Saled online positioneren als A-merk op het gebied van LED verlichting

Saled is leverancier op het gebied van hoogwaardige professionele LED verlichting. Het bedrijf levert aan meer dan 500 organisaties verspreid over heel Nederland en wil zich met haar hoge kwaliteitsstandaard en hoogwaardige service positioneren als dé leverancier op het gebied van professionele LED verlichting. Tegelijkertijd stond er een website die niet met deze gewenste positionering correspondeerde. Hoe pak je dit probleem aan wanneer je naast te weinig tijd geen online expertise in huis hebt?
Saled online marketing

De aanleiding

De ambitie om iedere dag te blijven groeien, die was er altijd al wel bij Saled. Saled groeide, maar binnen het bedrijf onstond al snel het besef dat er ook online iets zou moeten veranderen om ook in de toekomst deze groei te kunnen waarborgen. Zo stond er tot op dat moment een verouderde website die weinig bezocht werd en waar geen strategie achter zat. Vanuit het online kanaal kwamen nauwelijks nieuwe klanten. Saled had de wens om online duidelijk naar buiten te gaan brengen waar het bedrijf voor staat, namelijk de hoge kwaliteitsstandaard en hoogwaardige service. Saled wilde online uit gaan stralen een A-merk te zijn op het gebied van LED verlichting. Maar hoe pak je zoiets aan wanneer zowel online expertise als tijd ontbreekt? Dan vraag je LeadLogic om hulp. 

Stef-de-Graaf-Saled

‘‘

De no-nonsense
mentaliteit en de korte
lijnen zijn eigenschappen
van LeadLogic die mij
erg aanspreken

Stef de Graaf – Eigenaar Saled

Saled amsterdam arena

De aanpak

Zoals gezegd stond er een verouderde, ietwat amateuristische website die niet het gewenste imago uitstraalde. Namelijk dat Saled dé leverancier is op het gebied van hoogwaardige professionele LED verlichting. Er is een compleet nieuwe website gerealiseerd waar Saled op is gaan communiceren wat het bedrijf doet en voor welke klanten. Daarnaast is ervoor gezorgd dat Saled online goed vindbaar is en heeft LeadLogic geholpen bij het maken van een brochure en van verschillende catalogi.

Bij de online activiteiten voor Saled valt onder meer te denken aan campagnes met als doel het genereren van leads. We communiceren verschillende toepassingsmogelijkheden van LED verlichting richting verschillende doelgroepen en dit werpt duidelijk zijn vruchten af. Te denken valt aan campagnes gericht op beslissingsbevoegden van recreatieparken en campagnes gericht op beslissingsbevoegden binnen BOVAG-bedrijven. We proberen hen stapsgewijs bekend te maken met Saled, haar producten, de voordelen van het toepassen van LED verlichting en proberen hen tenslotte te bewegen tot het doen van een aanvraag voor meer informatie. Deze leads worden vervolgens opgevolgd door de accountmanagers binnen Saled.

Verder werken we ook intensief aan linkbuilding. Wanneer er verlichting is geplaatst binnen bijvoorbeeld een gemeente, proberen we ervoor te zorgen dat lokale media een bericht plaatsen met een link naar Saled. Dit voor een betere vindbaarheid binnen Google aan de ene kant, en een hogere naamsbekendheid in de betreffende regio aan de andere kant.

Alles van Saled moet hoogwaardigheid uitstralen, iets wat altijd in het achterhoofd zat en nog steeds zit bij het doen van campagnes voor Saled. 

Stef-de-Graaf-Saled

‘‘

Met een amateuristische
website en een slechte
vindbaarheid kom je als
bedrijf niet geloofwaardig
over wanneer je zegt dé
leverancier te zijn op het
gebied van LED
verlichting. LeadLogic
heeft ons enorm
geholpen om wat wij
beweren te zijn, ook
zodanig over te brengen
op de website.

Stef de Graaf – Eigenaar Saled

De resultaten

Van ieder halfjaar één offerteaanvraag via de website naar 3 offerteaanvragen per dag.

Het aantal websitebezoeken is met 290% toegenomen ten opzichte van de vorige website. 

Gehoord van een potentiële klant als resultaat van de nieuwe website en de bijbehorende campagnes: "Jullie organisatie ziet er zo professioneel uit, met jullie willen wij zaken doen". 

Wil jij ook een structurele
groei realiseren?