rietbeheer logo

Zonder rietbeheerders geen rietbeheer: de aanpak voor het werven van talent

“Het lijkt wel alsof er steeds minder mensen bereid zijn hun handen uit de mouwen te steken!” Dit gevoel leefde bij Jeroen van Rietbeheer nadat het ondanks meerdere advertenties gewoon niet meer lukte om geschikt personeel te werven. Vervelend, aangezien de vraag naar de diensten van Rietbeheer onverminderd blijft toenemen. Rietbeheer beheert zoals de naam al doet vermoeden rieten daken van particulieren om schimmel te voorkomen en daarmee de levensduur van de daken te verlengen. Veelal gaat Rietbeheer twee keer per jaar langs bij de klanten en zijn deze klanten over het algemeen enorm loyaal. Dus, hoe zorgen we nu voor nieuwe gemotiveerde rietbeheerders om de toenemende vraag aan te blijven kunnen? Wij hebben Rietbeheer geholpen.

De aanleiding

Rietbeheer houdt zich altijd aan zijn afspraken en ontzorgt de klant volledig in zijn onderhoud van het rieten dak. De klantvriendelijkheid, punctualiteit en professionaliteit van Rietbeheer zorgen ervoor dat klanten niet snel weggaan bij het bedrijf. Daarnaast zorgt positieve mond-tot-mondreclame steevast voor een nieuwe aanwas van klanten. Wat betreft nieuwe klanten zit het dus wel goed bij Rietbeheer, hier is daarom dan ook geen digital marketingcampagne voor nodig. Echter, wat betreft het aantrekken van personeel is een goed uitgedachte campagne zeker wél noodzakelijk. Dit blijkt enorm lastig te zijn en lukt niet voldoende met standaard advertenties in de lokale krant of via Google Ads. Daarom heeft Rietbeheer bij LeadLogic aangeklopt om na te denken over een sterke campagne die wél gaat resulteren in nieuwe medewerkers. 

“Wij zijn enorm blij met de aanpak van LeadLogic. Deze creatieve aanpak werkt gewoon goed bij het vinden van nieuw personeel.” 
Jeroen van Spijk – Eigenaar Rietdekkersbedrijf Rietbeheer

De aanpak van LeadLogic

Aangezien het traditionele werven niet meer bleek te werken, hebben we gekozen voor een creatieve en opvallende aanpak. We hebben binnen Facebook Ads sterke advertenties opgezet: zowel tekstadvertenties als advertenties met een video. We hebben deze advertenties vrij breed gericht op personen in de omgeving Ermelo tussen de 18-25 jaar oud zonder hoge opleiding. Dit profiel past namelijk bij de kandidaat waar Rietbeheer naar op zoek is. 

Vervolgens verwijzen deze advertenties niet naar een traditionele vacature. Nee, deze advertenties hebben we laten linken naar een quickscan. In deze quickscan van slechts één minuut wordt de kandidaat een aantal vragen gesteld om te ontdekken of rietbeheer iets kan zijn voor de persoon in kwestie. Is dit het geval, dan vragen we aan het einde van de quickscan laagdrempelig om de contactgegevens om zo met de kandidaat in contact te kunnen komen. 

Een cv of uitgebreide motivatiebrief is bij Rietbeheer dus zeker niet nodig, een voldoende score in de quickscan is genoeg om met het bedrijf in contact te treden. Vervolgens neemt Jeroen persoonlijk contact op met de kandidaat om te kijken of er een match is tussen beide partijen. 

rietbeheer advertentie
“LeadLogic heeft gezorgd voor een strakke campagne die vele malen beter werkt dan hoe we het eerder hebben geprobeerd.” 
Jeroen van Spijk – Eigenaar Rietdekkersbedrijf Rietbeheer

De resultaten

17.600 bereikte personen 
in de regio Ermelo.

18 voltooide quickscans met potentieel nieuwe medewerkers. 

De campagne heeft geresulteerd in 5 concrete sollicitaties

Paul Leune

Paul Leune

Kun jij net als Rietbeheer ook hulp gebruiken bij het vinden van goed personeel? Neem dan vandaag nog contact op met Paul voor een vrijblijvend gesprek.