Cruisend naar online succes in de wondere wereld van adembenemende vergezichten ​

Cruise Travel is de grootste cruisespecialist van Nederland. Bij het bedrijf heeft de klant de keuze uit 20 rederijen en meer dan 200 schepen van drie tot zes sterren. Cruise Travel heeft het doel om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van een zorgeloze cruise. Maar hoe zorgen we er nu voor dat de klant de website van Cruise Travel weet te vinden in deze competitieve markt?
1077140

De aanleiding

Bij Cruise Travel was het op online gebied allemaal erg generiek. Zo draaiden er weinig doordachte social media en Google Ads campagnes en de prestaties werden weinig tot niet gemeten. Het bedrijf werkte voorheen met partijen die niet mee keken naar zowel de website als de bedrijfsvoering van Cruise Travel en dus simpelweg uitvoerde wat er gevraagd werd. Dit terwijl Cruise Travel op zoek was naar een stukje expertise op online gebied en een partner om mee te sparren. Er was online expertise gewenst bij het opzetten van en de migratie naar een nieuwe website. Dit om vervolgens samen in te gaan zetten op een meetbare en succesvolle leadgeneratie. Deze online expertise vond Cruise Travel bij LeadLogic. 

CruiseTravel logo
0-2

‘‘

Van de drie partijen waar
ik mee heb gesproken
kreeg ik bij LeadLogic
direct al verreweg het
beste gevoel. De klik
was er al direct en ik had
de indruk dat zij
Cruise Travel oprecht
wilden laten groeien.

Chris Mulder – Eigenaar Cruise Travel

De aanpak

De aanpak van LeadLogic gedurende het eerste jaar van de samenwerking valt bij Cruise Travel onder te verdelen in de volgende fasen: stabiliseren, begeleiden en optimaliseren. 

Stabiliseren: allereerst was het zaak om te helpen bij de ontwikkeling van de nieuwe website en te zorgen voor een naadloze transitie vanuit de oude website. Verder valt onder deze stap het volledig meetbaar maken en het continueren van lopende campagnes.

Begeleiden: de uitvoering die in de stabilisatie fase nog voornamelijk bij LeadLogic lag, werd in deze fase overgedragen naar de interne medewerkers van Cruise Travel. Dit door hen op locatie al het benodigde te leren op het gebied van online marketing. 

Optimaliseren: binnen de huidige fase wordt voornamelijk gewerkt aan het zetten van de volgende stappen op de website zoals het genereren van relevante content wat de vindbaarheid verhoogt, streven naar een hogere efficiëntie op het gebied van bijvoorbeeld Google Ads, conversie-optimalisatie en het verbeteren van het campagnematig werken. Verder valt bijvoorbeeld te denken aan het inzetten van nieuwe tools met de mogelijkheid tot personalisatie. Kortom, de basis staat waardoor de focus nu ligt op het optimaliseren en bijsturen. 

0-2

‘‘

LeadLogic denkt altijd
vanuit de klant mee op
strategisch niveau in
in plaats van simpelweg
campagnes uit te voeren.
Laatstgenoemde heb ik
bij andere partijen vaak
meegemaakt. LeadLogic
is oprecht en durft ook
aan te geven wanneer ik
volgens hen een bepaalde
campagne beter niet
kan doen.

Chris Mulder – Eigenaar Cruise Travel

De resultaten

In samenwerking met LeadLogic is de magische grens van 1000 leads per maand bereikt.

Het organische zoekverkeer is sinds de samenwerking al gestegen met 95% en is nog steeds stijgende.

Een volledig inzicht in conversies en resultaten van alle online activiteiten van Cruise Travel.

Wil jij ook een structurele
groei realiseren?