Online marketingstrategie.

We zien het maar al te vaak langskomen. Organisaties zijn actief op online kanalen, maar weten eigenlijk niet wat ze doen. Ze besteden er veel tijd aan, maar het levert niet op wat ze zouden willen en hadden verwacht. Zonde!

LeadLogic online marketing - marketingstrategie
LeadLogic online marketing - marketingstrategie

Focus aanbrengen.

Om een sterke basis neer te zetten, is het belangrijk om te weten waar jij met je organisatie naartoe wil. Welke doelstellingen zijn er? En wie is je doelgroep? Wil je online succesvol zijn, dan is het belangrijk om focus aan te brengen. Doelen zorgen namelijk voor een stip aan de horizon en zijn een meetpunt bij evaluaties en optimalisaties.

Hoe zetten we een goede online
marketingstrategie op?

Doelen zijn de start van elke strategie, want ze geven focus aan ons werk en zo weet jij waar je aan toe bent. Alleen met een duidelijke strategie en een concreet plan is structurele groei mogelijk. Zo’n concreet plan geven we vorm op basis van ons eigen groeimodel in combinatie met jouw doelen. We geloven namelijk dat iedere organisatie een uniek verhaal en eigen ambities heeft, waardoor er in ons opzicht geen standaard oplossing bestaat.

LeadLogic online marketing - marketingstrategie

Hoe wij een online marketingstrategie bepalen.

01.

Bepaal de doelstelling en de doelgroep

Een goede strategie start met het opstellen van doelstellingen. Je wil namelijk eerst weten wat je wilt bereiken voordat je kiest welke marketingmiddelen je gaat inzetten. Vervolgens is het van belang te bekijken wie je wilt bereiken. Een veelgemaakte fout is denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is. De doelgroep zal dus gespecificeerd moeten worden.

02.

Breng de concurrenten in kaart en kies een positionering

Hoe beter jij inzicht in je concurrenten hebt, hoe beter jij je kunt onderscheiden en reageren op hun acties. Ook is een goede positionering van belang om aan te kunnen tonen waarom jouw organisatie de betere keuze is. Hoe jij je positioneert kan namelijk de manier veranderen waarop mensen naar je merk kijken, nieuwe klanten genereren en heeft impact op je naamsbekendheid.

03.

Bepalen welke meetbare middelen ingezet worden

Met welke middelen kunnen we de doelstellingen behalen? Hierbij kijken we naar hoe we de doelgroep het beste kunnen bereiken. Meten en bijsturen is ontzettend belangrijk als het om marketing gaat. Welke campagne is succesvol en welke doet het minder goed? Wanneer we hier inzicht in hebben, sturen we direct bij om nog betere resultaten te behalen.

LeadLogic online marketing - marketingstrategie

Samenwerken aan
structurele groei.

Tijdens de ontwikkeling van een marketingstrategie werken we nauw samen met onze opdrachtgevers. Een sterk plan komt namelijk niet zomaar uit de lucht vallen. Jij kent jouw organisatie het best, dus dit plan komt samen tot stand. Samen bepalen we het gewenste resultaat en rendement. Vanuit daar werken we een concreet actieplan uit. 

Als het plan staat, is deze leidend, maar deze is zeker niet in beton gegoten. Wanneer we erachter komen dat een andere methode beter werkt, zullen we de laatste zijn die hier niks mee doen. We kijken verder en voeren optimalisaties uit. En dat alles met de kennis van een heel bureau achter ons.

Benieuwd hoe we voor jouw organisatie
een online marketingstrategie kunnen uitwerken?