De weg naar online zichtbaarheid bij Adventure Veluwe

Adventure Veluwe organiseert de leukste uitjes voor jong en oud en streeft naar het creëren van een onvergetelijke ervaring. Maar, om deze uitjes te kunnen organiseren is het van belang dat Adventure Veluwe online gevonden wordt en mensen bekend geraken met wat het bedrijf doet. Hoe pak je zoiets aan?

De aanleiding

Wat doet Adventure Veluwe? Waar staat Adventure Veluwe voor? Vragen die veel potentiële klanten niet konden beantwoorden. Dit bleek uit het lage aantal en de vaak kwalitatief slechte offerteaanvragen. Dit was dan ook de reden dat Adventure Veluwe op zoek was naar een partner. Een partner die alle online activiteiten zou kunnen verzorgen om de antwoorden op deze vragen duidelijk te communiceren richting potentiële klanten. Een partner die hen volledig zou ontzorgen op het gebied van ´online´. Dit zodat zij zich zouden kunnen blijven focussen op waar zij goed in zijn, namelijk het organiseren van onvergetelijke uitjes.

Foto Alex Adventure Veluwe

‘‘

LeadLogic denkt met
ons mee en zet altijd net
even dát stapje extra om
ons te helpen groeien.

Alex Kaper – Eigenaar Adventure Veluwe

De aanpak

De website was grondig aan vernieuwing toe. We zagen sterk dat deze nog was ingericht op het afgeven van een vrijblijvend visitekaartje en niet op het genereren van aanvragen. Op de website hebben we de beleving doorgevoerd die men ervaart bij Adventure Veluwe. Daarnaast hebben we om de klant duidelijk te maken wat Adventure Veluwe doet, de activiteiten duidelijk uitgelicht. Vervolgens hebben we een gestructureerde Google Ads campagne opgezet die naadloos aansluit op de klantvraag en de landingspagina’s op de website. Om leads te genereren hebben we diverse losse campagnes opgezet. De leukste en meest succesvolle campagne was zonder twijfel ‘Win het leukste kinderfeestje van Nederland’. 

Campagne ‘Win het leukste kinderfeestje van Nederland’​​

Opgehaald en thuisgebracht worden met een limousine, met elkaar genieten van taart en een lastig dossier oplossen in de kinder escaperoom.
Kortom, het leukste kinderfeestje van Nederland.

Het doel van deze campagne via Facebook was het genereren van kwalitatieve leads voor Adventure Veluwe. De campagne was gericht op ouders van kinderen in de regio Harderwijk. Hoe zijn de leads verzameld? Om kans te maken moesten ouders zich voor hun zoon of dochter inschrijven voor de nieuwsbrief en de naam en geboortedatum van het kind opgeven. Dit werd massaal gedaan waardoor de campagne een groot succes werd. Zo heeft de campagne honderden verrijkte leads opgeleverd die vervolgens hebben geresulteerd in diverse boekingen in de rest van het jaar. 

De resultaten

Een stijging van 560% in het aantal maandelijkse bezoekers van de website.

Een stijging van 390% in het aantal offerteaanvragen per maand.

Ruim één op de drie mensen in de regio noemt nu Adventure Veluwe wanneer wordt gevraagd naar een bedrijf om een uitje te organiseren.

Wil jij ook een structurele
groei realiseren?