Zoekmachine adverteren.

Het komt je vast bekend voor: je bent ergens naar op zoek en typt een zoekopdracht in Google. Bovenaan de resultaten kom je eerst een aantal betaalde advertenties tegen, gevolgd door de organische resultaten. Deze zijn amper van elkaar te onderscheiden. De kans is daarom groot dat jij snel op de eerste optie klikt. Hoe je als organisatie op deze plek terecht komt? Zoekmachine adverteren. Benieuwd hoe jij zoekmachine adverteren kan toepassen op jouw organisatie?  

LeadLogic online marketing - Zoekmachine adverteren
LeadLogic online marketing - marketingstrategie

Onze onderscheidende kracht.

Wat doen we anders dan andere marketingbureaus? We werken als aanvulling op jouw organisatie. Dat betekent bij jou op locatie samenwerken met de huidige marketingafdeling of andere afdelingen. Daarbij heb je altijd één vast aanspreekpunt en werken we een vast aantal uur per week voor jouw organisatie. Transparant, effectief en met de kennis van ons hele marketingteam. Samenwerken om structureel groei op bedrijfsniveau te veroorzaken.

De mogelijkheden van zoekmachine adverteren.

Deze betaalde advertenties zijn tot stand gekomen door te investeren in zoekmachine adverteren, ook wel Search Engine Advertising (SEA). Als je op korte termijn wilt opvallen tussen de zoekresultaten, is het bijna een must om zoekmachine adverteren in te zetten. Maar het online campagnebudget kan maar één keer uitgegeven worden. Dus om het beste resultaat te behalen, wil je dit natuurlijk wel meteen goed doen. 

LeadLogic online marketing - Zoekmachine adverteren

Relevantie van zoekmachine adverteren.

Zoekmachines worden voornamelijk door potentiële klanten gebruikt voor het vinden van informatie en het vergelijken van aanbieders. Daarom is het belangrijk om zo goed mogelijk gevonden te worden. Want, hoe meer mensen je website zien, hoe groter de kans is dat zij je product of dienst afnemen. Maar waarom is zoekmachine adverteren relevant als je ook organisch gevonden kunt worden?

Met zoekmachine adverteren kun je heel gericht inspelen op zoekvragen in de zoekmachines waar je relevante doelgroep op zoekt.  Zo kun je bij zoekmachine adverteren gebruik maken van de kennis en data van Google. Wanneer je campagne opzet rondom een relevant zoekwoord is het mogelijk om advertenties te koppelen aan de termen waarnaar mensen zoeken. Stel, je hebt een advertentie gemaakt met het zoekwoord ‘toetsenbord’, dan is het ook mogelijk dat je advertentie vertoond wordt bij ‘laptop accessoires’ of ‘wit toetsenbord’. Dit zijn combinaties waarbij je met SEO veel tijd moet investeren om vertoond te worden.

LeadLogic online marketing - Zoekmachine adverteren

Direct resultaat uit je marketing.

Waarom zoekmachine adverteren nog meer zo relevant is, is omdat je naast de organische zoekresultaten ook zichtbaar in de betaalde zoekresultaten bent. Dit betekent dat je twee keer zichtbaar bent en daarmee de kans op klikken richting jouw website vergroot. Met als resultaat; meer relevant verkeer, aanvragen en/of sales. En dat is wat we willen!

Een goede doordachte campagne die de doelgroep aanspreekt, kan direct na de livegang al kliks naar de website opleveren. In tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie, wat een lange termijn aanpak vergt, pluk je er bij zoekmachine adverteren meteen de vruchten van. Daarnaast zijn campagnes via zoekmachine adverteren goed door te meten, waardoor je kunt sturen op resultaat en een nog beter rendement kunt behalen.

LeadLogic online marketing - Zoekmachine adverteren

Hoe wij online adverteren aanpakken.

01.

Doelen bepalen.

Search? Display? Shopping? Of toch YouTube? Veel organisaties starten met zoekmachine adverteren zonder vooraf doelen te formuleren, hierdoor worden niet de beoogde resultaten behaald. Dit is zonde, omdat er advertentiebudget ingezet wordt. Daarom gaan we aan de slag met campagnedoelen, een doelgroeponderzoek en stellen we KPI’s op om de resultaten te kunnen meten.

02.

Zoekwoordenonderzoek.

Wanneer de doelen bepaald zijn starten we met een zoekwoordenonderzoek. Door te achterhalen waar je doelgroep op zoekt weten we precies waar de vraag ligt en welke kansen benut kunnen worden. We onderzoeken de kansen en bekijken welke zoekwoorden het beste bij jouw dienstverlening past.

03.

Implementatie.

Door gebruik te maken van targeting kunnen advertenties zo ingesteld worden dat deze op het juiste moment en aan de juiste personen getoond worden. Zo kunnen we bepalen op welk zoekwoord je zichtbaar bent en kun je irrelevante zoekwoorden uitsluiten. Wanneer een campagne eenmaal loopt leggen we de focus op optimalisatie om het meeste rendament te behalen uit jouw campagnes.

Wil jij ook structurele groei realiseren met online adverteren?

Lammert Geert Heek

Lammert Geert Heek

Eigenaar & digital marketing specialist

Jeroen Bos

Jeroen Bos

Eigenaar & digital marketing specialist