Dit is wat adverteren jou kan opleveren.

Je ontkomt er tegenwoordig bijna niet meer aan, online adverteren. Je concurrenten doen het, de fietsenmaker op de hoek van de straat en waarschijnlijk zelfs de bakker. Dit is natuurlijk niet zonder reden. Online adverteren brengt een hoop voordelen met zich mee. Lijkt het je interessant en twijfel je of je er zelf mee wil beginnen? We leggen je uit wat online adverteren voor jou kan bereiken.

LeadLogic online marketing - Online adverteren
LeadLogic online marketing - Online adverteren

De verschillende doelen van online adverteren

Als organisatie stel je hoogstwaarschijnlijk online marketingdoelstellingen op. Zo niet, zou je hier nu meteen mee aan de slag moeten gaan. Aan de hand van deze doelstellingen kun je gaan bepalen hoe je online adverteren in wil zetten.  Hieronder worden een aantal belangrijke doelen benoemd waarvoor je online advertenties in kan zetten.

01.

Naamsbekendheid
creëren.

Online adverteren kan een heel goed middel zijn om je naam bekend te maken. Het is mogelijk advertenties zo in te stellen dat ze door zoveel mogelijk mensen gezien worden, ongeacht hun koopintentie. Dit er dus voor zorgen dat je snel naamsbekendheid creëert binnen je doelgroep.

02.

Potentiële klanten
beïnvloeden.

Potentiële klanten lopen doorgaans een beslissingsproces door voordat ze overgaan tot een aankoop. Tijdens dit proces wil je deze potentiële klanten natuurlijk beïnvloeden om ervoor te zorgen dat ze jou gaan overwegen. Door gebruik van online advertenties zorg jij ervoor dat je aanwezig bent in de oriëntatiefase en dat ze jou overwegen bij de aankoop. Om autoriteit uit te stralen in deze fase kan het adverteren van klantcases en blogs ook goed werken.

03.

Leads en sales
genereren.

Uiteindelijk wil je natuurlijk meer verkoop gaan realiseren. Om dit voor elkaar te krijgen moet je je doelgroep over de streep zien te krijgen. Met advertenties kun retargeting inzetten. Klinkt misschien wat ingewikkeld, maar is eigenlijk heel simpel. Je kunt bezoekers van je website opdelen in verschillende groepen. Vervolgens kun je deze groepen een specifieke advertentie laten zien. Een groep die bijvoorbeeld drie keer je website heeft gezien maar nog geen aankoop gedaan heeft, kun je goed aanspreken met een bepaalde boodschap. Denk hierbij aan speciale aanbiedingen of acties bijvoorbeeld. Met retargeting kun je heel gericht een bepaalde groep aanspreken.

Advertenties staan aan. En nu?

Dat online adverteren is best interessant toch? Helemaal wanneer er zoveel verschillende platformen zijn waarop je je doelgroep kan bereiken. Zie je nog niet helemaal voor je hoe je online advertenties in zou kunnen zetten, maar zie je wel kansen? Neem dan gerust contact op. We kijken graag samen met je naar de mogelijkheden.

LeadLogic online marketing - Online adverteren

Wil jij ook structurele groei realiseren
met online adverteren?

Vertel ons over jouw uitdaging.

Heb jij een gaaf project of zou je eens willen sparren over de groei van jouw organisatie? Laat het ons weten. We denken graag met je mee. 

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.