Bij LeadLogic draait alles om groei. Het online marketingbureau werkt voor ruim honderd opdrachtgevers met groeiambitie. Door de expertise op digital marketing, dragen zij bij aan hun bedrijfsgroei. Ook intern is er volle focus op groei voor de eigen marketeers. Ze hebben zelfs één dag in de week de tijd om enkel en alleen aan ontwikkeling te werken.
Die groei is niet ongemerkt gebleven, want LeadLogic behoort voor het tweede jaar op rij tot de groep snelst groeiende bedrijven van Nederland. Die groei kan alleen door een vast team van goede medewerkers, maar komt voor een deel ook door de inzet van Willeke. Zij is in haar functie als Senior Marketeer al vier jaar betrokken binnen de organisatie op het gebied van strategie, innovatie en coaching.
Méér dan LeadLogic
Willeke is al mede-eigenaar van Buro Aangenaam. Een apart marketingbureau met de focus op employer branding dat vorig jaar is opgericht door Willeke, Paul en Jeroen. Dat vraagstuk kwam onder andere vanuit LeadLogic. Steeds vaker kwam de vraag om ook in te zetten op arbeidsmarktcommunicatie en vacaturemarketing. Omdat dit een apart specialisme is, hebben zij bewust voor focus in de vorm van een nieuw marketingbureau gekozen.
Twee organisaties met aparte communicatie naar buiten, maar één club mensen intern. Want of de medewerker nu bij LeadLogic of Buro Aangenaam op de loonlijst staat; iedereen ziet elkaar als collega’s. Het specialisme verschilt, maar het zijn allemaal marketeers in hart en nieren. De collega’s helpen elkaar met hun expertise en trekken zelfs samen op bij opdrachtgevers.
Omdat dit zo goed werkt, werkt LeadLogic achter de schermen aan één employer brand. Met dit merk als kapstok, kan er in de toekomst nog een nieuw marketinglabel worden gelanceerd en vallen de eigen softwarelabels beter op hun plek.
Vier kapiteinen op één schip
Waar Willeke erbij komt bij LeadLogic, wordt Lammert mede-eigenaar van Buro Aangenaam. Zo hebben zij als vier eigenaren dezelfde focus en betrokkenheid met ieder een eigen verantwoordelijkheid. De een heeft meer focus op personeel, er is focus op efficiëntie en groei, de ander richt zich op new business en weer de ander is bezig met interne innovaties. Zo hebben zij alle vier hun eigen expertise en houden ze elkaar ontzettend scherp. Twee eigenschappen hebben ze (gelukkig) alle vier: een commerciële drive en oog voor het team. Want als hun collega’s het naar hun zin hebben, hebben zij dat ook.
De toekomst
De groeiambitie steekt Willeke niet onder stoelen of banken. Zij vertelt: ‘’We willen zo groot mogelijk worden als marketingbureau. Niet het grootst, maar zo groot mogelijk.’’ Ze geeft aan dat ze alleen kunnen doorgroeien als de kwaliteit op marketinggebied en werkgeluk gewaarborgd wordt. Dit betekent voor haar groeien met de juiste medewerkers en de juiste opdrachtgevers. ‘’We hebben een geweldig fijn team en een hele mooie vaste groep opdrachtgevers, dus een ijzersterke basis voor verdere groei’ sluit Jeroen af.