. Bedrijven en particulieren kunnen bij hen terecht voor het huren van een kraan of hoogwerker. Met een eigen werkplaats is een goede en snelle service gegarandeerd. De combinatie van een uitgebreid aanbod en goede service is een groot succes. Inmiddels weten veel bedrijven en particulieren Van Ginkel b.v. te vinden. Samen met een gedreven team van ca. 40 medewerkers timmert Van Ginkel b.v. hard aan de weg.

Yes, we konden starten! Onze consultants gooide zich direct op de strategie met een uitgebreid onderzoek als startpunt. Dit is altijd dé basis voor de rest van alle marketingactiviteiten die volgen. Nadat de doelgroep duidelijk in kaart was gebracht, was het tijd om te bouwen aan het merk van Ginkel B.V. De volgende acties werden hiervoor ondernomen:

  • Google Ads campagnes aan de hand van zoekwoordenonderzoek om beter zichtbaar te zijn en de conversies te verhogen.
  • Om de naamsbekendheid een boost te geven werden LinkedIn campagnes ingezet.
  • Content en relevante landingspagina’s creëren voor de website. Hier werd SEO toegepast om de zichtbaarheid in de zoekmachines te verbeteren. 
  • Projectmatige campagnes over nieuw materiaal of trends, inclusief doelgroepbepaling. Zo weten (potentiële) klanten wanneer er nieuw materiaal te huur is. 

Onze Digital Marketing Consultant Boudewijn kwam vanaf het begin iedere week een ochtend bij van Ginkel B.V. op locatie. Dit zorgt voor een heldere communicatie en creëert korte lijnen in de communicatie. Ook kon door deze samenwerking het eigen personeel veel van Boudewijn’s ‘marketingbrein’ leren.

IMG-20171002-WA0025-1

De uitdaging

Van Ginkel b.v. is een ambitieus bedrijf met ambitie om te groeien. Zorgen voor structurele groei, dat is precies waar we bij LeadLogic goed in zijn! De website was verouderd, er werd nauwelijks ingezet op SEO en er werd niet veel met social media gedaan. Dus: genoeg ruimte voor verbetering.

Onze oplossing

Yes, we konden starten! 🚀 Onze consultants gooide zich direct op de strategie met een uitgebreid onderzoek als startpunt. Dit is altijd dé basis voor de rest van alle marketingactiviteiten die volgen. Nadat de doelgroep duidelijk in kaart was gebracht, was het tijd om te bouwen aan het merk van Ginkel b.v.

De volgende acties werden hiervoor ondernomen:

  • Google Ads campagnes aan de hand van zoekwoordenonderzoek om beter zichtbaar te zijn en de conversies te verhogen.
  • Om de naamsbekendheid een boost te geven werden LinkedIn campagnes ingezet.
  • Content en relevante landingspagina’s creëren voor de website. Hier werd SEO toegepast om de zichtbaarheid in de zoekmachines te verbeteren. 
  • Projectmatige campagnes over nieuw materiaal of trends, inclusief doelgroepbepaling. Zo weten (potentiële) klanten wanneer er nieuw materiaal te huur is. 

 

Onze Digital Marketing Consultant Boudewijn kwam vanaf het begin iedere week een ochtend bij van Ginkel B.V. op locatie. Dit zorgt voor een heldere communicatie en creëert korte lijnen in de communicatie. Ook kon door deze samenwerking het eigen personeel veel van Boudewijn’s ‘marketingbrein’ leren.

IMG_7208 (1)

Resultaat

Er wordt enthousiast verteld hoe ze onder de indruk zijn bij Van Ginkel b.v. over de behaalde resultaten. Zo zijn onder andere het aantal aanvragen enorm toegenomen en is de positie van de website gestegen in de zoekmachines, waardoor ze makkelijker te vinden zijn voor (potentiële) klanten. 

Deze resultaten worden halfjaarlijks samen geëvalueerd en ook ontvangt van Ginkel b.v. maandelijkse rapporten met daarbij een deskundige toelichting van Boudewijn.

Groei voor Van Ginkel b.v.

Van Ginkel b.v. heeft ambitieuze plannen voor de toekomst: het verduurzamen van het bedrijf en natuurlijk blijven groeien. Dit willen ze bereiken door meer elektrische en zuinigere motoren te gebruiken. Ze zijn er bij van Ginkel b.v. van overtuigd dat deze doelen behaald kunnen worden door goede samenwerking, actueel te blijven en in te spelen op de verandering in de markt. En daarbij is de hulp van LeadLogic onmisbaar.

Net als Van Ginkel b.v. ook aan de slag met online groei?
Kom een kopje koffie drinken, dan kijken we samen hoe LeadLogic kan helpen!