Werken met een extern bureau is voor veel organisaties misschien best spannend. En dat snappen we. Je pompt geld in je marketingactiviteiten terwijl er een paar (honderd) kilometer verderop iemand bepaalt wat daarmee gebeurt. Maar wacht, want dit is niet hoe het bij ons gaat. Hoe wij als extern bureau onze opdrachtgevers betrokken houden? Je leest het in dit blog.
Op locatie
Eén van onze belangrijkste manieren om de betrokkenheid hoog te houden is dat we bij onze opdrachtgever op locatie werken. Als daar tenminste ruimte voor is. Zo niet, dan mag de opdrachtgever ook bij ons op kantoor komen werken. Het grootste voordeel van werken op locatie? Dat zijn dan toch wel de korte lijntjes. Even snel een nieuwe advertentie afstemmen of een nieuwe afbeelding voor op de homepage. Op deze manier kunnen wij mega efficiënt werken en weet de opdrachtgever ook exact waar wij mee bezig zijn.
Daarnaast is het gewoon fijn dat de opdrachtgever één vast aanspreekpunt heeft en niet 10 verschillende consultants die allemaal voor hem aan het werk zijn. Zo bouw je sneller een (vertrouwens)band op met elkaar wat ook weer resulteert in een fijne samenwerking. En tsja, werken op locatie is ook gewoon véél gezelliger dan een wekelijks bijpraatmoment via de telefoon, toch?
Rapporteren
Misschien voordehandliggend om te rapporteren aan opdrachtgevers, maar dit is op wel 100 manieren in te vullen. Alleen een screenshot van de data sturen is natuurlijk erg makkelijk, maar dat zegt de opdrachtgever meestal niks. Het is veel waardevoller om de opdrachtgever mee te nemen in de resultaten, dit door te vertalen naar de organisatiedoelstellingen en daaruit conclusies te trekken.
Hoe dit bij ons gaat? Maandelijks sturen wij een uitgebreide uitleg over de data naar al onze opdrachtgevers. Daarnaast laten we ook wekelijks weten welke werkzaamheden zijn uitgevoerd en wat de planning is voor de week erop. Naast deze rapportages evalueren we ieder kwartaal over de gerealiseerde groei en de plannen voor het volgende kwartaal. Dusja, als je samenwerkt met LeadLogic verwachten we ook dat je tijd vrij maakt voor ons. Zo houden we elkaar betrokken!
9+ momenten
Waarschijnlijk zegt de term 9+ momenten je niks. Voor ons is het een cruciaal element om de betrokkenheid hoog te houden. Wat we ermee bedoelen? We vieren alle bijzondere momenten met onze opdrachtgever. Is de nieuwe website live? Taart! Baby geboren? Wij sturen een lief knuffeltje. Of soms zomaar een browniebox, omdat we zo blij zijn met de waardevolle samenwerking. Als je maar zo ‘doordendert’ en de successen niet viert, lijkt het werk ook veel minder impactvol. Terwijl we écht mooie dingen doen voor onze opdrachtgevers. Op deze manier houden we de opdrachtgevers betrokken, maar hebben we zelf ook nog meer plezier in ons werk! Win-win.
Al deze bovenstaande zaken bij elkaar maken dat wij voor veel opdrachtgevers al jaren mogen werken. We pakken ons eigen bakje koffie als we op locatie werken, want ook dat kantoor voelt als thuis. De vertrouwensband tussen bureau en opdrachtgever is zo ontzettend belangrijk voor een duurzame samenwerking.
Heb jij interesse om een duurzame samenwerking aan te gaan met ons? Laten we eens kennismaken onder het genot van een bakje koffie. Dan kijken we wat we voor elkaar kunnen betekenen. Tot snel?