Richting een platform over erven en nalaten waar de particulier niet omheen kan

Bij het afwikkelen van een nalatenschap of het bedenken van hoe je wilt nabestaan, komt het één en ander kijken. Voornamelijk bij het afwikkelen van een nalatenschap hebben de naasten behoefte aan een fijne en gestroomlijnde afwikkeling. Tot voor kort was de informatie omtrent erven beperkt en verspreid over het internet. De mensen achter Allesovererven.nl vonden dat dit anders moest. Zij besloten daarom een platform te starten waar alles ronom erven wordt beschreven met de mogelijkheid voor de particulier om direct in contact te treden met een geschikte specialist.

De aanleiding

Na het uitvoeren van marktonderzoek werden de zelf opgedane inzichten door de oprichters bevestigd: we moeten een platform gaan beginnen waar we de particulier voorzien van alle informatie geïntegreerd op één plek. Het idee was er maar toen kwam het aan op de uitvoering. Hoe zet je zo’n platform op? Hoe gaan mensen ons platform vervolgens vinden? Kortom, er was een partij nodig die het platform zou kunnen opzetten en vermarkten. Uiteindelijk kwamen de oprichters van het platform uit bij LeadLogic voor het vermarkten van het platform. Voor de ontwikkeling van het platform is de hulp ingeschakeld van onze partner Draad, die gespecialiseerd is in het bouwen van websites. Uiteindelijk is het doel om van Allesovererven.nl de Funda van het erven en nalaten te maken. Hét platform over erven en nalaten waar de particulier niet meer omheen kan. Wij hebben Allesovererven.nl geholpen bij het realiseren van deze uitdagende doelstelling. 

logo allesovererven
foto marije

‘‘

Het spreekt me aan dat
LeadLogic altijd met
beide beide voeten op
de grond blijft staan.
Veluwse nuchterheid,
verstand van zaken
en altijd een kritische
blik met het vizier op
verdere groei.

Marije de Rooij-Stevenhaagen – Familie-adviseur en -mediator en partner bij AllesOverErven

stijging organische sessies allesovererven.nl

De aanpak

Nadat de nieuwe website live stond, zijn wij begonnen om het platform goed in de markt te zetten. Allereerst heeft LeadLogic gezorgd dat het platform goed meetbaar zou zijn. Dit om er zo voor te zorgen dat alles wat we zouden doen, geëvalueerd en waar nodig bijgestuurd zou kunnen worden. 

Vervolgens is er hard gewerkt om de pagina’s, die door experts zijn geschreven, volledig SEO-proof te maken. Dat wil zeggen, de pagina’s zijn dusdanig geoptimaliseerd zodat deze goed vindbaar zijn binnen de zoekmachines. Immers, het platform moet vanzelfsprekend wel gevonden worden om van toegevoegde waarde te kunnen zijn. 

De meeste focus is tijdens het traject gegaan naar het creëren van organische (gratis) content gedreven vindbaarheid binnen de zoekmachines. Vindbaarheid van bijvoorbeeld een pagina over ‘Erfbelasting betalen over mijn kindsdeel‘. Dit om tegen relatief lage kosten zoveel mogelijk verkeer te genereren naar de website met conversies als wenselijk gevolg. Een conversie bestaat in dit geval uit een particulier die contact opneemt met een specialist. Naast het ideële doel, mensen helpen bij het maken van weloverwegen keuzes omtrent erven, is dit het commerciële doel van het platform. 

Verder kijken we continu naar de vindbaarheid van pagina’s en het gedrag van de bezoekers op de website om steeds te blijven optimaliseren op meerdere fronten. Onze aanpak blijkt effectief zoals onderstaand wordt weergegeven. Door de sterke en diepgaande content in combinatie met een gedegen technische aanpak, weten steeds meer particulieren de website van Allesovererven.nl te vinden. 

foto marije

‘‘

De mensen binnen
LeadLogic zijn
pragmatisch,
toegankelijk en komen
hun afspraken na.

Marije de Rooij-Stevenhaagen – Familie-adviseur en -mediator en partner bij AllesOverErven

De resultaten

Op relatief veel zoekvragen verschijnt Allesovererven.nl inmiddels bovenaan in de zoekmachines.

Binnen een jaar tijd van slechts 500 maandelijkse bezoekers naar bijna 9000 bezoekers per maand.

Een structurele maandelijkse stijging van het aantal contactaanvragen met specialisten.

Wil jij ook een structurele
groei realiseren?