Maak kennis met Timo - Junior Marketing Consultant bij LeadLogic

Timo Verbeek headshot
Timo Verbeek
Junior digital marketing consultant
3 min
12 apr 2023
thumbnail Maak kennis met Timo - Junior Marketing Consultant bij LeadLogic

Van het bezoeken van open dagen op het mbo tot het behalen van een bachelor aan de kunstacademie, van een tussenstop aan de universiteit naar een baan in marketing. Hoe, wat en waarom? In deze welkomsblog zal ik het je uitleggen.

Even voorstellen

Hola! Ik ben Timo Verbeek en ik ben trots om geboren en getogen te zijn in Harderwijk. Ik ben 23 jaar oud en dit is kort samengevat hoe ik Junior Marketing Consultant ben geworden bij LeadLogic en Employer Brand Marketeer bij Buro Aangenaam.

Zoektocht

Wat te doen na de middelbare school? Dit is een vraag die voor velen van jullie bekend zal zijn. Na het afronden van het atheneum was het voor mij heel duidelijk: ik wilde dj worden. De combinatie van keyboardlessen, het aanleren van muziekproductie via YouTube-filmpjes en de opkomst van EDM leidde tot een obsessie dat ik per se naar de Herman Brood Academie moest, waar Martin Garrix een paar jaar eerder was afgestudeerd. Na dit te hebben overwogen en de hype-trein te hebben verlaten, koos ik voor de opleiding Kunst & Economie aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Tijdens de vier opvolgende jaren mengde mijn passie voor creativiteit zich geleidelijk met mijn interesse in bedrijfskunde.

Wat te doen na je vervolgopleiding? Na het afronden van mijn bachelor stond ik opnieuw voor een keuze. Ik besloot om een extra minor in bedrijfskunde te volgen aan de Universiteit van Amsterdam. Na ook dit te hebben afgerond, was er geen ontkomen meer aan: ik moest het werkveld in.

"Van het bezoeken van open dagen op het mbo tot het behalen van een bachelor aan de kunstacademie, van een tussenstop aan de universiteit naar een baan in marketing."
https://leadlogic.ams3.digitaloceanspaces.com/ef96e09733b1f391c2986bd6aefbf43b.jpg headshot
Timo Verbeek
Junior digital marketing consultant

Waar te solliciteren? Ik probeerde dit vraagstuk op te lossen met vele bakken koffie bij verschillende partijen. Het kennismakingsgesprek met Jeroen, een van de eigenaren van LeadLogic en Buro Aangenaam, gaf echter het beste gevoel qua koffiekwaliteit, gespreksstof en klik. De volgende stap was de case. Elke potentiële medewerker draait namelijk een ochtend mee op de zaak, waarin diegene een marketingcasus voorgeschoteld krijgt. Dit is heel prettig om twee redenen. Ten eerste kun je direct kennismaken met het team en de werksfeer proeven. Is het echt zo leuk als op de sociale media wordt uitgelicht? Ten tweede kun je de organisatie direct laten zien wat je in huis hebt. Mijn marketingkennis reikte niet tot aan de hemel, maar met een flinke dosis creativiteit kon ik toch mezelf bewijzen.

Eerste indruk

Inmiddels draai ik al twee maanden mee bij LeadLogic en Buro Aangenaam, waarin ik volledig ondergedompeld ben in de wereld van online marketing. Tijdens deze periode heb ik een mooi vast klantenbestand weten op te bouwen en heb ik via mijn ontwikkeltijd de ins en outs van o.a. Marketing Automation en meerdere opkomende AI-tools geleerd. Ik ben erg blij dat ik voor deze twee werkgevers aan de slag kan gaan, wat me de kans geeft om mijn vaardigheden verder te ontwikkelen en nog meer ervaring op te doen in de marketingwereld.

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws