Met de billen bloot
We hebben er alles aan gedaan om jou te bereiken. Echt alles. Verdorie, dat was nog best wel wat werk zeg. We gaan met de billen bloot, want dit hebben we allemaal voor je gedaan: (wees niet bang, we laten niet echt onze blote billen zien, dus scroll gerust door).
Opvallen
Als online marketeer werken in 2020, dat zijn mooie tijden. Wij lopen zelf bijna naast onze schoenen, want ook onze medewerkers worden veel benaderd door recruiters. Er is altijd ergens anders wel een mooiere baan bij een toffer bureau met een gazon vol groener gras. We moesten iets doen om op te vallen voor J O U. Daarom besloten we het juist niet mooier te maken dan het is. Want dat doen alle bureaus toch al?!

Fases
We hebben zes weken campagne gevoerd aan de hand van een interactieve campagnestrategie vol specifieke doelgroepen, uit- en insluitingen en retargeting. Zo hebben we bijvoorbeeld binnen Facebook en Instagram bewust video ingezet om interactie te kunnen retargeten. Op deze manier konden we (latente) werkzoekenden door de verschillende fases van de funnel navigeren en de content right-on-time leveren. Daarnaast hebben we onze artikelen persoonlijk gepost op LinkedIn, om ons persoonlijke netwerk extra kennis te laten maken met LeadLogic. Dat laatste heeft er toe geleid dat één van onze posts viraal is gegaan en voor een groot deel van het bezoek heeft gezorgd. De kans is groot dat dit ook voor jou het begin was van onze kennismaking. Bij het opzetten van de verschillende fases hebben we ons eigen LeadLogic groeimodel geïmplementeerd:
De kennismaking
Door op te vallen en te sturen op herkenning.
Overweging
Sturen op overweging en LeadLogic als bureau naar voren brengen.
Intentie
Tijd voor conversies, tijd voor het inplannen van koffiegesprekken.
Tijdens de campagnestrategie ben je ingedeeld in verschillende doelgroepen; of je viel onder de hoofd- focus of subdoelgroep verklappen we pas tijdens onze kennismaking ;-).
Kanalen
We wilden je bereiken, zonder irritant te zijn. Daarom gebruikten we verschillende fases, op verschillende kanalen. Per fase dezelfde boodschap, maar aangepast op het kanaal. We probeerden je te bereiken via Instagram, Facebook en LinkedIn. Op basis van specifieke targeting en retargeting op interactie en bezoek. Zo stuurden we op een optimaal bereik en waren we hopelijk niet irritant vaak in beeld. Tenminste, we stuurden op een frequency cap van 5. Is dat dan wel of niet irritant?Â
Doelen
We wilden op een leuke en laagdrempelige manier aanwezig zijn en opvallen tussen al die andere bureaus die ook mensen zoals jij zoeken. Bij succes moeten we de komende weken non-stop koffiedrinken, maar dat is ok.
We kunnen wel wat cafeïne aan en we kunnen ook meerdere junior, medior en senior marketeers gebruiken, we groeien namelijk goed door de laatste tijd! Lang leve onze goede resultaten, de hoogconjunctuur van de economie en onze acquisitiemotor ;-).Â
Kan jij dit beter?
Vind jij dit een campagne van niks en kan jij dit beter? Dan bieden we gelijk een contract aan zonder enige kennismaking ;-). Haha nee, zover gaan we niet, maar we zijn benieuwd naar jouw opinie over onze aanpak! Dan bespreken we dit tijdens een kop koffie. Maken we meteen kennis.
Want dat is ons einddoel. In gesprek komen met junior, medior en senior marketeers. Tot snel!
Koffie doen?
Klik of tik op de WhatsApp button en stuur Paul direct een berichtje.
Klik of tik op de LinkedIn button en stuur Paul direct een berichtje.
Ouderwets mailen mag natuurlijk ook, klik of tik op de button of mail naar: paul@leadlogic.nl
Bellen
Klik of tik op de bel button of bel naar: 06-12239406.
Aangetekende brief
Harderwijkerweg 141, 3852 AB, Ermelo.
Rooksignalen
Moet hij van hoesten dus laat maar achterwege.
TikTok
Nog niet actief (is deze dertiger te oud voor).