Potentiële klanten verkeren bij GrootJebbink nooit meer in een dode hoek​

Bij GrootJebbink wordt iedere dag met passie gewerkt aan het verbeteren van de veiligheid op en rond voertuigen. Te denken valt dan bijvoorbeeld aan achteruitrijlampen, camerasystemen en weegsystemen. Met deze producten bedient GrootJebbink onder andere de transportsector, de wegenbouw en de hulpdiensten. Kort gezegd, de organisatie richt zich op branches waarin veiligheid op en rond de voertuigen van cruciaal belang is. Maar, hoe bereik je op een creatieve en effectieve manier de beslissingsbevoegden in deze branches? LeadLogic heeft GrootJebbink geholpen.

De aanleiding

Voorheen lag wat betreft marketing de focus bij GrootJebbink veelal op offline activiteiten zoals het maken van brochures en het deelnemen aan beurzen. Echter, de afgelopen jaren is GrootJebbink zich steeds meer gaan focussen op haar online activiteiten. Niet zonder succes, er kwamen gestaag offerte aanvragen binnen van mensen die vanuit de zoekmachines op de website waren beland.

Toch ontstond er na verloop van tijd het idee dat het plafond was bereikt aangezien er geen verdere stijging meer waarneembaar was. Intern was er de indruk dat er op het gebied van digital marketing echt nog wel meer uit te halen viel. Maar hoe? Het ontbrak binnen de organisatie zowel aan voldoende capaciteit als aan expertise op dit gebied. Dit was vervolgens dan ook de reden dat LeadLogic werd ingeschakeld voor het inzetten van gerichte en creatieve campagnes op de doelgroepen van de organisatie. Dit om deze doelgroepen binnen verschillende branches uiteindelijk te overtuigen van de voordelen die de producten van GrootJebbink hen te bieden hebben.

johan kornet foto

‘‘

LeadLogic heeft echt
kennis van zaken en gaat
met trainingen verder
dan alleen het uitvoeren
van campagnes. Ze
betrekken de hele
organisatie bij wat ze
doen en zo vergaren
wij intern steeds meer
kennis over online
marketing.

Johan Kornet –
Marketingcoördinator GrootJebbink

grootjebbink-header-2

De aanpak

Allereerst hebben we vanuit LeadLogic een onderzoek gedaan naar de doelgroepen van GrootJebbink. Wie is er binnen de verschillende branches beslissingsbevoegd en op wie moeten we ons dus gaan richten? Daarnaast hebben we gekeken naar het onderscheidende vermogen van GrootJebbink. Dit om te ontdekken wat we duidelijk dienen te gaan communiceren richting potentiële klanten. Nadat deze essentiële informatie duidelijk in kaart was gebracht, konden we verder met gerichte campagnes en overige marketingactiviteiten. 

Om de verschillende doelgroepen te bereiken hebben we voornamelijk gebruik gemaakt van LinkedIn. Dit platform biedt namelijk de mogelijkheid om je te richten op personen met een bepaalde functietitel, iets wat in dit geval erg belangrijk was. Dit is dan ook de reden dat we LinkedIn voor meer B2B-opdrachtgevers inzetten om hun doelgroep(en) te bereiken. 

Binnen LinkedIn hebben we de doelgroep na de kennismaking gestimuleerd om een quickscan in te vullen om zo op een relatief laagdrempelige manier in contact te komen met potentiële klanten. Na het invullen van deze quickscan kreeg de potentiële klant te zien welke upgrade bij zijn of haar voertuig past. Binnen GrootJebbink kon deze lead vervolgens worden opgevolgd. Om de organisatie mee te nemen in hoe je dit platform commercieel effectief inzet, hebben we op locatie een LinkedIn training verzorgd. 

Naast de campagnes binnen LinkedIn hebben we ook een SEO-analyse uitgevoerd. Dit mede gezien het feit dat de meeste offerte aanvragen uit organisch (gratis) verkeer kwamen vanuit de zoekmachines. Met deze analyse zouden we dus te weten komen of en hoe er nog extra winst viel te behalen op dit gebied. Eén van de meest belangrijke conclusies om substantieel stappen te zetten met betrekking tot de vindbaarheid binnen de zoekmachines: een totaal nieuwe website. Dit aangezien de verouderde website simpelweg te veel beperkingen opleverde voor belangrijke optimalisaties. Inmiddels is er al hard gewerkt aan de nieuwe website door onze partner Draad en hopen we dat deze website in september 2020 wordt gelanceerd. 

Tot slot, en misschien wel de leukste en meest creatieve campagne, hebben we account based marketing ingezet in de vorm van videokaarten. Deze hebben we ingezet ter promotie van het Pfreundt weegsysteem richting een selectie organisaties. Beslissingsbevoegden ontvingen een persoonlijke videokaart van GrootJebbink met daarin de verwijzing naar een pagina zoals deze. Dit bleef niet zonder resultaat, ontvangers reageerden uiterst enthousiast en een nieuwe opdracht was al snel geboren!

johan kornet foto

‘‘

Wij zochten naar een
lokale partij waar snel
mee valt te schakelen,
die partij hebben we naar
alle tevredenheid
gevonden in LeadLogic.

Johan Kornet –
Marketingcoördinator GrootJebbink

De resultaten

Gerichte campagnes op de beslissingsbevoegden hebben geresulteerd in kwalitatief hoogstaande leads.

De naamsbekendheid van GrootJebbink en het bijbehorende websiteverkeer is substantieel gestegen.

De videokaart heeft al snel geresulteerd in een mooie opdracht en enthousiaste reacties van ontvangers.

Wil jij ook een structurele
groei realiseren?