Waarom de kwaliteit en niet de kwantiteit van leads moet tellen

Waar Adventure Veluwe in 2015 nog onbekend was voor de meeste mensen in Harderwijk en omstreken, wordt Adventure Veluwe nu door ruim 1 op de 3 mensen genoemd. Tijdens de groei van Adventure Veluwe, zowel on- als offline, ontstond er een stijging van 390% in het aantal offerteaanvragen per maand. Maar, waren dit wel de juiste offerteaanvragen? Het antwoord: nee. Meer aanvragen betekent niet altijd meer opdrachten. Met een aantal aanpassingen in de campagnes en op de website komen er in verhouding minder aanvragen binnen, maar worden die veel vaker omgezet in een opdracht. Benieuwd welke aanpassingen er zijn gedaan?
Lees snel verder!

De aanleiding

Adventure Veluwe adverteerde op termen zoals ‘Dropping Veluwe’ en pushte hierbij direct op een offerteaanvraag. Dit leverde aardig wat aanvragen op, maar niet altijd de juiste. Met een aantrekkelijke landingspagina en allerlei toegevoegde knoppen om bijvoorbeeld een brochure te downloaden, is het niet heel moeilijk om leads te genereren. Echter waren de leads voor een deel van lage kwaliteit. De hoeveelheid offerteaanvragen vertelde dan ook niets over de uiteindelijke resultaten. Dit is de aanleiding geweest voor de aanpassingen die wij zowel in de campagnes als op de website hebben gedaan.

‘De hoeveelheid offerteaanvragen vertelde niets over de uiteindelijke resultaten.’

 

Alex Kaper – Eigenaar Adventure Veluwe

‘De hoeveelheid offerteaanvragen

 

vertelde niets over

 

de uiteindelijke resultaten.’

 

Alex Kaper –

 

Eigenaar Adventure Veluwe

De aanpassingen

Veel beter is het volgens ons om in te spelen op de verschillende fases vanuit ons groeimodel en eerlijk te communiceren en te inspireren over wat een potentiële prospect wel en niet kan verwachten. 

De prijzen werden bijvoorbeeld niet op de landingspagina’s benoemd, waardoor er veel aanvragen binnenkwamen met de vraag welke prijzen gehanteerd worden. 

We zijn gaan werken aan campagnes die inspelen op de overwegingsfase door bezoekers het complete aanbod te laten zien. Dit doen we zowel door de prijzen en locaties helder te communiceren als door gebruik te maken van retargeting. Veel mensen die een bedrijfsuitje organiseren bevinden zich in de overwegingsfase en bezoeken bijvoorbeeld de pagina over de dropping op de Veluwe. Deze mensen worden getarget en ook in deze fase wordt transparant gecommuniceerd wat de prospect kan verwachten. Het is nu veel duidelijker wat Adventure Veluwe te bieden heeft. 

De resultaten

Een daling van 50% in het aantal offerteaanvragen.

Meer tijd om de juiste aanvragen op te volgen. 

Een stijging van 150% in het percentage van offerteaanvragen die worden omgezet in opdrachten.

Wilt u net als Adventure Veluwe ook kwalitatieve leads? Neem dan vandaag nog contact op met Jeroen voor een vrijblijvend gesprek.

Jeroen Bos
06-29055461 

Wilt u net als Adventure Veluwe ook kwalitatieve leads? Neem dan vandaag nog contact op met Jeroen voor een vrijblijvend gesprek.