Consultancy is een vak apart

‘Ik werk als consultant’, dat zegt precies niks. Want als consultant kan je accountant zijn, bij een softwarebedrijf werken of net als ik bij een marketingbureau. Bij LeadLogic hebben we allemaal de functie ‘marketing consultant’. Dat is dus meer dan een ‘gewone’ marketeer bij een organisatie of ander bureau. Het verschil? Dat leg ik graag […]

De werkweek van junior marketingconsultant Twan

Benieuwd hoe mijn werkweek als junior marketing consultant eruit ziet? Lees snel verder! Maandag Ik start vrijwel elke week bij ons kantoor in Ermelo. Normaal gesproken begin ik de maandagochtend met klanturen, maar dat is deze keer even iets anders. Ik begin de dag met een sparringsessie! Bij LeadLogic hebben we twee keer per maand […]

De voordelen van Google Shopping voor jou als ondernemer

De snelste manier voor het verkopen van je producten Stel: je bent op zoek naar een MacBook Pro 2022. Het eerste wat je dan waarschijnlijk doet, is even snel googelen. Wat is de prijs? Waar kan ik het kopen? Noem maar op. Vul deze zoekterm maar eens in bij Google. Wat zie je dan? Hoogstwaarschijnlijk […]

Online of offline marketing? Bundel de krachten!

Online of offline marketing Bundel de krachten!

Regelmatig beland ik tijdens mijn werk in de discussie over wat nu beter werkt: online of offline marketing? Facebook of een papieren flyer? Ook lees ik hier regelmatig over in blogs. Online marketingbureaus die soms lijnrecht tegenover traditionele reclamebureaus staan. Want wat is nu effectiever? Below the line adverteren (vaak via online marketing) of above […]

Het belang van interne kennisdeling

Het online marketing landschap is voortdurend in beweging. De digitale wereld is erg innovatief en de kennis van vandaag kan morgen alweer veranderd zijn. Dit betekent dat online marketeers continu op de hoogte moeten zijn van de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen. Bij LeadLogic besteden we daarom veel aandacht aan interne en externe kennisdeling. Kennis kan […]

Het belang van wetenschap binnen (online) marketing

wetenschap-en-marketing-ebook

Het belang van wetenschappelijke inzichten binnen (online) marketing “We hebben in het verleden gezien dat het werkt en daarom passen we het op deze manier ook voor jullie organisatie toe.” Is dit een sterke onderbouwing om een bepaalde (online) marketing keuze te rechtvaardigen? Wij denken van niet. Daarom heb ik dan ook de, voor (online) […]

Maak kennis met Rosalie – Junior Marketeer bij LeadLogic

Het is inmiddels even geleden, maar nog voordat ik officieel afstudeerde begon ik aan mijn avontuur bij LeadLogic. Inmiddels voelen alle drie de kantoren als thuis, houd ik mij bezig met de leukste projecten en leer ik elke week íets nieuws. Hoe het begon Voor ik begon met afstuderen werkte ik bij een klant van […]

Dit haal je als ondernemer uit Google Analytics

Google Analytics inzichten voor iedere ondernemer

Of je nu net live bent gegaan met je website of al enige tijd online bent, ongeacht de situatie kan Google Analytics je ontelbaar veel inzichten geven over jouw website. Er komen vooraf wel wat technische handelingen bij kijken, zoals het toevoegen van een html-code in de backend van de website of via Google Tag […]

Het taboe van salarisindicatie bij vacaturemarketing

Praten over geld. Veel Nederlanders moeten er niet aan denken. Wist je dat het zelfs zo is dat we liever praten over ons gewicht dan over ons geld? Nu hoor ik je denken, wat heeft het taboe over salarisindicatie te maken met marketing? Zoals je misschien al weet helpen we bij LeadLogic organisaties groeien. De […]

Maak kennis met Melony – Junior Marketeer bij LeadLogic

Jullie hebben mij vast weleens voorbij zien komen op de website, LinkedIn, Facebook of Instagram pagina van LeadLogic. Of misschien niet, dan stel ik me graag aan jullie voor. Ik ben Melony, 25 jaar en alweer 2 jaar onderdeel van het team. Ik woon in Ede, dan denk je misschien dat is niet om de […]